Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Och Socialdemokraterna förnekar sig inte:

Vill öka kyrkans finansiering av  ärkebiskop Antje Jackélens  samarbetet med Muslimska Brödraskapet.

Frimodig Kyrka vill däremot stoppa samarbetet.

ledarsidorna.se/2021/09/kluvet-kyrkomote-s-vill-oka-finansieringen-av-samarbetet-med-muslimska-brodraskapet/

Mot Lejon och Lönndals motion ställs den motion som inlämnats av den socialdemokratiska nomineringsgruppen genom Tro och Solidaritets vice ordförande Jesper Eneroth. Eneroth menar tvärtom att finansieringen till ACT skall öka med 40 miljoner kronor av Svenska kyrkans medlemmars medel. Kyrkomötet föreslås av Eneroth och medförfattaren till motionen Mats Ludvigsson, även han (S) besluta att tillföra Act Svenska kyrkan sammanlagt 40 miljoner kronor. 

Till skillnad från Frimodig Kyrka som är oberoende politisk är den socialdemokratiska nomineringsgruppen formellt kopplad till Socialdemokraterna då det är partistyrelsen som lägger fast den förda kyrkopolitiken. 

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

DN (av alla!) lyckas skriva ett reportage om judehatet i Malmö och den stundande konferenssal om detta, ledda av Socialdemokraterna och Stefan Löfven (ironin!) och om den judiska familjen som tvingas emigrera till Israel för att trygga sin dotters liv.

Detta är alltså precis anledningen till varför Israel behövs.

www.dn.se/sverige/judehatet-gor-att-de-flyr-fran-malmo-flyttar-till-israel/

"Kort därefter pratade en elev i en parallellklass om Rebecka. 'Jag hatar henne och hela hennes äckliga folk', sa eleven på arabiska.

- Min kompis kan arabiska, så hon förstod, berättar Rebecka.

Några dagar senare hittade Rebecka en spottloska på sin jacka i kapprummet. På väggen vid hennes hängare klottrades 'Fuck Israel' och 'Free Palestine'. Klottret tvättades bort men återkom sex gånger, enligt skolans egen utredning. Ett gäng tjejer och killar började ropa 'Free Palestine' mot Rebecka i korridoren.

- Det sa det liksom bara mot mig, inte mot någon annan."

• Flash Gordon

Fatta motsägelsen i att Stefan Löfven, som partiordförande för Socialdemokraterna, ska vara en av de som vid den här konferensen ska berätta och fastslå hur man ska motarbeta antisemitism.

I den stad där sosse-styret i form av Reepalu ("judarna i Malmö måste ta avstånd från Israel") och Jammeh ("antisemitism är inte ett malmöproblem") i decennier underblåst och nedspelat judehatet.

Vad ska Stefan lova?

Att lägga ned det socialdemokratiska partiet?

Kasta ut S-styret i Malmö ur partiet?

Avveckla SS(U)?

Upplösa Tro och Solidaritet?

• Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-10-12 12:22:31 följande:
    Läste att den där omtalade SD-tjänstemannen tidigare arbetade
    för ID och Margot Wallström, var det kanske där han fick sina antisemitiska åsikter?
    Högt uppsatt miljöpartist. Jobbade ihop med bland annat Wetterstrand. Miljöengagemang, nordiska frågor och EU-motstånd. 

Var tillsammans med miljöpartister, centerpartister och socialdemokrater med på två oberoende listor för EU-motståndare i EU-valen 2004 och 2009.

Därefter anställd som senior advisor på Nordiska Rådet och i den egenskapen jobbade han ihop med bland annat Margot Wallström.

Har under hela tiden jobbat hårt för tanken på en Nordisk Union som motvikt till EU. Dyker med jämna mellanrum upp i tidningen "Miljömagasinet".

2020 anställs han på SD:s kansli som sakkunnig men långt innan dess ska han alltså, enligt vänsterextrema Expo, ha propagerat för "svenska zoner".

Och ja, självklart glömmer vänsterextrema Expo bort mannens bakgrund.
  • Flash Gordon

Det går dåligt med att tvätta den Socialdemokratiska byken, verkar det som.

Pompa och ståt när Löfven ska "bekämpa antisemitism" i Malmö men det vill liksom inte riktigt lyfta.

De kom helt enkelt inga "världsledare" till Malmö för att kämpa, sida vid sida med Löfven.

Charaden är just inte mer än charad för de andra ländernas ledare 
    .

Partiets spinn lär dock vara att det hela är en stor succé.

Lite som när Bolund hävdade att han satte agendan vid klimatmötet, trots att han inte ens var inbjuden att sitta vid vuxenbordet på mötet.
  • Flash Gordon

Lite kul med Aftonbladets Sima som desperat försöker sätta tonen och skapa bilden av verkligheten

Skrattande

• Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-24 08:36:10 följande:
    Läste att tro och solidaritet inte längre ska få sitta i socialdemokraternas verkställande utskott.

ledarsidorna.se/2021/09/socialdemokraterna-ut.../

Finns det hopp om S trots allt?
    Det slutade som förväntat.

Partiledningen tar nu inför kongressen tillbaka förslaget om att ta av Tro&Solidaritet platsen som adjungerade i verkställande utskottet.

Det interna partitrycket blev för stort. 
  • Flash Gordon
    Linnie skrev 2021-11-03 23:17:57 följande:
    Allvarligt, du kan väl inte mena att kritik av staten Israel är antisemitism?!

Menar du då att kritik av Islamic republic of Iran skulle vara islamofobi?

Att det är "Scandifobi" att kritisera skandinaviska regeringar?

Jag har en judisk vän (israelisk jude, inte svensk jude fast han och frun och hans bror bor här) och vi diskuterar ofta och vi är båda kritiska till Israels agerande i många frågor. Att de tillåter byggandet av olagliga bosättningar på ockuperad mark tex. Att de roffat åt sej väldigt mycket mer mark än de fick sej tilldelat 1947. Att de fängslat miljontals människor inne i Gaza, vilket som betecknas som världens största fängelse av många journalister som varit där.
    Tror man från israeliskt håll att palestinierna ska vara glada och tacksamma över att ha blivit instängda på världens mest tätbefolkade plats?

Israelerna är det enda folk i världshistorien som fått ett eget land tilldelat av FN, bode man inte då vara otroligt glad för det och ge fan i att ockupera mark utanför tilldelat område? 
    Finns väldigt många fler grupper som önskar eget land. Kurder, Transnistrien, Tjetjenien och andra utbrytarstater från Ryssland. Kashmir, Tibet, Katalonien. Tycker du inte att alla dessa också förtjänar hjälp från FN för att få ett eget land?

Måste man älska Netanyahu för att inte bli bedömd som antisemit i din bok?  
    Var försiktig med vad du skriver nu.

Än så länge är det, vad jag vet, bara en signatur här inne som fått inlägg bortplockade och blivit avstängd för antisemitism. Bli inte den andra.

Här kan du läsa om definitionen på antisemitism. 

www.holocaustremembrance.com/resources/working-definitions-charters/working-definition-antisemitism

Läs och fundera på om du är och tassar på fel marker.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?