Inlägg från: Nextchapter |Visa alla inlägg
  • Nextchapter

BIM augusti 2019

Hejsan på er!

Hoppar in här också om det är okej :)

Har följt juli-tråden och denna lite och tänkte det var dags att säga hej! :)

Vi har pratat ganska länge om att börja försöka, och nu kände vi att tiden är inne, detta är vårt första försök så är helt novis på allt detta, en helt ny värld, så roligt att vi är fler här inne som kan dela våra tankar och funderingar. :)

Vi har sedan flera år inte använt något prev-medel utan vi har skyddat oss med kondom. Har noterat min mens med p-tracker för att ha lite koll men inte mer än så. :)

Enligt appen som brukar stämma ganska bra vid mens (ett par dagar i skillnad max) så skall jag ha ÄL den 31/7 och BIM blir då runt den 14/8 om jag förstått det rätt :) Lägg gärna till mig i BIM- listan :)

Vi har myst 2 gånger denna vecka hittills, och får se om vi kan få till det något mer innan ÄL, skall iväg på semester nämligen och sover inte så ostört ;) så kan bli lite svårt. Finns det en chans ändå tror ni om det inte skulle gå att få till eller hur frekvent måste man vara? :)

• Nextchapter
    Förstabarnet123 skrev 2019-07-28 12:45:37 följande:

Välkommen! Så spännande för er! :)

Spermier kan ju i goda förhållanden leva längre än de 2-3 dagarna som det brukar sägas att de i alla fall minst lever, så en viss chans finns ju såklart om ni inte får till mys de närmsta dagarna innan äl :)

Vi får hålla tummarna! Och även hoppas att mannen vågar sig på ett litet mys i smyg, trots tunna väggar haha! :P
  • Nextchapter
    joss1234 skrev 2019-07-29 20:02:10 följande:

Förstår vad du menar haha. Kunde själv inte hålla mig från att testa, men fortfarande inget plus. Har dock idag börjat få molvärk i mage och rygg och även att det strålar ner i ljumsken mot låret :O aldrig känt så innan mens i alla fall. Men mår bra annars, inga arga humörsvängningar som ja annars brukar ha minst en vecka innan mens, knappt ont i brösten heller som brukar börja minst en vecka innan mens. Så lite hopp finns ju, ska nog testa imorgon igen, för nånting känns annorlunda, mår för bra för att va 3-4 dar till mens haha om man jämför med hur min pms brukar va!

Va spännande! Låter ju absolut som om det kan va nått på g, speciellt om du inte brukar känna så innan mens. :)
  • Nextchapter
    FH24 skrev 2019-07-30 16:16:08 följande:

Hej!

Första försöket med syskon här. BIM 14/8 och ÄL på G nu. Hänger gärna med i tråden :)

Lycka till allihop! :)

Hej!

Skoj med fler i tråden! :)

Vi har samma BIM datum :D

Har dock inte fått till nått mys nu precis runt ÄL pga av semester och lite svåra boende/sovförhållanden, men fick till det innan vi åkte hit, alltså i början på min fertila period enligt min app p-Tracker. Får hålla tummarna att det funkade, annars blir det att köra på igen nästa månad :)

Lycka till!
  • Nextchapter
    Monkan93 skrev 2019-08-01 07:23:59 följande:

Idag fick jag mitt pluss!!! Min sambo sover fortfarande, längtar tills han vaknar så jag kan berätta! :D ÄL+11/BIM-1

Åh va roligt, grattis!!!

Väck honom! :D Jag hade aldrig kunnat vänta! :P

Hur länge har ni försökt?
  • Nextchapter
    Anonym (Jordgubbe) skrev 2019-08-01 07:30:27 följande:

Äl+12 idag.

Tog ju ett test (vanliga rfsu) på eftermiddagen äl+10 som var negativt. Kommer se i helgen om mensen kommer igång. Har bim 5/8 men brukar få spottings två dagar innan.

Igår inbillade jag mig att brösten var mer svullna. Tänkte att det var just inbillning, men när jag tog av mig BHn så syntest varenda söm från den i huden eftersom att brösten tryckts ut så mycket! Enda gången jag har fått så var när jag var gravid så nu tändes hoppet... det var likadant imorse efter att jag haft på BHn i bara 30 min. Använder den här BHn föera gånger i veckan och har aldrig så av den annars.

Brukar ha flytningar och molvärk någon vecka innan mens men nu har jag inget sånt.

Växlar mellan att vara 100 % säker på att jag är gravid och 100% säker på att jag inte är det.

Låter lovande!

Håller tummarna för er! :D

Hur länge har ni försökt?
  • Nextchapter
    Myrkrypet skrev 2019-08-02 19:47:02 följande:

Då räknar vi ner nu! Låt tortyren börja!! :)))

Jag har den 14/8 också, så hakar på er nedräkning :P
  • Nextchapter

Hej på er,

Jag har en fundering.

Hur tidigt kan man börja få symptom och hur tidigt kan man testa?

Jag har BIM den 14/8, men jag redan i ett par dagar känt av ömma bröstvårtor (inte hela bröstet) och lite stickningar/molande småvärk nere i ?tjejmagen? vilket jag inte känner igen alls. Är inte den som letar symptom heller vill jag tro.

Nog för att jag kan få lite känningar innan mens, men inte såhär tidigt och ömma bröstvårtor har jag aldrig haft.

Vore ett under om det ens skulle vara något då vi endast fick till det ca 4 dagar innan beräknad ÄL och 3 dagar efter beräknad ÄL den 31/7 (enligt min app P-Tracker)

Skall också iväg i slutet av veckan och det kommer bjudas på alkohol, vill ju såklart inte dricka om det skulle finnas en chans. (Hur stor betydelse skulle det ha såhär tidigt isåfall om man tar ett par glas?) Brukar inte va den som inte dricker nått i vanliga fall så det kan bli lite genomskinligt.

Vad tror ni?

• Nextchapter
    JeSuisMoi skrev 2019-08-05 15:34:49 följande:

Jag har hört att det är i början av graviditeten som det är störst risk med att dricka alkohol, då det kan påverka så att man får missfall. Jag skulle nog ta ett tidigt test samma dag som tillställningen - om det visar negativt skulle jag eventuellt dricka något men vara väldigt snål med mängden (kanske ett glas bubbel och sen skylla på huvudvärk eller liknande).

Funderar själv på hur jag ska tackla olika situationer då jag inte heller är den som tackar nej till dricka. Smyghandla alkoholfritt i baren, ta med egen flaska alkoholfritt som man fyller upp i smyg om man är på tillställning hos någon om sådant alternativ inte skulle finnas där ;)

Okej, ja det är såklart man isf dricker så lite som möjligt, men det är en sån tillställning det delas ut mm så ville bara dubbelkolla hur det var.

Angående mina andra funderingar om symptom mm, har du nån fundering eller erfarenhet om det?
Svar på tråden BIM augusti 2019