Vem är tidernas största musikartist och varför?
Vem anser du är tidernas största artist och varför?
Jag frågar inte efter vem du själv gillar mest, utan försök vara lite opartisk nu. Vem är tidernas största artist och varför?
Vem anser du är tidernas största artist och varför?
Jag frågar inte efter vem du själv gillar mest, utan försök vara lite opartisk nu. Vem är tidernas största artist och varför?
Bowie är bäst och nyskapande i både stil och som kompositör, alla som säger annat kan gå och dra nåt gammalt över sig. RIP <3
Det går ju knappast att svara på utan att lägga in egna värderingar. Jag förstår mycket väl att Michael Jackson hamnar högt på listan, även Elvis. Men det finns ju fler, Bruce Springsteen har ju blivit en legend under sin egen livstid. Kate Bush är ju en artist som var väldigt nyskapande och revolutionerande när hon debuterade.
Fleetwood Mac, Beatles för att inte tala om Pink Floyd är ju några grupper som hör hemma på listan.
Jag kan omöligt säga att just en artist/grupp är tidernas största. Jag måste få ha en hel lista
Håller helt med sextiotalist ang kompositörer och artister. Klassisk musik är speciell i många plan. Bowie var också favorit. MJ stor, men inte speciellt banbrytande. Då var Freddie mer det med exempelvis Bohemian Rapsody.
Ska vi gå till publikrekord så är Jean-Michell Jarre överlägsen (tillsammans med Rod Stewart).Den förstnämnde också duktig kompositör.Grupper fanns många. Fleetwood Mac var också i en klass för sig.
The Beatles får nog min röst.
Om det måste vara en Vem, så får nog Elvis den rösten.
Min röst är på Michael Jackson.
Jag håller med om allt plutnick skriver.
Det The Beatles gjorde på ca 10 år kommer ingen i närheten av. Speciellt inom samma tidsram.
För mig är det MJ och Madonna eftersom det är musik jag växte upp till. Annars skulle jag nog tippa på The Beatles.
sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_b%C3%A4sts%C3%A4ljande_musikartister
Svårt det där.
Michael Jackson - Han hade röst, skrev egna låtar, dansade, nyskapande. Det han saknade (som jag tycker är viktigt för en stor artist) var kontakten med publiken.
Elvis - Röst, nyskapande och fantastisk live. En nära kontakt med publiken hela tiden.
Eminem - Röst, nyskapande, skriver egna låtar. Ett visst avstånd till fansen.
Bruce Springsteen - Skriver egna låtar och har en extrem publikkontakt. Hans konserter är legendariska.
Freddie - Röst, nyskapande, skrev egna låtar. Nästan lika extrem publikkontakt som Bruce S.
5 legender och i mina ögon de största artisterna. Vem som räknas som störst, kanske visar sig om 50 år. Vem av dem spelas fortfarande då? Kanske det är Sinatra, som ligger precis under topp 5 för mig?