Vem är tidernas största musikartist och varför?
Vem anser du är tidernas största artist och varför?
Jag frågar inte efter vem du själv gillar mest, utan försök vara lite opartisk nu. Vem är tidernas största artist och varför?
Vem anser du är tidernas största artist och varför?
Jag frågar inte efter vem du själv gillar mest, utan försök vara lite opartisk nu. Vem är tidernas största artist och varför?
Jussi Björling eller Elvis Presley beroende på hur man ser på det.
Freddie mercury, david bowie och elvis skulle jag nog säga är i top tre, vem som hamnar var vet jag inte.
Både freddie och bowie har ju en bredd på sitt arbete som inte går att slå, och gäller det att inspirera andra så ligger ju elvis väldigt bra till.
Notera att ingen av dessa artister är något jag själv lyssnar på.
Whitney Houston. Större röstregister kan ingen ha. R.I.P. Hennes musik lever dock kvar i våra hjärtan.
Vangelis äger alla ni skrivit i tråden.
Kan ni bara för skojs skull lista 1 från varje bebodd kontinent?
Påstår att de som nämnts i tråden alla är nutida och knappast kan räknas som världens största artist än, bara tiden får se vilka som fortfarande är kända om en sisådär 100 år.
Jag anser att de klassiska kompositörerna som tex Mozart är enormt mycket större än någon av alla artister i tråden. HAns inflytande då och än idag är enorm i jämförelse.
På ett mer lokalt plan svarar jag CM Bellman.
Svårt det där.
Michael Jackson - Han hade röst, skrev egna låtar, dansade, nyskapande. Det han saknade (som jag tycker är viktigt för en stor artist) var kontakten med publiken.
Elvis - Röst, nyskapande och fantastisk live. En nära kontakt med publiken hela tiden.
Eminem - Röst, nyskapande, skriver egna låtar. Ett visst avstånd till fansen.
Bruce Springsteen - Skriver egna låtar och har en extrem publikkontakt. Hans konserter är legendariska.
Freddie - Röst, nyskapande, skrev egna låtar. Nästan lika extrem publikkontakt som Bruce S.
5 legender och i mina ögon de största artisterna. Vem som räknas som störst, kanske visar sig om 50 år. Vem av dem spelas fortfarande då? Kanske det är Sinatra, som ligger precis under topp 5 för mig?
Om det måste vara en Vem, så får nog Elvis den rösten.
Man ska heller inte glömma ABBA. Att lilla Sverige då med 7-8 miljoner invånare tog världen med storm är ofattbart. Enda större succén av ett band från ett icke-anglosaxiskt land (om vi talar 300 miljoner + i sålda skivor).
Kan ni bara för skojs skull lista 1 från varje bebodd kontinent?
Vangelis äger alla ni skrivit i tråden.