• mimiii

BIM september 2019

Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

BIM SEPTEMBER 2019

5e: mimiii

• Svar på tråden BIM september 2019
  • almqvist
    Myrkrypet skrev 2019-08-24 15:53:05 följande:

Tempar du i samband med appen? För en app utan att ta temp sätter oftast ut äl som en standardmatris, alltså 14 dagar innan mens. Men kroppen är ju olika för alla så bäst är stt ta ältester och bekräfta sedan med temp

Tyvärr har jag inte gjort det. Använde NC flitigt för 2 år sedan (då för att undvika graviditet). Nu när jag tänkte ta upp det igen så behövde batterierna bytas ut så hann aldrig tempa denna gång. Får ha is i magen en vecka till fram till BIM. :)
  • LBP91

Då kom ÄL!!! Superglad att den kom nu på semestern och inte när appen sa och sambon är borta. BIM blir den 9 eller 10 september så jag lägger in mig i listan på den 10:e.

BIM SEPTEMBER

1/9: NathalieBjorklund, AnneP, almqvist, Lyra78

2/9: 10oktober

3/9: Theresesvea, Idas123, AndraSladdis

4/9: Sofiakarin, Myrkryper

5/9: mimiii, MsPinnipeds, Phoworray, Siggy, TisslaM, Veronica5

6/9: Michibell, Zyprexa

7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan

8/9: Lylls

9/9: Honungsvatten, Kattunge15, Tidiih

10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, LBP91

11/9: ketchup88

13/9: Cachy

14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi

16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84

18/9: awi

19/9: GrönTröja, Millemupp

21/9: mea08, PelloBello, hundenhubbe

22/9 EllaLo, FruA2019

23/9: SamiraBudva

24/9 Mathilda999, Tr0ust

25/9: pappersdocka

• Myrkrypet
    almqvist skrev 2019-08-24 16:34:26 följande:

Tyvärr har jag inte gjort det. Använde NC flitigt för 2 år sedan (då för att undvika graviditet). Nu när jag tänkte ta upp det igen så behövde batterierna bytas ut så hann aldrig tempa denna gång. Får ha is i magen en vecka till fram till BIM. :)

Då har su absolut mest troligt haft äl när testerna sagt och inte när appen tror det, appen går ju som sagt efter en matris
  • boshab

Såg att jag fallit bort efter senaste tillägget så uppdaterar:

BIM SEPTEMBER

1/9: NathalieBjorklund, AnneP, almqvist, Lyra78

2/9: 10oktober

3/9: Theresesvea, Idas123, AndraSladdis

4/9: Sofiakarin, Myrkryper

5/9: mimiii, MsPinnipeds, Phoworray, Siggy, TisslaM, Veronica5

6/9: Michibell, Zyprexa

7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan

8/9: Lylls

9/9: Honungsvatten, Kattunge15, Tidiih

10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91

11/9: ketchup88

13/9: Cachy

14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi

16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84

18/9: awi

19/9: GrönTröja, Millemupp

21/9: mea08, PelloBello, hundenhubbe

22/9 EllaLo, FruA2019

23/9: SamiraBudva

24/9 Mathilda999, Tr0ust

25/9: pappersdocka

• Förstabarnet123
    Bettan84 skrev 2019-08-23 15:56:29 följande:

Ursäkta jag vill inte blanda mig i men jag tycker att det är lite taskigt att du skriver hur mycket din man älskar att ligga med dig när någon annan känner sig nere JUST pga det motsatta anledningen .

Vi är här för att uppmuntra och peppa varandra eller hur :)

Tack, vad omtänksamt av dig!

Den här gången tog jag inte illa upp, då jag unnar alla att ha det lyckat, och att andra plussar etc.

Men tycker du har rätt, att vi ska hålla en peppande ton i denna grupp! :)
  • Förstabarnet123
    EllaLo skrev 2019-08-23 15:59:52 följande:

Har varit i exakt samma sits med min partner! När jag förde diskussion angående bebisverkstaden kom det helt enkelt fram att han hade noll koll på ägglossning och egentligen iprincip hela processen. Att det dessutom är typ 20% chans att ägget befruktas/fästs gör ju inte saken bättre. MEN han bättrade sig när vi hade tagit några biologilektioner, så helt klart värt att prata allvar! :)[/q

[quote=79850974][quote-nick]Myrkrypet skrev 2019-08-23 17:32:54 följande:[/quote-nick]Usch en så jobbig aituation, kan till viss del känna igen det, jag blir väldigt pådrivande runt äl och min man kan då bli mer ?avtänd? när jag stressar honom, helt förståeligt. Men vi har diskuterat det mycket och nu kör vi varannan dag vid äl och oftare om HAN väljer att ta initiativ till det. Sen har jag försökt att inte bara vara förutsägbar och mysa vid sänggående, jag är en vanemänniska liksom. Så jag har överraskat med picknick efter att mannen nattat barnet och då varit mycket lättklädd, tänds ljus och ja lite oväntat. Nu har jag tjatat tillräckligt, hoppas det va till nån liten hjälp... kram till dig

Tack för era svar fina ni! :)

Jag tror på ett öppet snack och att ha en biologilektion.

Sen att överraska är ett väldigt bra tips, då det lätt blir samma gamla vanliga rutin, speciellt när man har småbarn. Ingen riktig tid över för nått spontant sexigt...Bra tips med picnic ^^
  • Förstabarnet123
    Fladdriga svansen skrev 2019-08-24 07:28:49 följande:

Så tänker jag också, att man vill ju ha sex för annat än bara bebis. Blir så mekaniskt annars. Men de är tröttsamt samtidig när dom känns så oengagerade.

Men det EllaLo skrev var ju väldigt bra, att han kanske inte har koll på hela processen riktigt så en lektion kan lösa de :)[/q

[quote=79852043][quote-nick]MsPinnipeds skrev 2019-08-24 08:38:27 följande:[/quote-nick]Min sambo är typ likadan. Fast min har inte direkt ett sexuellt driv, så det blir inget om inte jag är väldigt drivande. Hade jag sagt att jag inte ville ha barn så hade det varit ok för honom med.

Vi hade vårt 5e försök nu och denna gången kändes det bättre än de tidigare. Efter förra mensen så körde jag ytterligare en biologi lektion, frågade om han forfarande verkligen ville ha barn (vilket han sa att han ville) och vi pratade om vikten att båda engagerar sig i det för annars blir det svårt. Han har fått vara mer delaktig i ägglossningstesten och förhoppningsvis fått mer kunskap kring hur låga oddsen är. Och allt det här tror jag hjälpte oss att få till det 3 gånger runt ÄL. (Jag som annars har tur att få sex i månaden annars)

Men kan det vara så att din kille får prestationsångest eller att han känner att det blir påtvingat?

Åh tack för era svar och att du delade din erfarenhet MsPinnipeds! :)

Jag är osäker på om det är prestationsångest...tror inte det men ska prata med honom nästa vecka. Jag tror nästan han är lite obildad och inte har koll riktigt. Hoppas en biologilektion kan lösa det.

Han har ju stor lust när han väl har lust. Det är bara lite för sällan för att det ska funka att göra syskon.

Tack för pepp bästa gruppen!
  • Tr0ust
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-24 21:53:13 följande:

Tack, vad omtänksamt av dig!

Den här gången tog jag inte illa upp, då jag unnar alla att ha det lyckat, och att andra plussar etc.

Men tycker du har rätt, att vi ska hålla en peppande ton i denna grupp! :)

Ursäkta mig.. Det var ju inte meningen att någon skulle ta illa upp. Men jag bara menade att JAG har en man som är engagerad. Jag kanske är lyckligt lottad då.. :)
  • Tr0ust

Jag tror jag lämnar FM ... Det känns som om att hela gruppen är emot mig.. för att jag råkade skriva något dumt?

Det var inte meningen

Förlåt...

• Myrkrypet
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-24 22:04:13 följande:

Tack för era svar fina ni! :)

Jag tror på ett öppet snack och att ha en biologilektion.

Sen att överraska är ett väldigt bra tips, då det lätt blir samma gamla vanliga rutin, speciellt när man har småbarn. Ingen riktig tid över för nått spontant sexigt...Bra tips med picnic ^^

Vi har en 18 månaders så igenkänning på det där, men jag ordnade så picknick va klar mär mun msn nattat klart barnet, mycket uppskattat :)
Svar på tråden BIM september 2019