• Anonym (EvaP)

Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

Ställer frågan här för att höra vad ni tycker för jag och min fästman är inte överens.

Han har två äldre tonårsbarn som bor hos oss varannan vecka plus att vi har ett gemensamt barn i förskoleåldern

Vi ska gifta oss till sommaren o fick igår reda på att hans barn har bjudit in sin mamma till vårt bröllop. Min blivande man har tydligen okejat det och nu känner jag mig galen av ilska.

Sen vi träffades så ska visst alla högtider firas ihop med hans föredetta, lyckades tack o lov styra bort julen i samband med att vårt barn kom så nu kör dem varannan. Men annars så ska ALLT tydligen firas ihop, studenten kan jag förstå men är än idag irriterad över att exet bjöds till vår dotters dop utan att jag blev tillfrågad som hon trashade på ett sätt jag inte tänker ta upp här men jag förlät det. Men vårt bröllop?????

Hans ex är inte heller vidare trevlig utan snackar gärna mkt skit bakom våra ryggar o på sociala medier så det handlar inte om att hon är en fin vän bör tilläggas.

Så nu behöver jag höra hur ni andra tänker? Vad ska jag göra? Hjälp mig med bra tips!!

• Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???
  • molly50
    lunchen skrev 2019-04-03 16:29:23 följande:

Du låter så aggro mot henne och vi har bara din sida på berättelsen. Undrar om det inte är dig det är fel på.

Varför inte bara umgås som den mixfamilj ni nu är. Det är ju uppenbarligen bara du som stör dig. Alla andra verkar trivas med att umgås.

Det du verkar ha missat är att TS sambos ex har betett sig illa och att även TS sambo har ledsnat.
    Men han verkar vara för konflikträdd för att säga ifrån.
    Du verkar också ha missat det faktum att TS och sambon också har ett gemensamt barn.
    Ett barn som hamnar i kläm då TS sambo verkar prioritera sina nästan vuxna barn.

För övrigt,varför ska hans barn få bestämma vilka som ska komma på TS och deras pappas bröllop? 
    De verkar inte tycka så illa om TS att de inte vill gå på deras bröllop.
    Skulle du vilja att någon annan bjöd in personer du inte vill ha till ditt bröllop eller någon annan fest?
    Speciellt om det är en person som tidigare har betett sig illa.
    Det är en sak om alla kommer överens med varandra. Då kan man såklart umgås tillsammans.
    Men när det inte fungerar,som i TS fall,då tycker jag inte att man ska behöva känna sig tvungen att umgås med personen.

Ja,vi har bara TS version att gå på.
    Men är det helt otänkbart för dig att det kan finnas konflikträdda människor och ex som inte kan bete sig som folk?
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-04 12:11:52 följande:

Det var inte så när vi träffades. Det började spåra ur när jag var höggravid och hennes relation gick i kras.

I din egen ts skrev du att det alltid varit så.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Hmmm...) skrev 2019-04-07 13:19:04 följande:

I din egen ts skrev du att det alltid varit så.

Att hon har varit med från början skrev jag. Hon har alltid varit utåtagerande och kanske lite halvgalen men det riktades mot mig och gubben på ett aggressivt sätt när hennes relation gick i stöpet.
  • Anonym (Ylv)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-07 21:20:46 följande:
    Att hon har varit med från början skrev jag. Hon har alltid varit utåtagerande och kanske lite halvgalen men det riktades mot mig och gubben på ett aggressivt sätt när hennes relation gick i stöpet.
    Sjukt. Vad fan är det med dessa jävla ex. Jag har själv inte skilt mig från barnens far, ännu, men man undrar ju va det är som framkallar dessa idiotier? Jag och sambon har just bråkat om hans ex och han vill inte ens se det idag, vad hon gjorde då. Men har man blivit utsatt för något när man var höggravid så glömmer man inte. Sen att vi ändå hade en bra förlossning och att allt gick bra, men inte fan var det tack vare henne. Okej, om det bara hade varit vi som bett henne, men hon kräver att vi ställer upp för henne hela tiden.
  • Anonym (Ylv)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-07 21:20:46 följande:
    Sjukt. Vad fan är det med dessa jävla ex. Jag har själv inte skilt mig från barnens far, ännu, men man undrar ju va det är som framkallar dessa idiotier? Jag och sambon har just bråkat om hans ex och han vill inte ens se det idag, vad hon gjorde då. Men har man blivit utsatt för något när man var höggravid så glömmer man inte. Sen att vi ändå hade en bra förlossning och att allt gick bra, men inte fan var det tack vare henne. Okej, om det bara hade varit vi som bett henne, men hon kräver att vi ställer upp för henne hela tiden.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Ylv) skrev 2019-04-13 19:22:46 följande:

Glömmer gör man aldrig och risken är stor att man blir bitter på köpet.

Om mannen inte ens skyddar sin nyförlösta kvinna mot svartsjuka ex så är risken stor att han aldrig kommer göra det. I det läget är man så skör och i såna lägen behöver man verkligen stöd, får man inte det så tappar man tilliten.

Din partner får precis som min bli bättre på att säga ifrån.
  • Anonym (styvförälder)

TS vad har ni kommit fram till du och din sambo angående bröllopet?
    Har ni ändrat förutsättningarna?
    Du skrev om att kanske skjuta upp bröllopet, åka till Las Vegas osv.
    Har ni/du ni pratat med sambons barn att dom får ta tillbaka mammans inbjudan till ert bröllop eller vad har hänt?
    Har hans barn kunnat inse att dom inte kan bjuda in sin mamma till er bröllop?
    Har din sambo förstått hur du känner inför allt eller tar han fortfarande inte det?

• Anonym (EvaP)
    Anonym (styvförälder) skrev 2019-04-14 10:28:56 följande:

TS vad har ni kommit fram till du och din sambo angående bröllopet?

Har ni ändrat förutsättningarna?

Du skrev om att kanske skjuta upp bröllopet, åka till Las Vegas osv.

Har ni/du ni pratat med sambons barn att dom får ta tillbaka mammans inbjudan till ert bröllop eller vad har hänt?

Har hans barn kunnat inse att dom inte kan bjuda in sin mamma till er bröllop?

Har din sambo förstått hur du känner inför allt eller tar han fortfarande inte det?

Vi har sagt att vi skjuter upp planerna till längre fram och inget datum är satt.

Har varit väldigt arg på hans barn och har sagt åt båda två att aldrig göra om nåt liknande. Insett att dem gjort fel tror jag inte utan jag är en elak häxa antagligen. Nu gör inte det mig nåt för att vara pappas kvinna är lika med ?damn if you do damn if you don?t?. Otacksam roll hur du än vrider röven till, jag koncentrerar mig på vårt lilla barn och alla andra kan göra som de vill.

Min karl har blivit lite bättre faktiskt sista veckorna, han har iallafall börjat gränsa lite där det behövs och det är alltid nåt.

Hans ex då? Som vanligt så vill hon i sista sekund åka på kryssning i påsk när hon ska ha barnen men det får hon lösa själv nu under sin vecka. Han har lovat vår yngsta lite egentid för första gången någonsin under hennes livstid så det löftetfår han hålla.
  • Anonym (styvförälder)
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-14 10:43:23 följande:
    Vi har sagt att vi skjuter upp planerna till längre fram och inget datum är satt.

Har varit väldigt arg på hans barn och har sagt åt båda två att aldrig göra om nåt liknande. Insett att dem gjort fel tror jag inte utan jag är en elak häxa antagligen. Nu gör inte det mig nåt för att vara pappas kvinna är lika med ?damn if you do damn if you don?t?. Otacksam roll hur du än vrider röven till, jag koncentrerar mig på vårt lilla barn och alla andra kan göra som de vill.

Min karl har blivit lite bättre faktiskt sista veckorna, han har iallafall börjat gränsa lite där det behövs och det är alltid nåt.

Hans ex då? Som vanligt så vill hon i sista sekund åka på kryssning i påsk när hon ska ha barnen men det får hon lösa själv nu under sin vecka. Han har lovat vår yngsta lite egentid för första gången någonsin under hennes livstid så det löftetfår han hålla.
    Vad bra att sambon börjar att förstå och sätta lite gränser.
    Jättebra att han tillbringar egentid med er dotter, det är hon väl värd.
    Ja exet får fixa någon själv som kan se till tonårsbarnen om hon vill åka på kryssning i påsk, det är ju inte något livsviktigt och då ska inte ni behöva ändra planer, nu får er dotter umgås ordentligt själv med sin pappa.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (styvförälder) skrev 2019-04-14 10:59:45 följande:

Vad bra att sambon börjar att förstå och sätta lite gränser.

Jättebra att han tillbringar egentid med er dotter, det är hon väl värd.

Ja exet får fixa någon själv som kan se till tonårsbarnen om hon vill åka på kryssning i påsk, det är ju inte något livsviktigt och då ska inte ni behöva ändra planer, nu får er dotter umgås ordentligt själv med sin pappa.

Han har väl tröttnat på att jag bråkat på honom.

Hennes kryssning är inte på liv och död och hon själv ställer aldrig upp vid byten. Är man ego och snål själv så får man tåla att bli bemött på samma sätt så hon får lösa det där själv.

Det är verkligen på tiden ska jag tala om. Hon är fem år gammal och hon börjar känna av att de äldre syskonen ska behandlas som A-laget medans hon sitter i B-laget och det går inte jag med på längre. Det har vi tjafsat så mycket om. Han har mycket att ta igen med henne så nu får han faktiskt göra det i påsk och det går inte när de två stora är med.
Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???