Anonym (EvaP) skrev 2019-04-02 16:30:35 följande:
Barnen har inte klippt navelsträngen eller ens nosat på en revolt och ingen sån lär väl komma heller med tanke på att de är i slutet av tonåren. Mamma är världens häftigaste typ.
Jag funkar inte så. Har hög integritet och är det någon dag som jag inte skulle stå ut med en freak show så är det på mitt eget bröllop. Vill folk spåra ur på midsommar och nyår så är det en helt annan sak men enligt mig är det i princip *dödsstraff* på att ställa till med scener på folks bröllop.
Sen hade min familj och mina vänner idiotförklarat mig ifall hennes tryne dykt upp på bröllopet efter vad som skedde på dopet. Min lillasyster är inte att leka med, hon har i princip sagt att hon skulle dunka ner henne ifall hon såg människan igen. Då bör tilläggas att min familj är liberala och gästvänliga mot alla annars, så illa blev det. Min gubbe står inte högt i kurs längre heller.
Makens barn hade inte heller varken klippt navelsträngen eller revolterat i slutet av tonåren. Men mamma var ändå definitivt inte speciellt häftig, mer pinsam. Man såg på dem hur de skämdes när hon drog igång nåt tjafs bara för att hon skulle bråka om nåt.
Fixa en kille som kan va dörrvakt och stoppa henne direkt innan hon kommer in. En som är tillräckligt stor för att kunna bära iväg henne om hon vägrar gå därifrån.
Jag förstår inte varför man vill va med på exets dop och bröllop, i alla fall inte om man inte har en bra relation mellan alla inblandade.