Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Det är som att de dras till det på något sätt.

Samma fall men med vinkeln SSU och Socialdemokraterna

.
    Israel är "mänsklig cancer" skriver han anonymt på internet. Avslöjas när han blir offentlig person och byter till sitt riktiga namn på kontot men glömmer att radera historiken.

SSU delar ut pris till honom som "antirasistisk brobyggare". De vet vid tillfället säkert inte om hans antisemitiska inlägg - men de har bara en magisk förmåga att ständigt hamna i alla dessa antisemitiska situationer.

ssu.se/nyheter/2020-ars-vinnare/

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

Ja, varför ... ?

Men SS(U) fortsätter i alla traditionen. Ännu en "Israelkritiker" som ny förbundsordförande.

Det går inte att bortse från att Israels ockupation av palestinska områden, etniska rensning i östra Jerusalem och inhumana behandling av palestinier är den största anledningen till varför konflikten fortgår.

www.facebook.com/story.php&id=1506812221

Annars skulle man kunna tänka sig att den största anledningen till "varför konflikten fortgår" är för att sådana som Hamas och Fatah vill utplåna Israel, men men ...

• Flash Gordon

Men för i h*lvete! Det går att avstå den där konferensen ...

... om man vill.

Durban IV som hålls av FN imorgon 22 september är en fortsättning på tidigare konferenser som alla innehållit gravt antisemitiska uttryck

Ett stort antal västländer bojkottar denna konferens. Svenska UD behöver inte delta och legitimera.

www.expressen.se/debatt/tanker-sverige-delta-i-rasistkonferensen/ 

Till årets konferens har 19 länder valt att bojkotta konferensen: 

USA, Australien, Kanada, Israel, Storbritannien, Ungern, Nederländerna, Österrike, Tjeckien, Tyskland, Frankrike, Bulgarien, Italien, Kroatien, Nya Zeeland, Cypern, Slovakien, Grekland, Slovenien. 

Att tunga länder som Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Nya Zeeland, Kanada, USA och Australien inte närvarar borde sända svenska UD en tydlig signal, om man tidigare inte förstått Durban-konferensernas agenda.

jcpa.org/article/cancel-the-durban-iv-review-conference/

• Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-22 07:33:14 följande:
    Man vill nog inte stöta sig med de antisemitiska diktaturerna.
    Socialdemokratin har märkliga vänner.
  • Flash Gordon

Hoppsansa!

Anna Ardin vill hålla debatten om antisemitismen inom Socialdemokratin levande.

Deltar i konspiratoriska diskussioner om "Israellobbyn" och om Israel och judar som "proxy" för kolonisering.

Självklart har hon raderat tweeten så fort detta uppmärksammats.

Hon har förstås bara otur när hon tänker.

• Flash Gordon

Anna Ardin sitter alltså i förbundsstyrelsen för socialdemokratiska Tro & Solidaritet.

trosolidaritet.se/vi-ar/

Där sitter också en sådan som Adrian Kaba med sina tankar om "en judisk-europeisk högerextremistisk sammansvärjning".

Han tvingades lämna sina förtroendeuppdrag på grund av detta man Socialdemokraterna är tydligen helt OK med att han fortsätter inom deras organisation T&S.

Man kan inte direkt påstå att Socialdemokraterna har noll-tolerans mot antisemitism

• Flash Gordon

Israellobby. Judisk konspiration. Israel som "proxy" för kolonialism.

Det här är alltså deras faktiska föreställningsvärld som de lever i.

Högt uppsatta socialdemokratiska politiker.

• Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-23 07:21:34 följande:
    ledarsidorna.se/2021/09/sverige-bojkottar-dur.../
    Läste att Sverige också bojkottar Durban,
    Kudos
    Spännande. Stefan vill tvätta sitt renommé nu när han väl ska sluta.

Jo, ryktet gick igår att Sverige vänt på tröskeln till konferensrummet men att man inte ville basunera ut för att inte stöta sig med "samarbetspartners". Det är alltså på en direkt fråga till UD:s presstjänst från Ledarsidorna som UD bekräftar att Sverige till slut valde att inte delta. Jag har inte sett detta i andra medier trots att det rimligen borde vara en hyfsat stor nyhet.

Med den nu formella inställningen från (den avgående) statsministern borde rimligen nästa fråga för Socialdemokraterna vara att kasta ut Tro & Solidaritet ur Partiet. Om man nu ska vara konsekventa i sitt påstådda motstånd mot antisemitism. 

Och att Sverige har ratificerat IHRA:s definition av antisemitism gör det svårare för antisemiter att gömma sig bakom ord som : "israelkritik" och "antisionism".
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-23 08:48:43 följande:
    Flash G. skrev väl sitt inlägg innan det var klart att Sverige inte skulle delta?
    Du vet vad du argumenterar med ...
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?