Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Sverige är alltså inte med bland de länder som fram till igår kväll offentliggjort att de bojkottat mötet och nu är ju mötet passerat.

Så det förblir nog en "hemlighet" att Sverige ändå bojkottade mötet.

Man undrar: varför?

www.jpost.com/international/31-countries-to-boycott-anti-israel-durban-iv-conference-today-fm-679966&utm_medium=share

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

Samtidigt kan man också undra om det verkligen är den här typen av aktiviteter våra skattepengar ska gå till.

Durban IV betalas av FN som vi år 2019 skänkte 17,7 miljarder till.

• Flash Gordon

Vänstern och antisemitism är ju inte endart ett svenskt fenomen.

Här gråter Demokraten Alexandra Octavio Cruz när USA:S representanthus röstar FÖR att ge stöd till Israel för att återuppbygga deras missilförsvar Iron Dome med siffrorna 420 mot 9.

www.foxnews.com/politics/alexandria-ocasio-cortez-emotional-israel-iron-dome-vote

AOC, som hon kallas, ändrade i sista stund sin röst från "Nej" till "Närvarande". Efter det börjar hon gråta och får tröstas av en kollega.

Så hårt slag var det för henne att Israel får hjälp att försvara sig mot Hamas raketanfall.

Iron Dome var det system som stoppade tusentals raketer från Gaza under Hamas senaste attack för några månader sedan. Nu handlade det om att återuppbygga systemets kapacitet - att "köpa in nya raketer".

Bland de som röstade "Nej" fanns Demokrater som tidigare öppet spridit antisemitism, som Ilhan Omar och Rashida Tlaib.

Alla långt ut till vänster i politiken. 

• Flash Gordon

Ocasio Cortez heter hon i efternamn.

Men hon är mest känd som AOC

• Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-24 08:36:10 följande:
    Läste att tro och solidaritet inte längre ska få sitta i socialdemokraternas verkställande utskott.

ledarsidorna.se/2021/09/socialdemokraterna-ut.../

Finns det hopp om S trots allt?
    Nä, därför att det inte är riktat mot T&S och deras öppna antisemitism utan är ett generellt beslut som gäller fler sidoorganisationer.

T&S är inte annorlunda för Socialdemokraterna jämfört med deras kvinnoförbund som också förlorar sin adjungerade plats i VU.
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-24 12:39:45 följande:
    OK,
    Ser det ändå som lite positivt att antisemiterna i T&S verkar få mindre inflytande.
    Jo,formellt så får de inte längre sitta med på VU:s möten. Men det får heller inte sådana som kvinnoförbundet och HBTQ-föreningen.
  • Flash Gordon

Och medan Hamas sitter på tillgångar i främst Turkiet på ca en halv miljard dollar så lider det folk de kontrollerar i Gaza sådan nöd att våra svenska skattemedel behövs som bistånd.

twitter.com/clemenswergin/status/1425162754403487747

De lär ha råd att köpa och bygga nya raketer att skicka mot Israel i alla fall.

• Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-28 07:13:51 följande:
    Det finns iallafall guldpläterade iPhone att köpa i Gaza

phpFSVQ6v38291.jpg
    Det finns det mesta inom det självständiga och av Hamas kontrollerade Gaza, förutom demokrati och frihet.

Att medvetet hålla sitt folk fattigt för att årligen kunna dra in biståndsmiljarder ...
  • Flash Gordon

Och hon är "liberal" men hör förstås till Demokraterna.

Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?