Inlägg från: Anonym (Kvinna35) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna35)

Vad kan man göra när sin fru tappar lust?

Jag har gärna sex några gånger i veckan men genast som jag sover mindre än sju timmar per natt och jag inte får tid för mig själv går min lust drastiskt ner. Samma händer om jag hela tiden har något att göra fast det bara är rutinsaker som att gå på jobb, gå till butiken, laga mat, städa osv. Jag behöver tid över som inte är fylld med saker som "måst" göras. Har en känsla av att det här är väldigt vanligt för mina vänner säger alla samma sak. 

Mellan tre barn och jobb kan jag tänka mig att det inte blir mycket egen tid över. För mig räcker nämligen inte en timme egen tid i veckan för att ta igen mig. Finns det någon möjlighet för er i vardagen att ta lite egen tid och utrymme? När jag får tid över för mig själv ger det mig nämligen också ett tillfälle att sakna min partner. :)

• Anonym (Kvinna35)
    Anonym (Gör inte som jag) skrev 2019-02-16 11:17:25 följande:

Jag har ingen direkt lösning på ditt problem men jag förstår dig fullt ut eftersom jag befinner mig i samma situation fast mycket värre. Mitt tips är att göra allt du kan för att komma tillrätta med problemen mellan er två innan det är försent.

Jag tror att kommunikation är allt i situationer som denna, prata med henne men försök styra diskussionen till att handlar om vad hon behöver för att hitta tillbaka till där ni en gång i tiden var sexuellt och inte om att du är kåt och vill ha mer sex för det kan få rent motsatt effekt. Behövs det så var inte rädd för att ta hjälp utifrån av parterapi eller gå och prata med en sexolog.

Som sagt om du vill fortsätta leva med denna kvinnan så gör allt i din makt för att komma till rätta med problemen innan det är försent, detta kräver dock såklart att hon vill ha förändring själv så det är nog det första ni måste prata om.

Min fru vill till exempel inte ha förändring hon är fullständigt nöjd med att vi lever helt sexlöst, förr så var hon ett freak i sängen och ville ha sex ofta och mycket och denna förändring har gått relativt snabbt med successivt mindre och mindre sex över tid till att nu vara nere på noll så det är därför du måste ta detta på största allvar och göra allt som krävs nu innan det är försent.

Det här är ett väldigt bra råd. Jag tycker speciellt du skall se upp för varningen att inte pressa henne och berätta hur kåt du är. Det leder aldrig någon vart. Om man känner pressad och tvungen att göra någto dödar det all lust. 
  • Anonym (Kvinna35)
    Anonym (Gör inte som jag) skrev 2019-02-17 13:12:00 följande:
    Det gör jag egentligen inte, det är jäkligt frustrerande.

När det ges tillfälle så blir det att jag löser situationen på egen hand så att säga men jag saknar närheten väldigt mycket.

Mitt största problem är att jag älskar min fru något enormt annars hade det varit skilsmässa för länge sedan, men det är enormt svårt att gå ifrån en person man älskar och har byggt upp ett liv tillsammans med under många år med barn, hus, bilar och så vidare. Men jag börjar närma mig punkten där skilsmässa tyvärr kommer att vara den enda vägen framåt.

Men det är därför som jag som sagt råder dig att göra allt i din makt för att lösa detta innan det har gått för långt som i mitt fall.
    Jag tycker det är synd hur ofta annars bra förhållanden faller på grund av den här orsaken. Själv upplever jag att det ofta är brist av förståelse från personen som inte vill ha sex mera. Behovet av sex uppfattas som en onödig sak att gnälla om fast det i verkligheten är ett väldigt grundläggande behov hos de flesta människor. 

Jag hoppas verkligen du lyckas komma på ett sätt att få din fru att förstå att det här i långa loppet kommer att förstöra ert äktenskap. 
Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?