• mimiii

BIM september 2019

Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

BIM SEPTEMBER 2019

5e: mimiii

• Svar på tråden BIM september 2019
  • cilia81

Jag har provat nu med äl tester men varför går den direkt från låg fertillitet - maximal?? Fast jag har testat varje dag.. Från igår när det var 0 till i dag då det var maximalt. Någon som varit med om liknande??

• JossanA
    Har precis haft äl så nu blir det en lång väntan tills man kan testa.. detta är vårt 10:e försök! ???? trodde som många andra att det här går ju på första alt. andra eller möjligtvis tredje försöket.. men nej! Blir det snart inget plus på stickan så får vi väl söka hjälp ???? vet inte riktigt bim då mensen är något oregelbunden
  • Cachy

Tog mitt första ägglossningstest idag, skulle börjat igår på dag 10, men sov inte hemma så glömde!

Men fick blinkade gubbe idag, så någon dag i veckan hoppas jag på en stilla gubbe! :)

• Naya

Hej!

Hoppar in här... bim den 1/9, så bim-6 idag. Nu börjar den olidliga väntan. 

Varit oskyddade sedan slutet på 2018, försökt aktivt i 5 månader... Händer inget :(
    Mannen har ett barn sen tidigare, jag har varit gravid en gång för ett par år sen men slutade med missfall. Börjar bli så orolig, alla mina vänner blir gravida bara deras partner tittar på dom. Hoppas på en liten majbebis <3

• Tessi1

Dagarna går så långsamt . Jag har bim runt 5-6/9. Och jag inbillar mig redan att det inte blev något denna månaden. Jag känner ingenting men samtidigt så är det väl för tidigt att känna något med. Usch så deppigt:( väntar på att bli uppringd om utredning.

• Myrkrypet

Hej alla kloka kompisar. Jag måste fråga er några saker, jag här på äl+4 och har sedan igårmorse haft så konstigt, det typ ilar, eller isar i magen, långt nere, det är ju alldeles för tidigt för att vara en graviditet, det är ju troligast vid typ äl+10. har ni varit med om liknande? kan det vara typ en UVI på intågande? 

• EllaLo
    Naya skrev 2019-08-26 12:25:14 följande:

Hej!

Hoppar in här... bim den 1/9, så bim-6 idag. Nu börjar den olidliga väntan. 

Varit oskyddade sedan slutet på 2018, försökt aktivt i 5 månader... Händer inget :(

Mannen har ett barn sen tidigare, jag har varit gravid en gång för ett par år sen men slutade med missfall. Börjar bli så orolig, alla mina vänner blir gravida bara deras partner tittar på dom. Hoppas på en liten majbebis <3

Tessi1 skrev 2019-08-26 13:01:49 följande:

Dagarna går så långsamt . Jag har bim runt 5-6/9. Och jag inbillar mig redan att det inte blev något denna månaden. Jag känner ingenting men samtidigt så är det väl för tidigt att känna något med. Usch så deppigt:( väntar på att bli uppringd om utredning.

Ville bara skicka en peppkram till er tjejer :)! Vissa dagar känns det hopplöst och det är okej att känna så. Men ge inte upp!
  • EllaLo

Någon här i tråden som genomfört en spolning av äggledarna? Ska göra det nu i veckan och undrar hur det kändes, ifall det gjorde jätte ont eller var mer som en molvärk?

• Siggy

[quote=79856622][quote-nick]cilia81 skrev 2019-08-26 11:30:38 följande:[/quote-nick]Jag har provat nu med äl tester men varför går den direkt från låg fertillitet - maximal?? Fast jag har testat varje dag.. Från igår när det var 0 till i dag då det var maximalt. Någon som varit med om liknande??[/

Det var samma för mig. Från cirkel till max. Från ena dagen till andra.

• Myskorven

Åh vad denna väntan är seg! Hur gör ni andra för att orka med denna långa period mellan ÄL och mens?

Har två barn sen innan, båda blev till på första försöket. Nu är vi inne på försök nio med en trea, visserligen med fler år på nacken och en bortopererad sköldkörtel. Så jobbigt att kastas mellan hopp och förtvivlan. Vet såklart att jag är oerhört lyckligt lottad med mina två så känns samtidigt helt knäppt att klaga. Håller tummarna för oss alla i denna tråd!

Svar på tråden BIM september 2019