• Anonym (Sommar)

Vad kan man göra när sin fru tappar lust?

Hej,

Det är första gången som jag skriver här. 

Jag är gift och har tre barn. Vi är en vanlig och lycklig familj. Jag älskar min fru och vill vara med henne resten av mitt liv. Men de senaste år har det kommit ett problem som gör att jag mår så himla dålig.

Jag är en person som behöver mycket nära kontakt. Att kissas ofta, kramas, och att ha sex minst några gånger per vecka. De första åren var precis så här med min fru. Så jag tyckte att jag hade hittat den rätta personen för mig. Vi kunde ha sex när som helst. Om vi var på utflykt, om vi var i bilen.... 

Men de sista åren har det blivit att vi har sex ca 2 gånger per månad. Och även då känns det ofta att vi har det för att hon vet att jag behöver det. Och resten av dagarna kramas vi ofta, men vi kissas väldig selan. Det känns mer som att vi är bara bra kompisar ibland.

Hon vet hur jag mår och att jag är så frustrerad. Men det är ju inte hennes fel att hennes lust har minskat så mycket. Jag tänker väldigt ofta att jag borde hitta någon kk men samtidigt vill jag inte ha ett hemligt liv för kvinnan som jag älskar.

Jag vet inte riktigt varför skriver jag här. Men kanske finns det folk här som har haft samma problem och lyckades att fixa det?

• Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?
  • New  Dawn
    Kråkungen skrev 2019-02-20 11:59:02 följande:

jag har ALDRIG sagt nåt ont om kvinnor (eller män) som tappar lusten - tvärtom! Det jag uttryckte att jag skämdes över som kvinna var det som Tecum och Bitter tog upp:Detta handlar öht inte om att skuldbelägga eller klandra människor som förlorat lusten. Det har med en extremt diskriminerande behandling av män att göra. En diskriminering som dessutom får gå (nästan) obemärkt förbi, eftersom alla vet att det är KVINNOR som är förtryckta; inte MÄN.;

Du har aldrig reflekterat över att många kvinnor ställer upp på sex för sin mans skull och inte njuter, kanske inte ens är kåta, så det finns komplexa orsaker till sexuella problem, där båda könen kan vara förlorare och båda kan bära skuld till detta. Jag tycker det är rimligt att ibland ge rådet att lämna någon för att sexet är dåligt. Oavsett kön.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Underhill
    Bjoer skrev 2019-02-20 13:01:33 följande:
    Grejen är ju att om man är svältfödd på sex så kommer varje situation med närhet automatiskt ses som en möjlighet. Det är som att nån är hungrig men måste lukta på maten 5 gånger om dagen i 3 dagar innan den får äta. Klart den kommer försöka ta en munsbit! Men om man är mätt så är det lätt att lukta på maten utan att bli sugen. Det hela blir en ond spriral där den ena får mindre och mindre sexlust pga. alla försök utan kvarlös närhet och den andra blir mer och mer desperat efter sex och tar fler och fler tillfällen i akt att försöka få sex.

Glasklart!
    E vi överens så kör vi
  • Kråkungen
    New Dawn skrev 2019-02-20 13:02:27 följande:
    Du har aldrig reflekterat över att många kvinnor ställer upp på sex för sin mans skull och inte njuter, kanske inte ens är kåta, så det finns komplexa orsaker till sexuella problem, där båda könen kan vara förlorare och båda kan bära skuld till detta.
    Joo...? Det är klart att jag reflekterat över det? Och även över den omvända situationen. Men det har ju återigen inte nåt att göra med det jag kommenterade på? Återigen hade det jag kommenterade på inte öht med bristande lust i sig att göra, utan med den väldigt diskriminerande syn på bristande lust som ofta framkommer här på fl (och på andra ställen också) - den syn som Tecum och Bitter beskrev. Här är jag inte riktigt med på vad det är i det jag skrivit som du tycker motsäger det du skriver här?

Självklart kan båda könen vara förlorare, och självklart kan båda ha "skuld" - det är ju PRECIS det som är min poäng!! Det är ju precis det som gör att jag vänder mig mot att man resonerar olika beroende på vilket kön man talar om (så som Tecum och Bitter beskrev)! Men du har helt rätt i att jag som sagt för på eget grepp i ett tidigare inlägg, vilket jag svarade på i #90 (men misstänker att du kanske missade det, eftersom vi verkar ha postat nästan samtidigt :) )
  • Anonym (Helgaå)

När jag slutade vilja ha sex med mitt ex så tjatade han jämt och ständigt. Jag var helt sönderstressad av det. Hade sex mot min vilja för husfriden och i bakhuvet malde en röst som hela tiden sa åt mig att det var fel på mig, att jag var värdelös och måste skärpa mig.

Jag gick till terapeuter, gynekolog, läkare och läste mängder på nätet. Men lusten infann sig aldrig.

Sen träffade jag en annan man av en slump på nätet, blev så småningom kär och när vi till sist träffades så slog det ner som en blixt i underlivet. Plötsligt insåg jag att alla de åren jag lagt på exet och mått så dåligt av bara betydde att jag slutat tända på honom för länge sedan och kärleken hade dött av allt tjat och ställa-upp-sex. Jag separerade och lever nu med den andra mannen. Jag blir kåt bara han nuddar mig. Möjligtvis kommer jag tröttna om några år till men då vet jag åtminstone att det inte är mitt fel utan att känslorna är borta.

För att vara ärlig ts, jag gissar att din fru inte är attraherad av dig mer. Vad kan du göra för att vara attraktiv för henne igen? Finns det inget så hade jag inte ödslat mer tid. Gäller för er båda!

• Anonym (Bytt e bytt)
    Anonym (Helgaå) skrev 2019-02-20 13:51:41 följande:
    När jag slutade vilja ha sex med mitt ex så tjatade han jämt och ständigt. Jag var helt sönderstressad av det. Hade sex mot min vilja för husfriden och i bakhuvet malde en röst som hela tiden sa åt mig att det var fel på mig, att jag var värdelös och måste skärpa mig. Jag gick till terapeuter, gynekolog, läkare och läste mängder på nätet. Men lusten infann sig aldrig. Sen träffade jag en annan man av en slump på nätet, blev så småningom kär och när vi till sist träffades så slog det ner som en blixt i underlivet. Plötsligt insåg jag att alla de åren jag lagt på exet och mått så dåligt av bara betydde att jag slutat tända på honom för länge sedan och kärleken hade dött av allt tjat och ställa-upp-sex. Jag separerade och lever nu med den andra mannen. Jag blir kåt bara han nuddar mig. Möjligtvis kommer jag tröttna om några år till men då vet jag åtminstone att det inte är mitt fel utan att känslorna är borta. För att vara ärlig ts, jag gissar att din fru inte är attraherad av dig mer. Vad kan du göra för att vara attraktiv för henne igen? Finns det inget så hade jag inte ödslat mer tid. Gäller för er båda!

Så, bara att uppgradera sig med andra ord :) Well... har det gått så långt kanske det är den ända utvägen/vägen framåt!? Så bra att det blev bra för din del.
  • Anonym (bitter)
    Anonym (Lika) skrev 2019-02-20 13:06:07 följande:
    Män borde få lustdämpande medicin när barnen är små. Jag tror det skulle rädda många äktenskap.
    Vore ännu bättre med lusthöjande medicin till kvinnorna. Det skulle rädda ännu fler äktenskap!
  • Anonym (Bytt e bytt)
    Anonym (Lika) skrev 2019-02-20 13:06:07 följande:
    Män borde få lustdämpande medicin när barnen är små. Jag tror det skulle rädda många äktenskap.

Alldeles för hälsosamt med sex för att dämpa lusten tycker jag. Men är relationen destruktiv blir det givetvis inte så mycket av den varan och ohälsosamt på andra sätt :) Jöka på!
  • Tecum
    Anonym (Ja) skrev 2019-02-20 01:23:34 följande:
    Vad pratar du om, är du full? Ingen har sagt något om att TS ljuger, bara att vi har en begränsad tillgång till bakgrundsinformationen för vi får sällan veta mer än det som TS upplever som sitt största problem och inte en objektiv bild av läget och därför är det svårt att säga vad fruns bristande lust beror på, hur unga barnen är, vem som gör vad i hemmet etc. Men det säger mycket om dig att du genast hoppar till slutsatser om att män ljuger och måste hålla käften och runka, väldigt mycket. Har du andra halmdockor att komma med eller klarar du av att diskutera vuxet?
    Vi vet att du har det jobbigt i relationen, med en dysfunktionell man. Men det ger dig inte rätt att kasta invektiv och anklagelser omkring dig hur som helst. 
    Halmdockorna sköter du bra själv, jag har läst hur många inlägg som helst om kvinnor och män som inte vill ha sex och mönstret är tydligt. Om kvinnan inte vill ha sex är det mannens fel då kvinnan är utarbetad av allt hemarbete. Om mannen då säger att han gör lika mycket eller mer blir har ifrågasatt, precis som när någon här i tråden ville ha en exakt  timuträkning på hur mycket TS gjorde. För övrigt ska mannen nöja sig med att runka men ändå ge närhet utan sex till kvinnan så snart hon önskar det. Och samtala om sexbrist får han absolut inte, det är tjat och press.

Att vi inte får en objektiv bild är självklart då bara ena parten skriver här, det gäller så gott som samtliga inlägg. Så vi måste utgå från det TS skriver, annars blir diskussion meningslös. Och det var du som ifrågasatte  om TS talade sanning om vad han gör hemma...
  • Anonym (kvinna)
    Tecum skrev 2019-02-20 19:44:37 följande:

Vi vet att du har det jobbigt i relationen, med en dysfunktionell man. Men det ger dig inte rätt att kasta invektiv och anklagelser omkring dig hur som helst. 

Halmdockorna sköter du bra själv, jag har läst hur många inlägg som helst om kvinnor och män som inte vill ha sex och mönstret är tydligt. Om kvinnan inte vill ha sex är det mannens fel då kvinnan är utarbetad av allt hemarbete. Om mannen då säger att han gör lika mycket eller mer blir har ifrågasatt, precis som när någon här i tråden ville ha en exakt  timuträkning på hur mycket TS gjorde. För övrigt ska mannen nöja sig med att runka men ändå ge närhet utan sex till kvinnan så snart hon önskar det. Och samtala om sexbrist får han absolut inte, det är tjat och press.

Att vi inte får en objektiv bild är självklart då bara ena parten skriver här, det gäller så gott som samtliga inlägg. Så vi måste utgå från det TS skriver, annars blir diskussion meningslös. Och det var du som ifrågasatte  om TS talade sanning om vad han gör hemma...

Nja, jag har också läst trådar där kvinnor vars män inte vill ha sex får höra att de troligen inte tar hand om sitt utseende och det är därför mannen tappat attraktionen. Förmodligen eftersom män antas vill ha sex jämt och då måste kvinnan vara ful om han inte vill.
  • Tecum
    Anonym (kvinna) skrev 2019-02-20 20:04:13 följande:
    Nja, jag har också läst trådar där kvinnor vars män inte vill ha sex får höra att de troligen inte tar hand om sitt utseende och det är därför mannen tappat attraktionen. Förmodligen eftersom män antas vill ha sex jämt och då måste kvinnan vara ful om han inte vill.
    Låter också som en hittepåorsak, när någon som tidigare gillat sex inte längre vill beror det nästar alltid på att attraktionen och kärleken sviktar, inte på utseendet. 
    Men du har rätt i att män förväntas vilja ha sex jämt...
Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?