Vem är tidernas största musikartist och varför?
Vem anser du är tidernas största artist och varför?
Jag frågar inte efter vem du själv gillar mest, utan försök vara lite opartisk nu. Vem är tidernas största artist och varför?
Jag frågar inte efter vem du själv gillar mest, utan försök vara lite opartisk nu. Vem är tidernas största artist och varför?
Michael Jackson.
Banbrytande och cross-over appeal.
Michael Jackson.
Banbrytande och cross-over appeal.
Bowie är helt klart en stor artist, men MJ är en annan nivå. Han kunde fylla arenor i vilket land han än kom till, hade han kunnat komma till Irak, Afghanistan, Iran, Ghana, Nigeria, Somalia så hade han fyllt arenorna där också. MJ är lika stor bland svarta, latinos och araber som han är bland vita. Hur många afroamerikaner bryr sig om Bowie? Hur många araber skulle gå på David Bowie? MJ fyllde nationalarenan i Tunisien och skapade hysteri där, folk vallfärdade till flygplatsen när han landade där, det var megastort. Bowie i all ära, men han rör inte ens nästan vid Michaels rygg
Lägger nog min röst på Michael Jackson jag med. För han va en stor talang som slog igenom redan som liten och sen höll i gång sin karriär i stort sett livet ut med mängder av världshits. Han va stor i hela världen och kunde både skriva eget material, sjunga och dansa.
Han e inte min personliga favorit men hans storhet som artist och stilbildare går fan inte komma ifrån. Själv tycker jag förresten han gjorde sina bästa grejer tidigt i karriären dels med Jackson 5 dels hans tidiga solo karriär och att hans musik sen blev tråkigare och mer slätstruken.
Selim Lemouchi.