• Anonym (Sommar)

Vad kan man göra när sin fru tappar lust?

Hej,

Det är första gången som jag skriver här. 

Jag är gift och har tre barn. Vi är en vanlig och lycklig familj. Jag älskar min fru och vill vara med henne resten av mitt liv. Men de senaste år har det kommit ett problem som gör att jag mår så himla dålig.

Jag är en person som behöver mycket nära kontakt. Att kissas ofta, kramas, och att ha sex minst några gånger per vecka. De första åren var precis så här med min fru. Så jag tyckte att jag hade hittat den rätta personen för mig. Vi kunde ha sex när som helst. Om vi var på utflykt, om vi var i bilen.... 

Men de sista åren har det blivit att vi har sex ca 2 gånger per månad. Och även då känns det ofta att vi har det för att hon vet att jag behöver det. Och resten av dagarna kramas vi ofta, men vi kissas väldig selan. Det känns mer som att vi är bara bra kompisar ibland.

Hon vet hur jag mår och att jag är så frustrerad. Men det är ju inte hennes fel att hennes lust har minskat så mycket. Jag tänker väldigt ofta att jag borde hitta någon kk men samtidigt vill jag inte ha ett hemligt liv för kvinnan som jag älskar.

Jag vet inte riktigt varför skriver jag här. Men kanske finns det folk här som har haft samma problem och lyckades att fixa det?

• Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?
  • Anonym (Man)
    Underhill skrev 2019-02-19 08:36:05 följande:

Ser bra ut :)...tänker du på något särskilt?
    Jag tänkte på sexlivet. Jag får ett intryck att ni också har sex sällan?
  • Underhill
    Anonym (Man) skrev 2019-02-19 08:38:18 följande:
    Jag tänkte på sexlivet. Jag får ett intryck att ni också har sex sällan?

Mycket är relativt. Lite mör mig är mycket för andra och vise versa. Det har gått lite upp och ner i perioder. Motsvarar dock inte vad jag önskar eller helst hade velat/mått bra av. Har hellre bra sex sällan (en gång varannan vecka) än mindre bra/dåligt sex (en gång i veckan) exempelvis. Hade vi inte haft sex mer än en gång i månaden/varannan månad hade jag gått vidare eller hittat något alternativ. Ser ju så olika ut i olika relationer tänker jag.
    E vi överens så kör vi
  • Sgtwolf

Runka för att stilla dig själv.

Sen håll dig snygg och fräsch.

Men inte minst, avlasta din fru i barn och hemarbetet. Se till att hon kan sitta sysslolös några kvällar i veckan så ska du se att lusten kommer tillbaks. Har hon inget att göra eller oroa sig över. Då kommer lusten krypande.....

• Anonym (kvinna)
    Underhill skrev 2019-02-19 06:23:20 följande:

Jag utgår ifrån normen. Räknar alltså ej in undantag och eller sjukdomar. Självklart är det helt ok att vara trött och inte orka...frågan är när man inte orkar stå ut med någon som mer eller mindre alltid är trött och inte orkar :) finns ju alla möjliga och omöjliga orsaker och anledningar till trötthet och orkeslöshet...och vad kan man göra åt det hela...om man nu bara är trött :)
    Om frun eller mannen inte vill ha sex alls tycker jag att det är skäl att lämna (om det inte finns medicinska orsaker). Men har man "bara" sex 2 eller 3 gånger i månaden kan man försöka stå ut ett tag och se om det blir bättre senare.
  • Underhill
    Anonym (kvinna) skrev 2019-02-19 09:35:20 följande:
    Om frun eller mannen inte vill ha sex alls tycker jag att det är skäl att lämna (om det inte finns medicinska orsaker). Men har man "bara" sex 2 eller 3 gånger i månaden kan man försöka stå ut ett tag och se om det blir bättre senare.

Absolut
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Svårt som fan)

Det finns en drös grejer man kan göra. Men ursäkta min negativitet nu, men de flesta grejer blir en tillfällig fix. Man hittar tillbaks till varandra och får en nytändning ett par veckor.. sedan blir det samma sits igen. Jag tycker att om man älskar varandra så skall man försöka, men chansen att det "Blir som förut" är nog förbi. Givetvis skall man njuta av de här stunderna man faktiskt hittar tillbaks till varandra, och tro att det löst sig, men tyvärr. Har det blivit kasst så är det alldeles för lätt att halka tillbaks till det. Förr eller senare får man nog bryta upp Ändå, trots att man älskar varandra.

• Anonym (Olika behov)

Tror att vardagsslitet tär på lusten nåt enormt, kanske främst på kvinnor. Båda pendlar 2h per dag, jobbar heltid, hämtar barn på fritids, laga kvällsmat/ städa lite / läxläsning och samtal med 12-åringen, den andra nattar 7-åringen. Vid 21 möts man i tv-soffan. Då har mannen ofta lust, trots trötthet och att han stiger upp kl 5, medan en annan inte har lust utan mest vill få en stund för sig själv. Vår räddning är väl sommarsemestern, då kan man ofta få till det när man faktiskt känner lust och är pigg och vaken, inte för att man ställer upp trots att man är skittrött för husfridens skull. Dessutom är åtminstone jag gladare på det ljusa halvåret, vintertid är dödläge i sexlivet. Ingen av oss vill skiljas pga detta, vi tycker båda att det är viktigare att barnen har det stabilt och tryggt än att vi jagar iväg i natten på jakt efter orgasmer...

• Anonym (Undanflykt)
    Anonym (Olika behov) skrev 2019-02-19 09:59:06 följande:

Tror att vardagsslitet tär på lusten nåt enormt, kanske främst på kvinnor. Båda pendlar 2h per dag, jobbar heltid, hämtar barn på fritids, laga kvällsmat/ städa lite / läxläsning och samtal med 12-åringen, den andra nattar 7-åringen. Vid 21 möts man i tv-soffan. Då har mannen ofta lust, trots trötthet och att han stiger upp kl 5, medan en annan inte har lust utan mest vill få en stund för sig själv. Vår räddning är väl sommarsemestern, då kan man ofta få till det när man faktiskt känner lust och är pigg och vaken, inte för att man ställer upp trots att man är skittrött för husfridens skull. Dessutom är åtminstone jag gladare på det ljusa halvåret, vintertid är dödläge i sexlivet. Ingen av oss vill skiljas pga detta, vi tycker båda att det är viktigare att barnen har det stabilt och tryggt än att vi jagar iväg i natten på jakt efter orgasmer...

Även om mannen skulle vara hemma och göra allt p ga t ex arbetslöshet så tror jag att kvinnor bara skulle hitta något annat att skylla på.

Jag tror att sanningen är att kvinnan tröttnat på mannen.

• Anonym (bitter)
    Anonym (V) skrev 2019-02-18 21:36:56 följande:
    TS, hur ser det ut när du summerar?
    (Jag hoppar in som ny i diskussionen här.)

Jag som man summerade och var allltid den som lade flest timmar. Ändå var det min fru som var för trött och sliten för att orka med sex på kvällarna. Att åka på hotellweekend ville hon inte, för hon skulle sakna barnen etc, och dessutom var ju sånt för par med problem, inte för sådana som oss. Åren gick, sex mindre än en gång per månad. Jag tyckte det var trist, men hoppades att det skulle bli bättre när barnen blev äldre.

När banen blivit lite äldre så fick plötsligt min fru sexlusten tillbaka. Fast det var ju inget jag märkte något av. Jag var hemma och lagade mat åt barnen och tog dem på träningar etc, medan hon hade sååå mycket att göra på jobbet...
  • Anonym (Undanflykt)
    Anonym (bitter) skrev 2019-02-19 11:24:46 följande:
    (Jag hoppar in som ny i diskussionen här.)

Jag som man summerade och var allltid den som lade flest timmar. Ändå var det min fru som var för trött och sliten för att orka med sex på kvällarna. Att åka på hotellweekend ville hon inte, för hon skulle sakna barnen etc, och dessutom var ju sånt för par med problem, inte för sådana som oss. Åren gick, sex mindre än en gång per månad. Jag tyckte det var trist, men hoppades att det skulle bli bättre när barnen blev äldre.

När banen blivit lite äldre så fick plötsligt min fru sexlusten tillbaka. Fast det var ju inget jag märkte något av. Jag var hemma och lagade mat åt barnen och tog dem på träningar etc, medan hon hade sååå mycket att göra på jobbet...
    Otack är världens lön.
Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?