• Anonym (Sommar)

Vad kan man göra när sin fru tappar lust?

Hej,

Det är första gången som jag skriver här. 

Jag är gift och har tre barn. Vi är en vanlig och lycklig familj. Jag älskar min fru och vill vara med henne resten av mitt liv. Men de senaste år har det kommit ett problem som gör att jag mår så himla dålig.

Jag är en person som behöver mycket nära kontakt. Att kissas ofta, kramas, och att ha sex minst några gånger per vecka. De första åren var precis så här med min fru. Så jag tyckte att jag hade hittat den rätta personen för mig. Vi kunde ha sex när som helst. Om vi var på utflykt, om vi var i bilen.... 

Men de sista åren har det blivit att vi har sex ca 2 gånger per månad. Och även då känns det ofta att vi har det för att hon vet att jag behöver det. Och resten av dagarna kramas vi ofta, men vi kissas väldig selan. Det känns mer som att vi är bara bra kompisar ibland.

Hon vet hur jag mår och att jag är så frustrerad. Men det är ju inte hennes fel att hennes lust har minskat så mycket. Jag tänker väldigt ofta att jag borde hitta någon kk men samtidigt vill jag inte ha ett hemligt liv för kvinnan som jag älskar.

Jag vet inte riktigt varför skriver jag här. Men kanske finns det folk här som har haft samma problem och lyckades att fixa det?

• Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?
  • New  Dawn
    Kråkungen skrev 2019-02-23 11:53:13 följande:

Fast... det är ju ingen som har sagt att MÄNNISKOR kan jämföras med mat och ätande; det vi har sagt är att SEX kan jämföras med mat och ätande. Jag är givetvis HELT med på att MÄNNISKOR inte kan jämföras med mat/ätande. Det tror jag nog att alla håller med om.

Nä, det är ju så står skillnad. Det är just därför jämförelsen haltar. När man är hungrig kan man så lätt tillfredställa det behovet någon annanstans, köpa det. Om en partner skulle försöka hindra en från att äta vore det helt sjukt.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn

.Fast nu blandar du ihop sex och relationsproblem. Om ens partner ständigt säger nej till att göra saker tillsammans så reagerar man givetvis på alla dessa sätt. Men det gör man ju oavsett vad det gäller - det är ju inte specifikt bundet till sex. Jag kände exakt alla de här sakerna med min ex-man (utom precis frågan om jag dög sexuellt) - men just vårt SEXLIV fungerade bra. 

(

va?!?!

Jag blandar inte ihop någonting alls.

Självklart kan man ha massor av andra relationsproblem, det har jag aldrig sagt emot, men vi pratar om sexuell frustration, och i en relation ger det nästan alltid mer eller mindre (känslomässiga) relationsproblem i längden.
  • New  Dawn

Vad bra! Jag känner precis likadant - bortsett från en sak: om du skulle komma med argument som jag tycker är relevanta och trovärdiga, så skulle jag inte benhårt klamra mig fast vid min ursprungliga ståndpunkt, utan faktiskt revidera min åsikt. Men jag antar att det du menade var att du inte ser hur det skulle kunna finnas några för dig relevanta argument, snarare än att du inte kan ändra åsikt :)

Haha! Den där känslan är ju bara grundad på din personliga uppfattning om vad som är relevant. Jag skulle ju kunna säga detsamma om dig. Jag tycker att dina argument känns väldigt motsägelsefulla och icke trovärdiga.

Jag känner inte det minsta behov av att "klamra mig fast" vid mina uttalanden. Jag bara uttrycker min uppfattning om sex. Jag tror nämligen att sex har en mycket större psykologisk funktion och påverkan än människor vill påskina och jag tvivlar på att du skulle känna det så tillfredställande sexuellt att verkligen ha sex med någon som bara ställer upp.
  • Kråkungen
    New Dawn skrev 2019-02-23 13:45:21 följande:
    Okej, sex kan i praktiken lika gärna köpas för du har inget behov av att bli utvald, åtrådd för den du är osv

.... för de flesta är en skillnad mellan att äta sin jobblunch med kollegorna och att avnjuta en romantisk middag med sin älskade...  

(

Precis. Det är inte det som gör sexet för mig. Sen har jag, precis som alla människor, naturligtvis ett behov av att bli älskad för den jag är, men det har inget med sex att göra.  
    New Dawn skrev 2019-02-23 14:00:48 följande:
    Varför räknas erektion så extra viktig? Det finns ju massor av dildosar som kan ersätta.
    För att dildosar inte är människodelar. Simple as that :) 
    Observera att mitt exempel på "ställa upp sex" INTE innefattade åtrå eller kåthet. Jag gav exempel på att kvinnan skulle "ställa upp" med glidmedel till Bjoer . Det skulle räcka för honom för att få bort den sexuella frustrationen, vilket han uppgav att onani INTE alls gjorde. Det höll du EXAKT med om. 
    Okej. Jag ska försöka förklara igen. Jag ser det som ett kontinuum från onani till det mest perfekta sexet man kan tänka sig. Om jag bara onanerar fattas så många komponenter att det grundläggande behovet inte fylls. Detta kan (precis som Bjoer skrev nånstans) liknas vid att dricka vatten istället för att äta när man är hungrig. Det lindrar lite för stunden, men det fyller inte det grundläggande behovet. Om jag däremot har sex med en annan människa, även om denne är oengagerad, så finns så pass många komponenter på plats att det fyller det grundläggande behovet. Detta kan liknas vid att äta en smaklös men näringsriktig sörja; det fyller det grundläggande behovet, men det är inte så speciellt kul. Så ja, jag höll - och håller - exakt med Bjoer angående detta.    
    Du beskriver den enda orsaken till att du vill att mannen ska ha stånd är att du vill bli penetrerad . Det råkar ju oftast sammanfalla med kåthet för män, så du måste kanske tänka dig att du är man och har sex med en kvinna som ställer upp med glidmedel.
    Detta har du helt rätt i, så jag utgår istället från omvända situationen, och tänker mig att jag är mannen, och att jag har sex med en kvinna som ställer upp med glidmedel. Och kommer till exakt samma slutsats som den jag angav ovan: det fyller det grundläggande behovet, men det är inte så speciellt kul.

New Dawn skrev 2019-02-23 14:11:09 följande:
    Nä, det är ju så står skillnad. Det är just därför jämförelsen haltar. När man är hungrig kan man så lätt tillfredställa det behovet någon annanstans, köpa det. 
    "När man är hungrig kan man så lätt tillfredsställa det behovet någon annanstans" säger du. Till det säger jag: ja, exakt. Precis som man för många av oss kan med sex. Så det är ju EXAKT jämförbart. För vissa av oss - inte för alla, förstås, och det är ju precis det som varit min poäng från början. 
    New Dawn skrev 2019-02-23 14:11:09 följande:
    Om en partner skulle försöka hindra en från att äta vore det helt sjukt.
    Först förstod jag inte vad detta hade med saken att göra, men jag tror att jag förstår nu. Din avsikt är att visa att sex och mat inte är jämförbara eftersom reaktionen på om ens partner skaffar sex hos nån annan är helt annorlunda mot reaktionen om partnern skaffar mat hos nån annan? Men återigen: för vissa av oss ÄR reaktionen inte annorlunda. Jag har lika lite problem med om en partner till mig skaffar sex hos nån annan som jag har om han skaffar mat nån annanstans. I MIN hjärna är det precis lika sjukt att förneka honom det som att förneka honom mat. För MIG. Inte för majoriteten. Men för mig. Och återigen är det det som är min poäng. Att vi är olika, och att det inte går att bara säga att "du har fel som upplever det på det sätt du upplever det". Återigen säger jag inte att du inte har rätt i allt du säger om behovet av känslor osv; jag säger bara att jag har rätt OCKSÅ. För att vi är alla olika.
    New Dawn skrev 2019-02-23 14:28:26 följande:
    va?!?!

Jag blandar inte ihop någonting alls.

Självklart kan man ha massor av andra relationsproblem, det har jag aldrig sagt emot, men vi pratar om sexuell frustration, och i en relation ger det nästan alltid mer eller mindre (känslomässiga) relationsproblem i längden.
    Det du skrev var att sexuell frustration leder till känslomässiga problem. Det höll jag med om att det gör - på samma sätt som alla andra saker som är frustrerande/inte funkar i en relation leder till känslomässiga problem. Jag uppfattade det dock som att anledningen till att du tog upp detta var att du ville använda det som bevis för att sexet i SIG är beroende av känslor - och DET vände jag mig emot. Bara för att problem med något i en relation kan leda till känslomässiga problem, så innebär det inte att grundproblemet i sig SJÄLVT är känslobaserat. Om det inte var detta du menade så missförstod jag dig (fast då vet jag inte riktigt vad poängen med att öht ta upp det var).
  • Kråkungen
    New Dawn skrev 2019-02-23 13:45:21 följande:
    jag förstår verkligen inte ditt resonemang. Sex duger att köpa för det har ingen betydelse känslomässigt, men när det gäller mat anser du att det är skillnad med vem man äter. Jag får inte ihop ditt resonemang.
    Fast nu har du ju inte läst det jag skrivit. Jag skriver ju uttryckligen, på flera ställen, att det är exakt det samma med mat och sex, och att de båda ligger på ett kontinuum. Du tar ju i ditt citat bort hälften av det jag skrev, nämligen följande (där jag har "fetat" biten du utelämnade):
    Slutligen är det ju (som jag tror att jag redan sagt) klart att kärlek, bekräftelse, samhörighet på ett mentalt plan osv osv påverkar sexet också. Det är klart att det är nåt alldeles speciellt att ha sex med en människa som man har den där totala samhörigheten med. Precis som det för de flesta är en skillnad mellan att äta sin jobblunch med kollegorna och att avnjuta en romantisk middag med sin älskade... 
    Här tar du det jag säger ur sitt sammanhang på ett sätt som totalt förvränger det jag sagt. Att föra en diskussion utifrån uppenbara förvrängningar av motpartens argument känns ju inte helt meningsfullt...
    New Dawn skrev 2019-02-23 15:00:21 följande:
    Haha! Den där känslan är ju bara grundad på din personliga uppfattning om vad som är relevant. Jag skulle ju kunna säga detsamma om dig. Jag tycker att dina argument känns väldigt motsägelsefulla och icke trovärdiga. 

Jag känner inte det minsta behov av att "klamra mig fast" vid mina uttalanden. Jag bara uttrycker min uppfattning om sex. Jag tror nämligen att sex har en mycket större psykologisk funktion och påverkan än människor vill påskina och jag tvivlar på att du skulle känna det så tillfredställande sexuellt att verkligen ha sex med någon som bara ställer upp.
    Ja... så klart? Jag tror att du missuppfattade mig totalt här, och jag är uppriktigt lessen över att jag uttryckte mig otydligt. Självklart är det ens egen personliga analys som avgör om argument är relevanta eller inte. Så är det ju i alla diskussioner, och jag menade inte på NÅGOT sätt att antyda att det var skillnad på dig och mig här, eller att min analys är mer objektivt sann än din. Jag upplever dina argument som motsägelsefulla och otrovärdiga, och du upplever mina på samma sätt - hade vi inte gjort det, så hade vi ju tyckt likadant. Det ligger ingen värdering i det - det är bara så en diskussion/debatt fungerar. Det enda jag menade att kommentera på var ditt uttalande att du gärna debatterar, men att du kommer att stå för din åsikt. Det kändes lite som att du menade att helt oberoende av vilka argument som än presenteras för dig så kommer du inte att ändra åsikt, även om du faktiskt får argument som du tycker är trovärdiga. Det var min omedelbara tolkning av det du skrev, och det tyckte jag var en mindre lyckad attityd i en diskussion. Sen funderade jag lite, och kom fram till att det nog INTE var det du menade - alltså att du, precis som du säger, INTE känner nåt behov av att klamra dig fast vid dina uttalanden - utan att du  mycket väl hade kunnat ändra åsikt om du hade fått argument du tyckte var hållbara (bara att jag inte kommit med några sådana). Det var menat som ett erkännande av god debattanda - inte motsatsen...

Slutligen vill jag bara återigen understryka att jag INTE säger emot dig i att den emotionella biten inte går att separera från behovet av sex - tvärtom inser jag att det är så för väldigt många människor. Det jag vänder mig emot är din övertygelse att det är så för ALLA människor. Jag tycker ärligt talat att det är ganska märkligt att bara kategoriskt hävda att jag och andra som tänker på samt sätt har fel beträffande vår egen upplevelse. Det är ju VÅR upplevelse - vi vet ju hur vi känner. Det känns överhuvudtaget konstigt att säga att någon annans personliga upplevelse av någonting inte stämmer. Att säga "jag tvivlar på att du skulle känna det så tillfredställande sexuellt att verkligen ha sex med någon som bara ställer upp." är ju som om jag skulle säga "jag tvivlar på att du skulle känna det så tillfredsställande att [valfri handling]", när du redan har förklarat in i minsta detalj att, och på vilket sätt, du tycker att det är tillfredställande. Om någon säger att hens personliga upplevelse av någonting är på ett speciellt sätt så får man ju helt enkelt tro på det - det finns ju ingen anledning att misstro det. Då får man ju lägga den insikten till andra insikter man får i livet, och tänka "jaha, så man kan känna på det sättet också".  Det är denna kategoriska vägran att se att man kan uppleva det på olika sätt som jag inte förstår. Du resonerar ju helt annorlunda i alla andra avseenden, där du är både vidsynt, accepterande och respekterande inför människors olikheter.
  • New  Dawn
    Kråkungen skrev 2019-02-23 17:55:55 följande:

Precis. Det är inte det som gör sexet för mig. Sen har jag, precis som alla människor, naturligtvis ett behov av att bli älskad för den jag är, men det har inget med sex att göra. .

Du har ett behov att vara älskad, men det är inte kopplat till sex. Om du har en partner som inte vill ha sex med dig spelar det ingen roll. Det är inget du påverkas av känslomässigt, för sex har inget med känslor att göra. Du kan alltid ha sex med någon annan och han behöver inte ens vara kåt.

För att dildosar inte är människodelar. Simple as that :)

Din jämförelse med mat går utmärkt och känslor spelar ingen roll. Kåthet spelar ingen roll. Men "kroppsdel" vill du ha. Hoppas männen du har sex med aldrig slaknar då...

Okej. Jag ska försöka förklara igen. Jag ser det som ett kontinuum från onani till det mest perfekta sexet man kan tänka sig. Om jag bara onanerar fattas så många komponenter att det grundläggande behovet inte fylls. Detta kan (precis som Bjoer skrev nånstans) liknas vid att dricka vatten istället för att äta när man är hungrig. Det lindrar lite för stunden, men det fyller inte det grundläggande behovet. Om jag däremot har sex med en annan människa, även om denne är oengagerad, så finns så pass många komponenter på plats att det fyller det grundläggande behovet. Detta kan liknas vid att äta en smaklös men näringsriktig sörja; det fyller det grundläggande behovet, men det är inte så speciellt kul. Så ja, jag höll - och håller - exakt med Bjoer angående detta.    Detta har du helt rätt i, så jag utgår istället från omvända situationen, och tänker mig att jag är mannen, och att jag har sex med en kvinna som ställer upp med glidmedel. Och kommer till exakt samma slutsats som den jag angav ovan: det fyller det grundläggande behovet, men det är inte så speciellt kul. "

Ja, jag fattar att det finns ett spektrum, men det var inte det jag reagerade på utan att du blir tillfredställd av att någon ställer upp med sin kropp, även om han inte är kåt eller upphetsad. I början av tråden skrev du att sex måste innehålla attraktion, upphetsning och kåthet, men det gällde alltså bara dig.... inte den du har sex med.

Ja, jag vet att det finns människor som inte bryr sig om sådant, det är bara att se sig om i världen.

"När man är hungrig kan man så lätt tillfredsställa det behovet någon annanstans" säger du. Till det säger jag: ja, exakt. Precis som man för många av oss kan med sex. Så det är ju EXAKT jämförbart. För vissa av oss - inte för alla, förstås, och det är ju precis det som varit min poäng från början. Först förstod jag inte vad detta hade med saken att göra, men jag tror att jag förstår nu. Din avsikt är att visa att sex och mat inte är jämförbara eftersom reaktionen på om ens partner skaffar sex hos nån annan är helt annorlunda mot reaktionen om partnern skaffar mat hos nån annan? Men återigen: för vissa av oss ÄR reaktionen inte annorlunda.

Jaha så du påverkas inte känslomässigt om din partner som du älskar inte vill ha sex med dig. Äh vadå? det spelar väl ingen roll. Det är ju bara sex .Det kan du ju få hos någon annan. Sex har ju inget med känslor att göra.

Just ja. Ja återigen... Visst finns det personer som inte bryr sig. Jag tror dock att de flesta gör det. Absolut inte alla. Nej det vet jag. Har stött på en hel del män här på FL som inte ens har koll på vem de skriver till. Det är allmäna utrop om att få knulla... någon... Det vet jag. Självklart finns det även kvinnor som funkar på liknade sätt.

Först förstod jag inte vad detta hade med saken att göra, men jag tror att jag förstår nu. Din avsikt är att visa att sex och mat inte är jämförbara eftersom reaktionen på om ens partner skaffar sex hos nån annan är helt annorlunda mot reaktionen om partnern skaffar mat hos nån annan? Men återigen: för vissa av oss ÄR reaktionen inte annorlunda. Jag har lika lite problem med om en partner till mig skaffar sex hos nån annan som jag har om han skaffar mat nån annanstans. I MIN hjärna är det precis lika sjukt att förneka honom det som att förneka honom mat. För MIG. Inte för majoriteten. Men för mig. Och återigen är det det som är min poäng. Att vi är olika, och att det inte går att bara säga att "du har fel som upplever det på det sätt du upplever det". Återigen säger jag inte att du inte har rätt i allt du säger om behovet av känslor osv; jag säger bara att jag har rätt OCKSÅ. För att vi är alla olika.

Fast du har ju påpekat att det här med sex kan vara så olika. Sex kan vara fantastiskt med den man älskar och lite mindre kul (men ändå helt tillräckligt) att ha med någon oengagerad okåt person. Om en man älskar dig och sover med dig är det stor sannolikhet att han påverkas känslomässigt av att behöva skaffa sex på annat håll om du inte vill.

Du är väldigt svårt att förstå här, för du betonar ena gången att sex absolut inte har något med känslor att göra, och ändå kommer du gång på gång tillbaka till att det är mycket bättre att ha passionerat sex med någon du älskar, någon som är kåt och upphetsad. Samtidigt menar du att det är precis lika enkelt som mat. Om den du vill ha sex med är kåt på säger nej är det bara att byta kropp för att sex ändå inte påverkas av känslor . Det går inte ihop. Du talar emot dig själv.

Återigen säger jag inte att du inte har rätt i allt du säger om behovet av känslor osv; jag säger bara att jag har rätt OCKSÅ. För att vi är alla olika.Det du skrev var att sexuell frustration leder till känslomässiga problem. Det höll jag med om att det gör - på samma sätt som alla andra saker som är frustrerande/inte funkar i en relation leder till känslomässiga problem. Jag uppfattade det dock som att anledningen till att du tog upp detta var att du ville använda det som bevis för att sexet i SIG är beroende av känslor - och DET vände jag mig emot. Bara för att problem med något i en relation kan leda till känslomässiga problem, så innebär det inte att grundproblemet i sig SJÄLVT är känslobaserat. Om det inte var detta du menade så missförstod jag dig (fast då vet jag inte riktigt vad poängen med att öht ta upp det var).

Återigen det finns givetvis annat än sex som ger känsomässiga problem, men just sexuell frustration är ofta något som ger det. För många duger det inte att ha sex med andra pga att de vill att den personen de älskar ska vilja ha sex med den själv. Du kanske kan leva med någon som inte vill ha sex med dig, men det är vanligt att man vill det om man har sexlust. Kanske låter obegripligt för någon som du som så otroligt lätt kan nöja sig med någon annan för att slippa sexuell frustration och att sex aldrig är kopplat till känslor.
  • New  Dawn
    Kråkungen skrev 2019-02-23 17:56:24 följande:

Fast nu har du ju inte läst det jag skrivit. Jag skriver ju uttryckligen, på flera ställen, att det är exakt det samma med mat och sex, och att de båda ligger på ett kontinuum. Du tar ju i ditt citat bort hälften av det jag skrev, nämligen följande (där jag har "fetat" biten du utelämnade):Här tar du det jag säger ur sitt sammanhang på ett sätt som totalt förvränger det jag sagt. Att föra en diskussion utifrån uppenbara förvrängningar av motpartens argument känns ju inte helt meningsfullt...Ja... så klart? Jag tror att du missuppfattade mig totalt här, och jag är uppriktigt lessen över att jag uttryckte mig otydligt. Självklart är det ens egen personliga analys som avgör om argument är relevanta eller inte. Så är det ju i alla diskussioner, och jag menade inte på NÅGOT sätt att antyda att det var skillnad på dig och mig här, eller att min analys är mer objektivt sann än din. Jag upplever dina argument som motsägelsefulla och otrovärdiga, och du upplever mina på samma sätt - hade vi inte gjort det, så hade vi ju tyckt likadant. Det ligger ingen värdering i det - det är bara så en diskussion/debatt fungerar. Det enda jag menade att kommentera på var ditt uttalande att du gärna debatterar, men att du kommer att stå för din åsikt. Det kändes lite som att du menade att helt oberoende av vilka argument som än presenteras för dig så kommer du inte att ändra åsikt, även om du faktiskt får argument som du tycker är trovärdiga. Det var min omedelbara tolkning av det du skrev, och det tyckte jag var en mindre lyckad attityd i en diskussion. Sen funderade jag lite, och kom fram till att det nog INTE var det du menade - alltså att du, precis som du säger, INTE känner nåt behov av att klamra dig fast vid dina uttalanden - utan att du  mycket väl hade kunnat ändra åsikt om du hade fått argument du tyckte var hållbara (bara att jag inte kommit med några sådana). Det var menat som ett erkännande av god debattanda - inte motsatsen...

Slutligen vill jag bara återigen understryka att jag INTE säger emot dig i att den emotionella biten inte går att separera från behovet av sex - tvärtom inser jag att det är så för väldigt många människor. Det jag vänder mig emot är din övertygelse att det är så för ALLA människor. Jag tycker ärligt talat att det är ganska märkligt att bara kategoriskt hävda att jag och andra som tänker på samt sätt har fel beträffande vår egen upplevelse. Det är ju VÅR upplevelse - vi vet ju hur vi känner. Det känns överhuvudtaget konstigt att säga att någon annans personliga upplevelse av någonting inte stämmer. Att säga "jag tvivlar på att du skulle känna det så tillfredställande sexuellt att verkligen ha sex med någon som bara ställer upp." är ju som om jag skulle säga "jag tvivlar på att du skulle känna det så tillfredsställande att [valfri handling]", när du redan har förklarat in i minsta detalj att, och på vilket sätt, du tycker att det är tillfredställande. Om någon säger att hens personliga upplevelse av någonting är på ett speciellt sätt så får man ju helt enkelt tro på det - det finns ju ingen anledning att misstro det. Då får man ju lägga den insikten till andra insikter man får i livet, och tänka "jaha, så man kan känna på det sättet också".  Det är denna kategoriska vägran att se att man kan uppleva det på olika sätt som jag inte förstår. Du resonerar ju helt annorlunda i alla andra avseenden, där du är både vidsynt, accepterande och respekterande inför människors olikheter.

Jag reagerar på att du ena gången skriver "att det är klart att kärlek, bekräftelse, samhörighet på ett mentalt plan osv osv påverkar sexet också. Det är klart att det är nåt alldeles speciellt att ha sex med en människa som man har den där totala samhörigheten med".... Ändå tror du att du skulle vara nöjd om denna människa som du haft så där härligt sex med plötsligt inte vill, men ger med sig och ställer upp likt en kvinna som bara använder glidmedel. Du har i flera textrader beskrivit hur stor skillnaden är och hur mycket kåthet, passion och upphetsning betyder.

Ja, jag säger att jag tvivlar på att du skulle känna dig sexuellt tillfredställd om den du älskar säger nej så att du måste skaffa sex på annat håll, eller om den personen motsträvigt ställer upp. Jag tvivlar på att du kommer att känna sexuell tillfredställelse då... Särskilt i längden....

Ja, det kan låta fräckt att säga så, men det är vad jag tror. Jag säger inte att jag har rätt utan att jag tvivlar på det. Självklart kan jag har fel. Det kanske duger för dig, att den du älskar plötsligt bara "ställer upp".
  • fornminne

Som småbarnsförälder kan man inte räkna med att få till det oftare än någon gång per vecka. Jag säger inte att man inte kan önska sig mer sex. Allt jag säger är att man får vara realistisk. Man kan inte räkna med att orka eller hinna lika mycket i sänghalmen som när man var yngre. Om sexlusten dör helt och hållet hos den ena, men inte hos den andra, är det ett stort problem däremot.

• Bjoer
    New Dawn skrev 2019-02-22 17:07:24 följande:
    Nej det fattar jag väl, att en sexdocka inte är samma sak som en kvinna, men närhet med en riktig kvinna kan du ju få utan sex. Dessutom jämför du med mat som ju är något "icke levande". I ditt exempel är det inte närheten som saknas utan själva sexet. Du beskriver ju om svårigheter med närhet när man inte får sex. Om nu sex ändå mest har med drift att göra kunde det ju möjligen vara ett alternativ. Vissa män tycker ju att sexdockor låter som ett bättre alternativ än riktiga kvinnor. En bätte jämförelse vore ju att köpa sex av en riktig kvinna.

Utgångspunkten var att mannen som är svältfödd på sex har svårt med kravlös närhet, och du jämför då med att det är svårt att lukta på mat för en hungrig.

Eftersom du beskriver denna situation måste det i praktiken betyda att avsugningar inte fungerar...Om.det funkade skulle inte frustrationen finnas. Av någon anledning funkar inte avsugninga. Frågan är vilken?

Om Kvinnan inte suger kan man ju undra varför, (förutsatt att hon inte äcklas av det generellt) om hon nu vet att det är så viktigt för mannen,

Kanske vill hon inte suga för att hon ser mannens kåthet som något pockade, krävande och fysiskt, som inte har ett dugg med henne att göra. Kanske känner hon sig stressad av förväntan att själv bi kåt. Kanske saknar hon helt enkelt känslor för honom, eller att hon saknar förståelse för hans känslor och inser inte hur jobbigt han tycker det är att vara sexuellt frustrerad.

eller så blir MANNEN inte tillfredställd av avsugningar, och en tänkbar orsak är att han i så fall saknar att se henne kåt, för att han vill känna dig attraktiv och älskad. Hon kanske gör det motvilligt och utan engagemang och då fyller det inte hans emotionella behov.
    Varför skulle det innebär att avsugningar inte fungerar? Det är ju inte så att man får avsugningar istället för sex när sexlivet har problem. Man får inget. Noll. Det är liksom det som är problemet!

Det kan finnas massor av anledningar till att hon inte gör avsugningar istället, men det är liksom irrelevant för min liknelse och vad den försöker visa.
  • Anonym (bitter)
    New Dawn skrev 2019-02-21 11:26:39 följande:
    Hur skulle det funka om du hade en kvinna som älskade din kuk. Älskade att se dig njuta, som visade kärlek och uppskattning och fick dig att känna dig viktig. Skulle avsugning funka då? Eller måste kvinnan alltid vara kåt själv?
    Jag tror att kvinnan nog måste vara kåt själv för att det ska kännas bra. Oralsex är ju sex, och sex med någon som inte är upphetsad (eller på väg att bli det) känns inte bra.

Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?