• Anonym (EvaP)

Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

Ställer frågan här för att höra vad ni tycker för jag och min fästman är inte överens.

Han har två äldre tonårsbarn som bor hos oss varannan vecka plus att vi har ett gemensamt barn i förskoleåldern

Vi ska gifta oss till sommaren o fick igår reda på att hans barn har bjudit in sin mamma till vårt bröllop. Min blivande man har tydligen okejat det och nu känner jag mig galen av ilska.

Sen vi träffades så ska visst alla högtider firas ihop med hans föredetta, lyckades tack o lov styra bort julen i samband med att vårt barn kom så nu kör dem varannan. Men annars så ska ALLT tydligen firas ihop, studenten kan jag förstå men är än idag irriterad över att exet bjöds till vår dotters dop utan att jag blev tillfrågad som hon trashade på ett sätt jag inte tänker ta upp här men jag förlät det. Men vårt bröllop?????

Hans ex är inte heller vidare trevlig utan snackar gärna mkt skit bakom våra ryggar o på sociala medier så det handlar inte om att hon är en fin vän bör tilläggas.

Så nu behöver jag höra hur ni andra tänker? Vad ska jag göra? Hjälp mig med bra tips!!

• Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???
  • Ess
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-01 20:27:59 följande:

Det där är avstyrt och jag struntar faktiskt fullkomligt i om hans barn går hem till sin mamma och snackar skit om det. Någon måtta får det vara, har sagt till min sambo att vi inte gifter oss förrän han tar ansvar för familjedynamiken hemma hos oss.

Sen om hon ville komma och ställa till med en scen vet jag inte. Hon skulle nog inte ställa sig upp under själva bröllopsceremonin och protestera men ge henne några glas alkoholhaltigt så börjar hon gärna mucka gräl och snacka väldigt illa om mig och gubben på bröllopsfesten. Hon kanske skulle vilja hålla ett tal då där hon deklarerar att hon är hans stora kärlek? Vem vet vad hon skulle hitta på. Skulle inte finnas på världskartan att hon skulle få komma på bröllopet efter det väldigt kända dopet, då skulle min familj och vänner idiotförklara mig. Att hon ens ville komma på bröllopet är en gåta för mig.

Shetsammma, vi får se vad som händer i framtiden. Sjukt osugen på allt det där just nu.

Hur kan barnen ens vilja ha med henne när hon skämmer ut sig så?

Jag hade låtit henne komma och bara njutit av föreställningen, för hon gör ju bort sig totalt. Hade hon i ett tal framställt sig som hans stora, enda kärlek så både är och framstår hon som pinsam och patetisk.

Hennes ungar kanske inte gillar henne direkt och hela deras dag blir lyckad när hon gör bort sig.....

Undrar hur hon tänker när hon säger sådana saker, och hur hon tror att hon framstår i andras ögon?
  • plättarmedsylt
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-01 20:27:59 följande:

Det där är avstyrt och jag struntar faktiskt fullkomligt i om hans barn går hem till sin mamma och snackar skit om det. Någon måtta får det vara, har sagt till min sambo att vi inte gifter oss förrän han tar ansvar för familjedynamiken hemma hos oss.

Sen om hon ville komma och ställa till med en scen vet jag inte. Hon skulle nog inte ställa sig upp under själva bröllopsceremonin och protestera men ge henne några glas alkoholhaltigt så börjar hon gärna mucka gräl och snacka väldigt illa om mig och gubben på bröllopsfesten. Hon kanske skulle vilja hålla ett tal då där hon deklarerar att hon är hans stora kärlek? Vem vet vad hon skulle hitta på. Skulle inte finnas på världskartan att hon skulle få komma på bröllopet efter det väldigt kända dopet, då skulle min familj och vänner idiotförklara mig. Att hon ens ville komma på bröllopet är en gåta för mig.

Shetsammma, vi får se vad som händer i framtiden. Sjukt osugen på allt det där just nu.

Varför vill barnen ha med henne på sådana här tillställningar om hon gör bort sig så totalt? Skäms de inte över henne?
  • Anonym (Ylv)
    Ess skrev 2019-04-02 08:33:21 följande:

Jag hade låtit henne komma och bara njutit av föreställningen, för hon gör ju bort sig totalt. Hade hon i ett tal framställt sig som hans stora, enda kärlek så både är och framstår hon som pinsam och patetisk.

Hennes ungar kanske inte gillar henne direkt och hela deras dag blir lyckad när hon gör bort sig.....

Undrar hur hon tänker när hon säger sådana saker, och hur hon tror att hon framstår i andras ögon?

Man gifter sig väl bara en gång och så jävla roligt är det inte att se någon göra bort sig. Hellre då att fira midsommar ihop eller nån annan tillställning där andra människor inte känner att de behöver hålla tillbaka när hon börjar bete sig. På ett bröllop tenderar de flesta normala människor att skärpa till sig för att inte skapa drama så risken är större att hon får hållas och tillåts tro att hon har alla med sig. Liksom på dopet hon trashade.
  • Ess
    Anonym (Ylv) skrev 2019-04-02 10:22:49 följande:

Man gifter sig väl bara en gång och så jävla roligt är det inte att se någon göra bort sig. Hellre då att fira midsommar ihop eller nån annan tillställning där andra människor inte känner att de behöver hålla tillbaka när hon börjar bete sig. På ett bröllop tenderar de flesta normala människor att skärpa till sig för att inte skapa drama så risken är större att hon får hållas och tillåts tro att hon har alla med sig. Liksom på dopet hon trashade.

Nja ganska många gifter sig mer än en gång.

För mig är bröllopet bara en juridisk grej, så jag hade njutit av uppvisningen.
  • Anonym (Ylv)
    Ess skrev 2019-04-02 11:45:38 följande:

Jo, jag kan tänka mig att Du hade gjort det men hade det varit jag hade jag varit helt sänkt av risken att hans ex kommer och förstör.
  • Anonym (ber)
    Ess skrev 2019-04-02 11:45:38 följande:

Du måste vara den märkligaste personen på hela FL, Ess, och det vill inte säga lite. Tänk den som fick tränga i ditt psyke..
  • Anonym (EvaP)
    Ess skrev 2019-04-02 08:33:21 följande:

Barnen har inte klippt navelsträngen eller ens nosat på en revolt och ingen sån lär väl komma heller med tanke på att de är i slutet av tonåren. Mamma är världens häftigaste typ.

Jag funkar inte så. Har hög integritet och är det någon dag som jag inte skulle stå ut med en freak show så är det på mitt eget bröllop. Vill folk spåra ur på midsommar och nyår så är det en helt annan sak men enligt mig är det i princip *dödsstraff* på att ställa till med scener på folks bröllop.

Sen hade min familj och mina vänner idiotförklarat mig ifall hennes tryne dykt upp på bröllopet efter vad som skedde på dopet. Min lillasyster är inte att leka med, hon har i princip sagt att hon skulle dunka ner henne ifall hon såg människan igen. Då bör tilläggas att min familj är liberala och gästvänliga mot alla annars, så illa blev det. Min gubbe står inte högt i kurs längre heller.
  • Ess
    Anonym (Ylv) skrev 2019-04-02 11:55:17 följande:
    Jo, jag kan tänka mig att Du hade gjort det men hade det varit jag hade jag varit helt sänkt av risken att hans ex kommer och förstör.
    Jag bryr mig inte så mycket om vad andra gör, det är bara kul om det händer något eftersom bröllop är de tråkigaste tillställningar som finns (förutom begravningar). Hade varit en snackis lääääänge efteråt i min släkt om den pinsamma personen.

• Ess
    Anonym (ber) skrev 2019-04-02 11:56:16 följande:
    Du måste vara den märkligaste personen på hela FL, Ess, och det vill inte säga lite. Tänk den som fick tränga i ditt psyke..
    För att jag inte ser bröllop som något stort, utan något som jag helst undviker?
    Har enbart gift mig borgerligt utan egna vittnen ens, så var det klappat o klart sas.
  • Ess
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-02 16:30:35 följande:
    Barnen har inte klippt navelsträngen eller ens nosat på en revolt och ingen sån lär väl komma heller med tanke på att de är i slutet av tonåren. Mamma är världens häftigaste typ.

Jag funkar inte så. Har hög integritet och är det någon dag som jag inte skulle stå ut med en freak show så är det på mitt eget bröllop. Vill folk spåra ur på midsommar och nyår så är det en helt annan sak men enligt mig är det i princip *dödsstraff* på att ställa till med scener på folks bröllop.

Sen hade min familj och mina vänner idiotförklarat mig ifall hennes tryne dykt upp på bröllopet efter vad som skedde på dopet. Min lillasyster är inte att leka med, hon har i princip sagt att hon skulle dunka ner henne ifall hon såg människan igen. Då bör tilläggas att min familj är liberala och gästvänliga mot alla annars, så illa blev det. Min gubbe står inte högt i kurs längre heller.
    Makens barn hade inte heller varken klippt navelsträngen eller revolterat i slutet av tonåren. Men mamma var ändå definitivt inte speciellt häftig, mer pinsam. Man såg på dem hur de skämdes när hon drog igång nåt tjafs bara för att hon skulle bråka om nåt.

Fixa en kille som kan va dörrvakt och stoppa henne direkt innan hon kommer in. En som är tillräckligt stor för att kunna bära iväg henne om hon vägrar gå därifrån.

Jag förstår inte varför man vill va med på exets dop och bröllop, i alla fall inte om man inte har en bra relation mellan alla inblandade.
Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???