• Emmissss

BIM April

Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)

Blir vårt 7e försök.

BIM

10/4 Emmissss

• Svar på tråden BIM April
  • Mela88
    fannylinnea skrev 2019-04-01 12:07:28 följande:

Oj, jag läste lite fel. Läste "ingen riklig blödning". Förlåt.

Hm... Kanske du ska ringa en barnmorska och fråga vad det kan bero på :) De kanske också säger att en kraftig blödning kan vara nidis. Känns ju märkligt att mensen kommer direkt efter äl. Är du säker på att du hade äl i helgen eller kan den ha skett tidigare?

Hade lång mens sist så blödde tills typ för en vecka sen :/ men kan ju vart så. Men då skulle cykeln helt plötsligt ligga på 20 dagar ist för 35 som den brukar. Kroppen kanske jäklas med mig :/
  • Emmissss

Woho April! Nu kör vi igång, så nyfiken på er som närmar er? Hur går det för alla? :)

• Emmissss

Woho April! Nu kör vi igång, så nyfiken på er som närmar er? Hur går det för alla? :)

• Enmsik
    tesselessan skrev 2019-04-01 14:22:58 följande:

Jag tog den 21 mars så det har gått 10 dagar idag. Jag har läst att den kan sitta visa falskt positivt i 14 dagar så jag väntar den tiden för att vara säker. Har haft väldigt mycket molvärk av den men detta är första dagen jag har illamående.

Då kan det ju vara en graviditet. :) det är nog olika på alla men jag har alltid tagit ett test på dag 11 efter ovitrelle då har det alltid varit negativt. Jag själv tycker det är skönt att kolla, då vet jag att om/när jag får positivt så vet jag att det är äkta få jag fått negativt mellan sprutan och bim. :)
  • Ellie08
    Emmissss skrev 2019-04-01 14:33:57 följande:

Igår så hade jag så jävla ont i nedre delen av magen och i ländryggen, har haft det idag också. Illamående av och till i flera dagar. Dock tror jag att det är PMS och inte grav.symptom. Har haft liknande innan mensen andra gånger. Hur går det för dig?

Jag får uppdatera BIM-listan för enligt min app så ska jag ha BIM på lördag den 6 och inte den 8.e april. Skäms

BIM - lista:

1/4 lonelygirl92, Nellyros, Seseli 

3/4 höstmamma, nervösanonym, lunalove

4/4 Skrollan94 

5/4 sommartjejen888, tesselessan, tovikan

6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984, Ellie08 

7/4 Minmakaron 

8/4 CH90, Evi82, Ok1020, Rollan92

9/4 z19, youwontremember, Pumpan90 

10/4 Emmissss, Lyra78, Blirdetsåblirdet, LBP91

11/4 Tessi1, babycakes79

13/4 Mela88, Tirin 

14/4 Joni, llindizz, Gävlebo 

15/4 enmsik

17/4 Trettiotvå 

22/4 Leosmamma88, fannylinnea 

23/4 Sirest01 

24/4 Nicciz , Mammamiao 

30/4 anonym (Sara11), Janniiique 

Pluslista:

26/3 Seseli -6

27/3 lonelygirl92 bim-5
  • Emmissss
    Ellie08 skrev 2019-04-01 14:55:33 följande:

Igår så hade jag så jävla ont i nedre delen av magen och i ländryggen, har haft det idag också. Illamående av och till i flera dagar. Dock tror jag att det är PMS och inte grav.symptom. Har haft liknande innan mensen andra gånger. Hur går det för dig?

Jag får uppdatera BIM-listan för enligt min app så ska jag ha BIM på lördag den 6 och inte den 8.e april.

Jag känner också av lite i ryggen, det brukar jag göra och så har jag lite molvärk, men ytterst lite mot jag brukar ha. Annars ingenting. Skulle verkligen vilja ha nya tecken haha! Blir nog inget denna månad heller.. tyvärr! Hur länge har ni försökt?
  • Ellie08
    Emmissss skrev 2019-04-01 15:18:01 följande:
    Jag känner också av lite i ryggen, det brukar jag göra och så har jag lite molvärk, men ytterst lite mot jag brukar ha. Annars ingenting. Skulle verkligen vilja ha nya tecken haha! Blir nog inget denna månad heller.. tyvärr! Hur länge har ni försökt?
    Vi har försökt sen oktober 2018, jag slutade med mina minipiller under sommaren 2018 men hade inte stenkoll på ägglossningen förrän i oktober, har haft regelbunden ÄL och menscykel sedan dess och tyvärr inga plus so far. :( Hur länge har ni försökt? Ska försöka hålla mig från att testa, iaf inte förrän imorgon. Men det börjar ju klia i fingrarna... :(
  • Ok1020

Jag är på ÄL+6 och har inte så mycket känningar direkt, iaf inget som jag kan koppla. En sån här dipp fick jag idag. BIM om ca 7 dagar

• Sirest01
    Meili skrev 2019-04-01 12:25:53 följande:

Tusen tack för ditt svar! Jag fick en tid hos en privat klinik då kommunen sa ?kom tillbaka efter det gått 1 år? trots att detta är månad 7. Ser fram emot mitt besök och få lite hjälp, funderade också en sväng på om jag har pcos eller om menscykeln rubbats av övervikt.

Får man ?automatiskt? även igång ägglossningen med Provera då?

Ja, jag vände mig oxå till privat. Vanliga gyn ville att jag skulle vänta 6 månader.

Nä Provera garanterar inte ägglossning, om jag har fattat det rätt så är Provera en fejk ägglossning (enkelt förklarat) som ska kicka igång mensen. Men vissa kan få egen ägglossning oxå. Är inte så jätteinsatt i pcos och Provera än, jag håller på att lära mig.
  • Ellie08

BIM-5. Blev inget denna gång heller - denna mensvärk och ont i ryggen är nu garanterat PMS. :(

Svar på tråden BIM April