Vem är tidernas största musikartist och varför?
Vem anser du är tidernas största artist och varför?
Jag frågar inte efter vem du själv gillar mest, utan försök vara lite opartisk nu. Vem är tidernas största artist och varför?
Vem anser du är tidernas största artist och varför?
Jag frågar inte efter vem du själv gillar mest, utan försök vara lite opartisk nu. Vem är tidernas största artist och varför?
Omöjligt att svara på utan att blanda in känsloargument.
Rolling stones magazine gjorde en lista på top 100 baserat på åsikterna från ett femtiotal musiker och andra branschmänniskor. Där var The Beatles rankade högst.
Det är nog så pass objektivt mitt svar blir
Gackt. Nuff said.
Svårt att bedöma vem som är tidernas största musikartist. De är väldigt lätt att en person om du gillar rock säger Elvis Presley, pop Michael Jacksson, Hiphop Eminem eller klassisk-musik Mozart. Jag själv är inget stort fan av varken någon av dessa stora artister/kompositörer eftersom jag gillar elektroniskmusik.
För mig är Dj Tiesto, Avicii, Hardwell och Skrillex större än Elvis pga jag gillar den sortens musik. Men låt försäljning och hur mycket publik artisterna drar till arenorna är väl en liten riktlinje av vem som är störst.
Michael Jacksons Thriller är den mest sålda låten i varje fall så de visar ju på att han är en av de största. Elvis Presleys låtar är ju än idag en av de största. Drake och Ed Sheerhan var de mest sålda och spelade artiserna förra året. Sen har vi stora artister som drar massvis av publik Metallicka, Madonna, Zara Larsson, Beyonce, Guns and Roses, ACDC, David Guetta, Led Zeppelin, Pink Floyd kan räkna upp hur många som helst inom olika musikstilar. Så för mig är de jätte svårt att säga vem som är störst. Lättare att ställa frågan vem är den största manliga simmaren michael phelps för han har slagit mest världsrekord och tagit mest OS, VM medaljer och är den störste genom alla tider inom simning.
Omöjligt att svara på utan att blanda in känsloargument.
Rolling stones magazine gjorde en lista på top 100 baserat på åsikterna från ett femtiotal musiker och andra branschmänniskor. Där var The Beatles rankade högst.
Det är nog så pass objektivt mitt svar blir
Har aldrig gillat fakenissen och pedofilen Jackson. Lyssnat visst, men skulle aldrig lägga en krona på något han gjort. Har mest tyckt synd om honom.
Det verkar råda en del förvirring om "stor artist" betyder att hen var/är populär med stor publik eller musikaliskt framstående och nyskapande. Jag hävdar nog det senare. Justin Bieber kan nog fylla arenor, men är han en stor musiker för det? Nja.
Jag har dock inget svar på ts fråga än. Måste fundera lite mer! Problemet är att det är så svårt att bedöma storheten i forna tiders musik eftersom tex barockmusik inte är min egen smak.
Håller helt med sextiotalist ang kompositörer och artister. Klassisk musik är speciell i många plan. Bowie var också favorit. MJ stor, men inte speciellt banbrytande. Då var Freddie mer det med exempelvis Bohemian Rapsody.
Ska vi gå till publikrekord så är Jean-Michell Jarre överlägsen (tillsammans med Rod Stewart).Den förstnämnde också duktig kompositör.Grupper fanns många. Fleetwood Mac var också i en klass för sig.