• Ess

Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

Nej det behöver hon inte. Jag hade backat långt tidigare i detta förhållandet, och definitivt avstyrt bröllopet.
    Det finns vigselförättare på rådhuset och man behöver inte ens ha egna vittnen med sig. Har utnyttjat detta två gånger i mitt liv, och när vi var färdiga åkte vi hem.

• Ess
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-01 20:27:59 följande:

Det där är avstyrt och jag struntar faktiskt fullkomligt i om hans barn går hem till sin mamma och snackar skit om det. Någon måtta får det vara, har sagt till min sambo att vi inte gifter oss förrän han tar ansvar för familjedynamiken hemma hos oss.

Sen om hon ville komma och ställa till med en scen vet jag inte. Hon skulle nog inte ställa sig upp under själva bröllopsceremonin och protestera men ge henne några glas alkoholhaltigt så börjar hon gärna mucka gräl och snacka väldigt illa om mig och gubben på bröllopsfesten. Hon kanske skulle vilja hålla ett tal då där hon deklarerar att hon är hans stora kärlek? Vem vet vad hon skulle hitta på. Skulle inte finnas på världskartan att hon skulle få komma på bröllopet efter det väldigt kända dopet, då skulle min familj och vänner idiotförklara mig. Att hon ens ville komma på bröllopet är en gåta för mig.

Shetsammma, vi får se vad som händer i framtiden. Sjukt osugen på allt det där just nu.

Hur kan barnen ens vilja ha med henne när hon skämmer ut sig så?

Jag hade låtit henne komma och bara njutit av föreställningen, för hon gör ju bort sig totalt. Hade hon i ett tal framställt sig som hans stora, enda kärlek så både är och framstår hon som pinsam och patetisk.

Hennes ungar kanske inte gillar henne direkt och hela deras dag blir lyckad när hon gör bort sig.....

Undrar hur hon tänker när hon säger sådana saker, och hur hon tror att hon framstår i andras ögon?
  • Ess
    Anonym (Ylv) skrev 2019-04-02 10:22:49 följande:

Man gifter sig väl bara en gång och så jävla roligt är det inte att se någon göra bort sig. Hellre då att fira midsommar ihop eller nån annan tillställning där andra människor inte känner att de behöver hålla tillbaka när hon börjar bete sig. På ett bröllop tenderar de flesta normala människor att skärpa till sig för att inte skapa drama så risken är större att hon får hållas och tillåts tro att hon har alla med sig. Liksom på dopet hon trashade.

Nja ganska många gifter sig mer än en gång.

För mig är bröllopet bara en juridisk grej, så jag hade njutit av uppvisningen.
  • Ess
    Anonym (Ylv) skrev 2019-04-02 11:55:17 följande:
    Jo, jag kan tänka mig att Du hade gjort det men hade det varit jag hade jag varit helt sänkt av risken att hans ex kommer och förstör.
    Jag bryr mig inte så mycket om vad andra gör, det är bara kul om det händer något eftersom bröllop är de tråkigaste tillställningar som finns (förutom begravningar). Hade varit en snackis lääääänge efteråt i min släkt om den pinsamma personen.

• Ess
    Anonym (ber) skrev 2019-04-02 11:56:16 följande:
    Du måste vara den märkligaste personen på hela FL, Ess, och det vill inte säga lite. Tänk den som fick tränga i ditt psyke..
    För att jag inte ser bröllop som något stort, utan något som jag helst undviker?
    Har enbart gift mig borgerligt utan egna vittnen ens, så var det klappat o klart sas.
  • Ess
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-02 16:30:35 följande:
    Barnen har inte klippt navelsträngen eller ens nosat på en revolt och ingen sån lär väl komma heller med tanke på att de är i slutet av tonåren. Mamma är världens häftigaste typ.

Jag funkar inte så. Har hög integritet och är det någon dag som jag inte skulle stå ut med en freak show så är det på mitt eget bröllop. Vill folk spåra ur på midsommar och nyår så är det en helt annan sak men enligt mig är det i princip *dödsstraff* på att ställa till med scener på folks bröllop.

Sen hade min familj och mina vänner idiotförklarat mig ifall hennes tryne dykt upp på bröllopet efter vad som skedde på dopet. Min lillasyster är inte att leka med, hon har i princip sagt att hon skulle dunka ner henne ifall hon såg människan igen. Då bör tilläggas att min familj är liberala och gästvänliga mot alla annars, så illa blev det. Min gubbe står inte högt i kurs längre heller.
    Makens barn hade inte heller varken klippt navelsträngen eller revolterat i slutet av tonåren. Men mamma var ändå definitivt inte speciellt häftig, mer pinsam. Man såg på dem hur de skämdes när hon drog igång nåt tjafs bara för att hon skulle bråka om nåt.

Fixa en kille som kan va dörrvakt och stoppa henne direkt innan hon kommer in. En som är tillräckligt stor för att kunna bära iväg henne om hon vägrar gå därifrån.

Jag förstår inte varför man vill va med på exets dop och bröllop, i alla fall inte om man inte har en bra relation mellan alla inblandade.
  • Ess
    Anonym (ber) skrev 2019-04-03 08:21:26 följande:

Men om du nu skulle ha en fest så skulle du inte ha något emot att låta någon förstöra hela festen för nöjet att se den personen göra bort sig? Det ligger iofs helt i linje med hur du framställer dig här på FL. Oerhört märklig.

Personen kan inte förstöra hela festen om man inte själv bryr sig. Ser man hela festen som förstörd för att en person gör bort sig, så får man nog se över sin självkänsla lite.

Kan garantera att alla som sitter där tycker hon är pinsam som bär sig åt på det viset, och garanterat ingen tror på hennes dravel. Det är bara att nonchalera fanskapet och skita i hennes tal och vända sig bort och prata om annat istället.
  • Ess
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-03 15:24:40 följande:
    Fast skulle hon komma så skulle alla undra va fasen jag håller på med. Sen så tror jag inte att man mår bättre av att lägga energi på att ha människor som inte vill en väl omkring sig.
    I så fall så kommer hon oinbjuden, för ni ska ju självklart inte bjuda henne.
    Men när man läser vad du skriver så hade jag inte blivit förvånad om hon kommit ändå.
    Det har hänt en jag känner att hans ex kom in på restaurangen och satte sig bland gästerna. Barnen hade väl berättat vart de skulle fira, och då var hon tvungen att gå dit....

Ni behöver inte hyra in en väktare som vaktar dörren, men en eller ett par killar som ni känner och som ni inviger i det eventuella problemet som kan uppstå. De sätter ni närmst dörren så de har lite koll på den, och skulle hon komma så kan de bara leda ut henne direkt.
  • Ess
    Anonym (Ylv) skrev 2019-04-03 19:50:10 följande:
    Egentligen räcker det väl med två normalstora kvinnor också, bara man är bestämd. Jag menar, om två personer tar henne i var sin arm och säger att hon inte är välkommen och att där är dörren, var vänlig att gå, vad ska hon göra då liksom? Påstå att hon har rätt att vistas på sitt eget ex bröllop? Börja slåss? Gapa och skrika om sina rättigheter? Borde räcka att påminna om hennes uppträdande vid tidigare tillfälle och att hon inte blivit inbjuden av brudparet.

Men jag hade inte heller velat ha ett bröllop där man går och väntar på ett uppträde av det slaget. Då mår man ju dåligt vare sig hon kommer eller inte.
    Nackdelen med kvinnor är att det blir mer diskussioner, än om man låter en kille sköta det.
    Hade faktiskt inte förvånat mig om hon börjat gapa om sina rättigheter att komma dit eftersom hennes barn är där.
  • Ess
    Akidoki skrev 2019-04-16 13:07:20 följande:
    Det kan ju vara svårt för ts att veta vad hon menar. Jag tror inte att du behöver hetsa upp dig över det. Vi vet ju inte hur samtalet mellan föräldrarna gick. Kanske var mamman orolig över om barnen helt får rå om sig själva, snarare än att hon var emot att de får lära sig tvätta.

Vi kan ju bara spekulera, och personligen tycker jag att det är ganska meningslöst. TS ser det ur sitt perspektiv färgat av hennes inställning till mamman.
    Så stora barn ska väl ändå kunna rå sig själva utan att mamman ska blanda sig?
    Gnäller de hemma hos henne så kan hon bara svara, bra att ni lärt er det för då kan ni göra det här med.
  • Ess
    Anonym (Ylv) skrev 2019-04-17 06:55:18 följande:

Jag tänker inte bara på att vissa trådar känns vinklade till fina versioner, jag tänker mer på att du och jag, till exempel, ser saker ur vårt perspektiv, med alla de problem som du och jag står ut med, följsamma, försöker vara snälla som de kvinnor vi är som kommer in i barnens liv, och sen blir man bara överkörd, inte ett uns av samma respekt tillbaka.

Men vi vet inte hur det är att skilja sig och ha våra barn varannan vecka, boende med en människa vi inte känner eller har valt.

Nu menar inte jag att det ursäktar vad hon har gjort eller vad min mans ex har gjort, men jag skulle bra gärna vilja veta hur de själva motiverar sina reaktioner. Så det var själva motiveringen jag var ute efter.

Min mans ex reste iväg och lämnade deras barn på heltid hos oss en längre tid för några år sen. En gång hade hon missförstått och trott att jag tvingat hans barn att barnvakta våra gemensamma barn fastän han var trött. Då skrev hon till min man att vi hade själva valt att skaffa våra barn och att vi skulle ta hand om dom själva.

Det är fascinerande att hon kunde skicka iväg ett sånt meddelande utan att tänka "vänta lite nu, jag kanske borde omformulera mig lite grann"...

De fruntimmer som håller på på det viset är så uppfyllda av sitt ego och sitt dominans behov, att de liksom kopplar bort hjärnan och bara ser den lilla saken och inte hela sammanhanget.
  • Ess
    Anonym (???) skrev 2019-04-16 21:56:45 följande:

Oj så hon lyckades förstöra era bröllopsplaner. Hon måste vara ruggigt nöjd. Kunde du inte bara stryka henne från listan?

Det verkar som om ts blivit lite osäker på hela deras förhållande, annars hade de nog bara strukit henne och kört på.
Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???