BIM augusti 2019
Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!
Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!
Är idag på äl+5 och har idag haft molande värk hela dagen. Dessutom har mina tuttar växt till typ det dubbla! Känner igen detta från när jag plussade med min yngsta dotter. Så spännande! Har också varit mer avslappnad denna månad och inte känt efter lika mycket som jag brukar, men detta var för tydligt för att missa ;)
Idag efter min vanliga tupplur som jag alltid tar efter jobbet (vaknar kl 3/4) vaknade jag med en otrolig huvudvärk som vägrar ge med sig. Kände mig även lite dålig, kanske håller jag på att bli sjuk, jag vet inte. Men det plus att mina bröstvårtor plötsligt var väldigt känsliga sambon ville mysa lite men jag klarade inte att han rörde mig på just själva bröstvårtorna. Tar det som ett positivt tecken eftersom det var så jag kände förra gången, dock inte så tidigt som på ÄL+5.
Åh, det här är så frustrerande... Jag brukar ha en cykel på 28-29 dagar, och nu försöker jag hitta min ägglossning. Enligt Flo är jag på äl -2 idag (cd 11), och jag har tagit ältester både igår och idag - men idag är det svagare? Ska ta ett imorgon igen och se om det är ännu svagare då, i så fall hade jag väl supertidig ägglossning, eller så var urinet bara för utspätt nu, jag vet inte riktigt. Bifogar bild på testerna så får ni gärna komma med input. Fortsättning följer imorgon i alla fall!
Stegringen behöver inte vara kontinuerlig - det kan gå upp ena dagen för att gå ner nästa då LH-nivån varierar genom cykeln. Bara fortsätt testa så bör du fånga ?peaken? så småningom :)
Idag slutar bebisverkstaden för min del. Sambon har skitit i det blå skåpet så att säga och vårt förhållande måste lappas ihop så bebisplanen måste pausas. Känns som att dessa månader av försök varit förgäves och att jag genomlidit dom och mått dåligt i onödan. Önskar därmed alla här stort lycka till, snart är det er tur!
Kram från Pusstuss
Nån som vet nåt om flytningar mellan ÄL och mens? För jag har haft ganska mycket flytningar sedan ÄL vilket jag aldrig brukar. Brukar bli hel torr efter ÄL fram tills typ några dar innan mensen. Men nu har ja haft först massa äggvite/vattniga flytningar kring ÄL, sen dess i flera dar har ja haft trådiga ibland gula flytningar lite varje dag! Såg även i flo appen att jag har loggat noll flytningar efter förra månadens äl fram till mensen typ! Kan de va ett bra tecken? Nån som har erfarenhet av att ni haft mer flytningar innan bim om ni varit gravida?
Idag slutar bebisverkstaden för min del. Sambon har skitit i det blå skåpet så att säga och vårt förhållande måste lappas ihop så bebisplanen måste pausas. Känns som att dessa månader av försök varit förgäves och att jag genomlidit dom och mått dåligt i onödan. Önskar därmed alla här stort lycka till, snart är det er tur!
Kram från Pusstuss
Idag efter min vanliga tupplur som jag alltid tar efter jobbet (vaknar kl 3/4) vaknade jag med en otrolig huvudvärk som vägrar ge med sig. Kände mig även lite dålig, kanske håller jag på att bli sjuk, jag vet inte. Men det plus att mina bröstvårtor plötsligt var väldigt känsliga sambon ville mysa lite men jag klarade inte att han rörde mig på just själva bröstvårtorna. Tar det som ett positivt tecken eftersom det var så jag kände förra gången, dock inte så tidigt som på ÄL+5.
Är idag på äl+5 och har idag haft molande värk hela dagen. Dessutom har mina tuttar växt till typ det dubbla! Känner igen detta från när jag plussade med min yngsta dotter. Så spännande! Har också varit mer avslappnad denna månad och inte känt efter lika mycket som jag brukar, men detta var för tydligt för att missa ;)
Kram från Pusstuss