• Anonym (Sommar)

Vad kan man göra när sin fru tappar lust?

Hej,

Det är första gången som jag skriver här. 

Jag är gift och har tre barn. Vi är en vanlig och lycklig familj. Jag älskar min fru och vill vara med henne resten av mitt liv. Men de senaste år har det kommit ett problem som gör att jag mår så himla dålig.

Jag är en person som behöver mycket nära kontakt. Att kissas ofta, kramas, och att ha sex minst några gånger per vecka. De första åren var precis så här med min fru. Så jag tyckte att jag hade hittat den rätta personen för mig. Vi kunde ha sex när som helst. Om vi var på utflykt, om vi var i bilen.... 

Men de sista åren har det blivit att vi har sex ca 2 gånger per månad. Och även då känns det ofta att vi har det för att hon vet att jag behöver det. Och resten av dagarna kramas vi ofta, men vi kissas väldig selan. Det känns mer som att vi är bara bra kompisar ibland.

Hon vet hur jag mår och att jag är så frustrerad. Men det är ju inte hennes fel att hennes lust har minskat så mycket. Jag tänker väldigt ofta att jag borde hitta någon kk men samtidigt vill jag inte ha ett hemligt liv för kvinnan som jag älskar.

Jag vet inte riktigt varför skriver jag här. Men kanske finns det folk här som har haft samma problem och lyckades att fixa det?

• Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?
  • Anonym (Först till kvarn)
    Tecum skrev 2019-02-16 21:43:49 följande:
    Tyvärr älskar hon inte dig längre och saknar attraktion. Det är nästan alltid orsaken när ett förhållande går från mycket sex ofta till nästan inget. Men partnern vill/vågar inte erkänna det ens för sig själv, än mindre för den andre.
    Om du inte vill separera, skaffa en kk. Hon kommer inte att protestera så länge hon inte får det uppkört i ansiktet.
    Om jag vore du skulle jag försöka vara mentalt förberedd på skilsmässa. Du äger problemet så då hade jag begärt skilsmässa om jag vore i din situation.

Frågan är bara vem som gör slag i saken först?
  • Anonym (Vänder aldrig)
    Anonym (Olika behov) skrev 2019-02-17 02:44:20 följande:

Instämmer med American Mommy. Jag är kvinna, 40+, och har i princip tappat sexlusten. Och ja, har problem med sköldkörteln och äter antidepp, det påverkar säkert men är även uttråkad i min relation. Två barn, 7 och 12 år. Sex är mest ett måste för att mannen ska få sitt, inte för att jag har lust egentligen. Umgås med ett tiotal kvinnor som är i 35-årsåldern och de känner likadant. Alla har sex ca 1-2 ggr varannan vecka. Vi har diskuterat detta, eftersom männen är missnöjda med samlivsfrekvensen och kvinnorna är missnöjda med det ständiga kletandet, att man inte bara kan kramas utan att han vill gå till sovrummet etc etc.

Så är det för oss, och hon säger det rakt ut till mig. "Varför kan vi inte mysa utan att du förväntar dig mer?" Osv..

Det är jobbigt för henne, det fattar jag. Och vi myser ofta utan att jag förväntar mig mer. Men det har blivit som ett jävla virus att hon tänker inte på de gångerna vi kramas utan att jag vill ha mer, hon kommer bara på det de gångerna jag faktiskt vill ha mer.

Vi är 30+ och frivilligt barnlösa. Vi har varit ett par i över 10 år och vårt sexliv började förändras efter ca tre år. Sedan dess har jag hållit ut och varit hoppfull. Jag har varit naiv och tänkt att det kan vända, som en aktie i förfall. Någonstans i december slog det mig som en blixt från klar himmel, att det kommer fan inte vända. Om det ens hade möjlighet att vända så har där redan funnits ett hundratal bra situationer då möjligheterna fanns. Nu går jag runt och undrar hur och när jag ska gå vidare.

Jag kommer inte bedra henne, det är helt uteslutet.

Jag kommer inte nöja mig i situationen "för att jag i övrigt trivs", jag vill vara lycklig, inte tillfreds.

Jag kommer inte försöka ändra henne, hon är som hon är och hon trivs med det, så all cred till henne.

Det lutar istället åt att jag lämnar henne. Jag vet inte när det ska ske, och just nu bör/kan det inte ske. Så jag får återigen vänta på bättre tider.
    Anonym (Vänder aldrig) skrev 2019-02-17 10:21:50 följande:
    Så är det för oss, och hon säger det rakt ut till mig. "Varför kan vi inte mysa utan att du förväntar dig mer?" Osv..

Det är jobbigt för henne, det fattar jag. Och vi myser ofta utan att jag förväntar mig mer. Men det har blivit som ett jävla virus att hon tänker inte på de gångerna vi kramas utan att jag vill ha mer, hon kommer bara på det de gångerna jag faktiskt vill ha mer.

Vi är 30+ och frivilligt barnlösa. Vi har varit ett par i över 10 år och vårt sexliv började förändras efter ca tre år. Sedan dess har jag hållit ut och varit hoppfull. Jag har varit naiv och tänkt att det kan vända, som en aktie i förfall. Någonstans i december slog det mig som en blixt från klar himmel, att det kommer fan inte vända. Om det ens hade möjlighet att vända så har där redan funnits ett hundratal bra situationer då möjligheterna fanns. Nu går jag runt och undrar hur och när jag ska gå vidare.

Jag kommer inte bedra henne, det är helt uteslutet.

Jag kommer inte nöja mig i situationen "för att jag i övrigt trivs", jag vill vara lycklig, inte tillfreds.

Jag kommer inte försöka ändra henne, hon är som hon är och hon trivs med det, så all cred till henne.

Det lutar istället åt att jag lämnar henne. Jag vet inte när det ska ske, och just nu bör/kan det inte ske. Så jag får återigen vänta på bättre tider.

Varför skulle hon ändra på sig?

Hon är ju nöjd och skiter uppenbarligen i i att du är missnöjd.

Hon vet att du är fjättrad av ditt samvete och tar dig därför för given.

Kvinnor lockar med sex för att få en relation. Män ingår en relation för att få sex.

När väl barnen kommer in i bilden är mannen "fast".

• AmericanMommy
    Anonym (Först till kvarn) skrev 2019-02-17 10:52:04 följande:

Varför skulle hon ändra på sig?

Hon är ju nöjd och skiter uppenbarligen i i att du är missnöjd.

Hon vet att du är fjättrad av ditt samvete och tar dig därför för given.

Kvinnor lockar med sex för att få en relation. Män ingår en relation för att få sex.

När väl barnen kommer in i bilden är mannen "fast".

Fast han skriver ju att dom är barnlösa
    AmericanMommy skrev 2019-02-17 12:22:50 följande:
    Fast han skriver ju att dom är barnlösa
    Då är det bara att dra. Man lever bara en gång.
  • Anonym (Gör inte som jag)
    Anonym (Sommar) skrev 2019-02-16 21:33:58 följande:
    Och hur klarar du att vara i ett förhållande utan sex?
    Det gör jag egentligen inte, det är jäkligt frustrerande.

När det ges tillfälle så blir det att jag löser situationen på egen hand så att säga men jag saknar närheten väldigt mycket.

Mitt största problem är att jag älskar min fru något enormt annars hade det varit skilsmässa för länge sedan, men det är enormt svårt att gå ifrån en person man älskar och har byggt upp ett liv tillsammans med under många år med barn, hus, bilar och så vidare. Men jag börjar närma mig punkten där skilsmässa tyvärr kommer att vara den enda vägen framåt.

Men det är därför som jag som sagt råder dig att göra allt i din makt för att lösa detta innan det har gått för långt som i mitt fall.
  • Anonym (Kvinna35)
    Anonym (Gör inte som jag) skrev 2019-02-17 13:12:00 följande:
    Det gör jag egentligen inte, det är jäkligt frustrerande.

När det ges tillfälle så blir det att jag löser situationen på egen hand så att säga men jag saknar närheten väldigt mycket.

Mitt största problem är att jag älskar min fru något enormt annars hade det varit skilsmässa för länge sedan, men det är enormt svårt att gå ifrån en person man älskar och har byggt upp ett liv tillsammans med under många år med barn, hus, bilar och så vidare. Men jag börjar närma mig punkten där skilsmässa tyvärr kommer att vara den enda vägen framåt.

Men det är därför som jag som sagt råder dig att göra allt i din makt för att lösa detta innan det har gått för långt som i mitt fall.
    Jag tycker det är synd hur ofta annars bra förhållanden faller på grund av den här orsaken. Själv upplever jag att det ofta är brist av förståelse från personen som inte vill ha sex mera. Behovet av sex uppfattas som en onödig sak att gnälla om fast det i verkligheten är ett väldigt grundläggande behov hos de flesta människor. 

Jag hoppas verkligen du lyckas komma på ett sätt att få din fru att förstå att det här i långa loppet kommer att förstöra ert äktenskap. 
  • Anonym (V)
    Anonym (Sommar) skrev 2019-02-16 21:30:08 följande:
    I början var det hon då alla barn amnade. Men efter det har vi delat det. 
    OK, ni delade alltså inte lika?

Hur har det sett ut med jobbet hemma de senaste fem dagarna.
    Vem hämtade/lämnade förskola/skola?
    Vem fixade frukosten?
    Vem lagade middagen?
    Vem städade?
    Vem diskade?
    Vem tvättade?
    Vem fixade eventuella läkarbesök extra skolsaker som skulle med?
    Vem läste läxor?
    Vem nattade?
    Vem tog barnen till aktiviteter?
    annat? VAB...

Så varsågod de fem senaste dagarna:
    tisdag
    onsdag
    torsdag
    fredag
    lördag

En fråga till, om barnen mår dåligt vem går de då till och vill ha tröst av?
  • Anonym (V)
    Anonym (Sommar) skrev 2019-02-16 16:10:32 följande:
    Det med sexolog är kanske det som vi behöver. Har läst mycket om Tantra och hur det har hjälpt många par att hitta varandra. Men det är svin dyrt att gå till någon tantra terapeut. 
    Det är ganska dyrt att skilja sig. Räkna på det.
  • Anonym (Värt vartenda öre)
    Anonym (V) skrev 2019-02-17 14:17:32 följande:
    Det är ganska dyrt att skilja sig. Räkna på det.
    Jag tycker det är en investering i det egna välbefinnandet.
Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?