Inlägg från: Anonym (Psss) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Psss)

Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

Anonym (Jag) skrev 2019-03-25 16:35:56 följande:

Nu vet jag att folk tycker att mitt och exet upplägg är konstigt, men för mig hade det vart en självklarhet att bjuda henne.

Min ex har en ny fru och barn med henne. Men vi anser att alla är en del av samma familj och alltid välkomna, hon och barnen är en viktig del av mina barns liv, så självklart är dom alltid välkomna. Samma för dom, dom anser att jag är barnens mamma och självklart alltid välkommen.

Ja fast då är ni väl förhoppningsvis med på det allihopa? För detta hade ju hänt utan att ts blev tillfrågad. Plus att i detta exempel gillar ju inte ts exet samt att exet (enligt ts) skulle vara där i syftet att snoka. Så kändes inte jämförbart med din situation.
  • Anonym (Psss)

Visa din sambo denna tråd. Kanske nån polett faller ner.

• Anonym (Psss)

Ts, har du visat honom tråden? Tycker du ska göra det så han får en tankeställare.

• Anonym (Psss)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-14 11:05:56 följande:

Han har väl tröttnat på att jag bråkat på honom.

Hennes kryssning är inte på liv och död och hon själv ställer aldrig upp vid byten. Är man ego och snål själv så får man tåla att bli bemött på samma sätt så hon får lösa det där själv.

Det är verkligen på tiden ska jag tala om. Hon är fem år gammal och hon börjar känna av att de äldre syskonen ska behandlas som A-laget medans hon sitter i B-laget och det går inte jag med på längre. Det har vi tjafsat så mycket om. Han har mycket att ta igen med henne så nu får han faktiskt göra det i påsk och det går inte när de två stora är med.

Låter ju bra men kom han fram till det själv eller var det du som fick påminna honom och säga "men du kan ju inte ta stora barnen i påsk och hjälpa ditt för du skulle ju ha egentid med vårat barn"? För kom han inte fram till det själv utan det var du som fick påminna så har han ju fortfarande inte lärt sig nåt.
  • Anonym (Psss)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-14 11:05:56 följande:

Han har väl tröttnat på att jag bråkat på honom.

Hennes kryssning är inte på liv och död och hon själv ställer aldrig upp vid byten. Är man ego och snål själv så får man tåla att bli bemött på samma sätt så hon får lösa det där själv.

Det är verkligen på tiden ska jag tala om. Hon är fem år gammal och hon börjar känna av att de äldre syskonen ska behandlas som A-laget medans hon sitter i B-laget och det går inte jag med på längre. Det har vi tjafsat så mycket om. Han har mycket att ta igen med henne så nu får han faktiskt göra det i påsk och det går inte när de två stora är med.

Låter ju bra men kom han fram till det själv eller var det du som fick påminna honom och säga "men du kan ju inte ta stora barnen i påsk och hjälpa ditt för du skulle ju ha egentid med vårat barn"? För kom han inte fram till det själv utan det var du som fick påminna så har han ju fortfarande inte lärt sig nåt.
Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???