• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Sandbergjosefine

Följer! Har BIM (förmodligen) 2 augusti! Tog ett test i fredags på ÄL + 8 och ett igår på (förmodad) ÄL + 9 som visade såhär.. har redigerat det lite för att det ska synas på bild, då det var sååå svagt. Men det är ju väldigt tidigt än! Har ömma bröst/bröstvårtor, molande värk i magen (känns typ som träningsvärk ibland) och mår illa till och från. Försöker med syskon till vår 17-mån dotter Tredje försöket!

• Lady K

Precis som jag trodde blir nog bim lite tidigare denna månad, borde bli på tisdag. Har fått lite spottings idag så räknar med att det blir mens istället för plus. Vet ju att vi hade lite svårt att få till det kring äl då vi var med svärföräldrarna på semester men är ändå såå besviken denna gång. Hänger kvar i tråden iaf då nästa bim blir i slutet av augusti.

• joss1234
    Lady K skrev 2019-07-28 12:21:20 följande:

Precis som jag trodde blir nog bim lite tidigare denna månad, borde bli på tisdag. Har fått lite spottings idag så räknar med att det blir mens istället för plus. Vet ju att vi hade lite svårt att få till det kring äl då vi var med svärföräldrarna på semester men är ändå såå besviken denna gång. Hänger kvar i tråden iaf då nästa bim blir i slutet av augusti.

Åh tråkigt :/ det är svårt det där att pricka in när man ska iväg.. vi va borta förra cykeln dagarna i början av ÄL och denna va ja tvungen att åka i slutet av ÄL så vet inte heller om mitt tar sig denna gången :/ men har ca 5 dar kvar till bim och känner inte speciellt mkt, men min pms har inte dragit igång vilket den annars hade gjort för några dar sen (har lång pms) så kanske finns det lite hopp.. men känns inte som att ja e gravid, så har nästan ställt in mig på det, så kanske jag inte blir lika besviken.. men man blir ju alltid det ändå :/ vi får stötta varandra här!
  • Förstabarnet123
    Nextchapter skrev 2019-07-28 00:00:23 följande:

Hejsan på er!

Hoppar in här också om det är okej :)

Har följt juli-tråden och denna lite och tänkte det var dags att säga hej! :)

Vi har pratat ganska länge om att börja försöka, och nu kände vi att tiden är inne, detta är vårt första försök så är helt novis på allt detta, en helt ny värld, så roligt att vi är fler här inne som kan dela våra tankar och funderingar. :)

Vi har sedan flera år inte använt något prev-medel utan vi har skyddat oss med kondom. Har noterat min mens med p-tracker för att ha lite koll men inte mer än så. :)

Enligt appen som brukar stämma ganska bra vid mens (ett par dagar i skillnad max) så skall jag ha ÄL den 31/7 och BIM blir då runt den 14/8 om jag förstått det rätt :) Lägg gärna till mig i BIM- listan :)

Vi har myst 2 gånger denna vecka hittills, och får se om vi kan få till det något mer innan ÄL, skall iväg på semester nämligen och sover inte så ostört ;) så kan bli lite svårt. Finns det en chans ändå tror ni om det inte skulle gå att få till eller hur frekvent måste man vara? :)

Välkommen! Så spännande för er! :)

Spermier kan ju i goda förhållanden leva längre än de 2-3 dagarna som det brukar sägas att de i alla fall minst lever, så en viss chans finns ju såklart om ni inte får till mys de närmsta dagarna innan äl :)
  • Freya18
    Sandbergjosefine skrev 2019-07-28 11:16:30 följande:

Följer! Har BIM (förmodligen) 2 augusti! Tog ett test i fredags på ÄL + 8 och ett igår på (förmodad) ÄL + 9 som visade såhär.. har redigerat det lite för att det ska synas på bild, då det var sååå svagt. Men det är ju väldigt tidigt än! Har ömma bröst/bröstvårtor, molande värk i magen (känns typ som träningsvärk ibland) och mår illa till och från. Försöker med syskon till vår 17-mån dotter Tredje försöket!

Ja, det syns ju ett till streck, men vilken färg är det på strecket? Väldigt spännande och hoppas det blir starkare om några dagar. Glad
  • Freya18
    Lady K skrev 2019-07-28 12:21:20 följande:

Vi ligger lika du och jag. Jag har sedan ägglossningen fått småblödningar i princip varje dag. Det är väl det som kallas mellanblödningar antar jag. Jag väntar på att mina spottings ska köra igång. Har endast kommit pyttelite rosa stänk på pappret idag, men känner smått med mensvärk så det borde komma igång när som helst. Ska ta en långpromenad idag och se om det startar igång det. Är lite sugen på att köpa ett test idag, men man blir ju så besviken när det är negativt. Nu är det ju ändå så nära BIM. Förmodligen imorn då.
  • fruSolsken

Hej hallå :) jag hoppar in i tråden! Äl + 3 idag och bim 6 augusti. Det är vårt fjärde försök till en trea och jag hoppas så så mycket nu. I början var det kul att vänta på plusset men nu är tålamodet slut haha ;)

• Sandbergjosefine
    Freya18 skrev 2019-07-28 13:00:08 följande:

Ja, det syns ju ett till streck, men vilken färg är det på strecket? Väldigt spännande och hoppas det blir starkare om några dagar. 

Originalbilden, tycker att det är rosa-aktigt, inte grått i alla fall

• Nextchapter
    Förstabarnet123 skrev 2019-07-28 12:45:37 följande:

Välkommen! Så spännande för er! :)

Spermier kan ju i goda förhållanden leva längre än de 2-3 dagarna som det brukar sägas att de i alla fall minst lever, så en viss chans finns ju såklart om ni inte får till mys de närmsta dagarna innan äl :)

Vi får hålla tummarna! Och även hoppas att mannen vågar sig på ett litet mys i smyg, trots tunna väggar haha! :P
  • Fladdriga svansen

Hoppar gärna ing är också. Bim den 14/8. En evighet känns det som. Men det tog 11 månader med ena och 6 mån med andra så har inga större förhoppningar med första försöker.

Äter rosenrot och använder även conceive + om de skulle hjälpa lite mer på traven. Skadar ju inte tänker jag.

Svar på tråden BIM augusti 2019