• Anonym (!)

Vem är tidernas största musikartist och varför?

Vem anser du är tidernas största artist och varför?

Jag frågar inte efter vem du själv gillar mest, utan försök vara lite opartisk nu. Vem är tidernas största artist och varför?

• Svar på tråden Vem är tidernas största musikartist och varför?
  • Anonym (WH)
    Anonym (ccc) skrev 2019-02-28 02:45:01 följande:

Påstår att de som nämnts i tråden alla är nutida och knappast kan räknas som världens största artist än, bara tiden får se vilka som fortfarande är kända om en sisådär 100 år.

Jag anser att de klassiska kompositörerna som tex Mozart är enormt mycket större än någon av alla artister i tråden. HAns inflytande då och än idag är enorm i jämförelse.

På ett mer lokalt plan svarar jag CM Bellman.

Var Bellman musiker?
  • Unaangelita

Jag tycker Freddie Mercury. Hans röst finns inte hos nån annan, varken innan, under eller efter han levde.
    MJ må va större publikmässigt sätt, men allt pedofilsnack gör att han inte kommer specillt långt upp på min lista. Han var en liten pojke i en vuxen mans kropp.

• Anonym (WH)
    Unaangelita skrev 2019-02-28 14:08:43 följande:

Jag tycker Freddie Mercury. Hans röst finns inte hos nån annan, varken innan, under eller efter han levde.

MJ må va större publikmässigt sätt, men allt pedofilsnack gör att han inte kommer specillt långt upp på min lista. Han var en liten pojke i en vuxen mans kropp.

Båda tog parti för utsatta grupper, det är bra.
  • Bananböjaren

Största kompositör: 1. Bach, 2. Mozart 3. Beethoven.
    Största soloartist: 1. Elvis, 2. Michael Jackson 3. Madonna
    Största Band: 1. Beatles, 2. Rolling Stones 3. AC/DC

Det där var inte min känslostyrda åsikt utan ren och skär fakta baserat på undersökningar och sålda skivor. Själv lyssnar jag inte på sån där sissyass musik utan på tyngre metal.

• Tom Sawyer

Jag älskar musik, men ogillar tonen i den här tråden ;)
    Så jag låter...den vara ;)

• flygrl
    Tom Sawyer skrev 2019-03-01 23:04:08 följande:

Jag älskar musik, men ogillar tonen i den här tråden ;)

Så jag låter...den vara ;)

Jag kan förstå dig för den spårar tyvärr kraftigt bitvis. Lite för mycket fanatism... :/
  • Anonym (Me)

Elvis var den första jag tänkte på, men ska jag nu låta förnuftet råda säger jag Michael Jackson.

• Anonym (Tweeter and the Monkey Man)

57 svar och ingen har ens nämnt Bob Dylan...

• Anonym (RUNKA BALL - EDDIE MEDUZA LIVES!)
    Anonym (!) skrev 2019-02-25 13:57:00 följande:

Vem anser du är tidernas största artist och varför?

Jag frågar inte efter vem du själv gillar mest, utan försök vara lite opartisk nu. Vem är tidernas största artist och varför?

Eddie Meduza. Ingen svensk artist har berört människor på det sätt Eddie har.
  • sextiotalist
    Anonym (Tweeter and the Monkey Man) skrev 2019-03-02 05:14:34 följande:

57 svar och ingen har ens nämnt Bob Dylan...

Sömnpiller, kanske därför ;)
Svar på tråden Vem är tidernas största musikartist och varför?