• Anonym (EvaP)

Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

Ställer frågan här för att höra vad ni tycker för jag och min fästman är inte överens.

Han har två äldre tonårsbarn som bor hos oss varannan vecka plus att vi har ett gemensamt barn i förskoleåldern

Vi ska gifta oss till sommaren o fick igår reda på att hans barn har bjudit in sin mamma till vårt bröllop. Min blivande man har tydligen okejat det och nu känner jag mig galen av ilska.

Sen vi träffades så ska visst alla högtider firas ihop med hans föredetta, lyckades tack o lov styra bort julen i samband med att vårt barn kom så nu kör dem varannan. Men annars så ska ALLT tydligen firas ihop, studenten kan jag förstå men är än idag irriterad över att exet bjöds till vår dotters dop utan att jag blev tillfrågad som hon trashade på ett sätt jag inte tänker ta upp här men jag förlät det. Men vårt bröllop?????

Hans ex är inte heller vidare trevlig utan snackar gärna mkt skit bakom våra ryggar o på sociala medier så det handlar inte om att hon är en fin vän bör tilläggas.

Så nu behöver jag höra hur ni andra tänker? Vad ska jag göra? Hjälp mig med bra tips!!

• Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???
  • Anonym (Psss)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-14 11:05:56 följande:

Han har väl tröttnat på att jag bråkat på honom.

Hennes kryssning är inte på liv och död och hon själv ställer aldrig upp vid byten. Är man ego och snål själv så får man tåla att bli bemött på samma sätt så hon får lösa det där själv.

Det är verkligen på tiden ska jag tala om. Hon är fem år gammal och hon börjar känna av att de äldre syskonen ska behandlas som A-laget medans hon sitter i B-laget och det går inte jag med på längre. Det har vi tjafsat så mycket om. Han har mycket att ta igen med henne så nu får han faktiskt göra det i påsk och det går inte när de två stora är med.

Låter ju bra men kom han fram till det själv eller var det du som fick påminna honom och säga "men du kan ju inte ta stora barnen i påsk och hjälpa ditt för du skulle ju ha egentid med vårat barn"? För kom han inte fram till det själv utan det var du som fick påminna så har han ju fortfarande inte lärt sig nåt.
  • Anonym (EvaP)
    molly50 skrev 2019-04-14 17:01:41 följande:

Det låter som att de är lite curlade. 

Om de är i övre tonåren så borde de klara av det.

Ja,precis. Eller så får mamman stanna hemma. 

Inte så lite heller men jag håller med dig. Herregud vilken skillnad mot när en annan var ung.

Klart de klarar av det och en är dessutom myndig men eftersom att hon vill göra sig extremt viktig och behålla lite kontroll över min sambo så måste hon göra barnen yngre än vad de är.

Nu lät jag sur och bitter men har haft en sån dag idag, känt mig skitsur över mångt och mycket.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Psss) skrev 2019-04-14 21:38:00 följande:

Låter ju bra men kom han fram till det själv eller var det du som fick påminna honom och säga "men du kan ju inte ta stora barnen i påsk och hjälpa ditt för du skulle ju ha egentid med vårat barn"? För kom han inte fram till det själv utan det var du som fick påminna så har han ju fortfarande inte lärt sig nåt.

Han behöver påminnas hela tiden och det driver mig till vansinne.

Han tänker ju att barnen är såpass stora så är dem hos oss så gör det ingen skillnad utan de är bara där. Men han är förälder och går runt med små goggles på så han märker inte hur mycket tid och uppmärksamhet som båda kräver av honom där vår yngsta för kaksmulor.

Nu har väl jag tjafsat ner honom så han har väl blivit tvungen att förstå att denna påsk är helig för vår familj och för vår yngsta.
  • molly50
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-15 20:25:08 följande:
    Inte så lite heller men jag håller med dig. Herregud vilken skillnad mot när en annan var ung.

Klart de klarar av det och en är dessutom myndig men eftersom att hon vill göra sig extremt viktig och behålla lite kontroll över min sambo så måste hon göra barnen yngre än vad de är.

Nu lät jag sur och bitter men har haft en sån dag idag, känt mig skitsur över mångt och mycket.
    Men hon måste ju förstå att hon inte hjälper barnen med det här. Tvärtom.

Jag förstår att du blir irriterad. Det hade nog vem som helst blivit i din situation.
    Framförallt om man dessutom har en karl som inte vågar säga ifrån ordentligt.
  • Anonym (EvaP)
    molly50 skrev 2019-04-15 20:37:52 följande:

Men hon måste ju förstå att hon inte hjälper barnen med det här. Tvärtom.

Jag förstår att du blir irriterad. Det hade nog vem som helst blivit i din situation.

Framförallt om man dessutom har en karl som inte vågar säga ifrån ordentligt.

Jag är som sagt på ett riktigt dåligt humör idag så ta det med i beaktning men personligen så tror jag faktiskt inte att hon bryr sig ett skit om det.

Jag har fått så jävla mycket skit från henne genom åren för att jag lärde hennes barn att tvätta och lärde upp de att göra vissa maträtter. Det klagade hon på så min analys är att hon bara bryr sig om sig själv och att jonglera med sitt mesiga ex d v s min sambo.

I
  • molly50
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-15 20:43:00 följande:
    Jag är som sagt på ett riktigt dåligt humör idag så ta det med i beaktning men personligen så tror jag faktiskt inte att hon bryr sig ett skit om det.

Jag har fått så jävla mycket skit från henne genom åren för att jag lärde hennes barn att tvätta och lärde upp de att göra vissa maträtter. Det klagade hon på så min analys är att hon bara bryr sig om sig själv och att jonglera med sitt mesiga ex d v s min sambo.

I
    Jag förstår dig,som sagt.

Fast det är väl ändå hennes och din sambos sak att lära dem att klara sig så de inte får en chock när de kommer ut i vuxenlivet.
    Det är inte ditt ansvar att fostra deras barn.
    Det är ju en annan sak om du vill att de ska följa reglerna i ert hem.
    Men det är ju skillnad på det och på att uppfostra.
  • Anonym (EvaP)
    molly50 skrev 2019-04-15 20:48:06 följande:

Jag förstår dig,som sagt.

Fast det är väl ändå hennes och din sambos sak att lära dem att klara sig så de inte får en chock när de kommer ut i vuxenlivet.

Det är inte ditt ansvar att fostra deras barn.

Det är ju en annan sak om du vill att de ska följa reglerna i ert hem.

Men det är ju skillnad på det och på att uppfostra.

Jag håller med och det där har jag lärt barnen när de frågat mig men annars har jag inte sagt nåt förutom om det här med bröllopet för det är att klampa in på min sfär o mitt liv.

Det blir säkert bra och ska se till att njuta av påskledigheten.

Hoppas du och alla andra som läser om mitt gnäll här också får det. :)
  • Anonym (Ylv)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-15 20:43:00 följande:

I

Hur vände hon på det så att hon ger dig skit för det?
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Ylv) skrev 2019-04-15 21:18:15 följande:

Hur vände hon på det så att hon ger dig skit för det?

Jag vet inte, svartsjuka kanske eller rädsla att tappa kontroll? Det här var nåt år sen o det var han som sa att hon ringt och sagt åt honom att det inte är okej att barnen ska tvätta sina kläder.

Blev först och främst irriterad på honom som inte stod upp för mig eftersom barnen själv bett mig om hjälp, sen lite besvikelse på barnen som jag kände gick och snackade skit. Alltså helt otroligt att vissa föräldrar d vs min sambo och ex tycker att det är helt ok att barnen övningskör o rattar bilar men tycker att tvättmaskinen är livsfarlig för de små liven. :)
  • molly50
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-15 21:06:42 följande:
    Jag håller med och det där har jag lärt barnen när de frågat mig men annars har jag inte sagt nåt förutom om det här med bröllopet för det är att klampa in på min sfär o mitt liv.

Det blir säkert bra och ska se till att njuta av påskledigheten.

Hoppas du och alla andra som läser om mitt gnäll här också får det. :)
    Ja,men det är ju en annan sak när de försöker bjuda in personer du inte vill ha på ditt bröllop. Det har de inte med att göra.
    Det är ditt bröllop och din fest. Inte deras.
    Och det är de stora nog att förstå.

Ja,det ordnar sig säkert. 
    Gnäll på du. Vi finns här och lyssnar om/när du behöver det. 
Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???