New Dawn skrev 2019-02-23 13:45:21 följande:
Okej, sex kan i praktiken lika gärna köpas för du har inget behov av att bli utvald, åtrådd för den du är osv
Kråkungen skrev 2019-02-23 11:53:13 följande:
.... för de flesta är en skillnad mellan att äta sin jobblunch med kollegorna och att avnjuta en romantisk middag med sin älskade...
(
Precis. Det är inte det som gör sexet för mig. Sen har jag, precis som alla människor, naturligtvis ett behov av att bli älskad för den jag är, men det har inget med sex att göra.
New Dawn skrev 2019-02-23 14:00:48 följande:
Varför räknas erektion så extra viktig? Det finns ju massor av dildosar som kan ersätta.
För att dildosar inte är människodelar. Simple as that :)
Observera att mitt exempel på "ställa upp sex" INTE innefattade åtrå eller kåthet. Jag gav exempel på att kvinnan skulle "ställa upp" med glidmedel till Bjoer . Det skulle räcka för honom för att få bort den sexuella frustrationen, vilket han uppgav att onani INTE alls gjorde. Det höll du EXAKT med om.
Okej. Jag ska försöka förklara igen. Jag ser det som ett kontinuum från onani till det mest perfekta sexet man kan tänka sig. Om jag bara onanerar fattas så många komponenter att det grundläggande behovet inte fylls. Detta kan (precis som Bjoer skrev nånstans) liknas vid att dricka vatten istället för att äta när man är hungrig. Det lindrar lite för stunden, men det fyller inte det grundläggande behovet. Om jag däremot har sex med en annan människa, även om denne är oengagerad, så finns så pass många komponenter på plats att det fyller det grundläggande behovet. Detta kan liknas vid att äta en smaklös men näringsriktig sörja; det fyller det grundläggande behovet, men det är inte så speciellt kul. Så ja, jag höll - och håller - exakt med Bjoer angående detta.
Du beskriver den enda orsaken till att du vill att mannen ska ha stånd är att du vill bli penetrerad . Det råkar ju oftast sammanfalla med kåthet för män, så du måste kanske tänka dig att du är man och har sex med en kvinna som ställer upp med glidmedel.
Detta har du helt rätt i, så jag utgår istället från omvända situationen, och tänker mig att jag är mannen, och att jag har sex med en kvinna som ställer upp med glidmedel. Och kommer till exakt samma slutsats som den jag angav ovan: det fyller det grundläggande behovet, men det är inte så speciellt kul.
New Dawn skrev 2019-02-23 14:11:09 följande:
Nä, det är ju så står skillnad. Det är just därför jämförelsen haltar. När man är hungrig kan man så lätt tillfredställa det behovet någon annanstans, köpa det.
"När man är hungrig kan man så lätt tillfredsställa det behovet någon annanstans" säger du. Till det säger jag: ja, exakt. Precis som man för många av oss kan med sex. Så det är ju
EXAKT jämförbart. För vissa av oss - inte för alla, förstås, och det är ju precis det som varit min poäng från början.
New Dawn skrev 2019-02-23 14:11:09 följande:
Om en partner skulle försöka hindra en från att äta vore det helt sjukt.
Först förstod jag inte vad detta hade med saken att göra, men jag tror att jag förstår nu. Din avsikt är att visa att sex och mat inte är jämförbara eftersom reaktionen på om ens partner skaffar sex hos nån annan är helt annorlunda mot reaktionen om partnern skaffar mat hos nån annan? Men återigen: för vissa av oss
ÄR reaktionen inte annorlunda. Jag har lika lite problem med om en partner till mig skaffar sex hos nån annan som jag har om han skaffar mat nån annanstans. I
MIN hjärna är det precis lika sjukt att förneka honom det som att förneka honom mat. För
MIG. Inte för majoriteten. Men för mig. Och återigen är det det som är min poäng. Att vi är olika, och att det inte går att bara säga att "du har fel som upplever det på det sätt du upplever det". Återigen säger jag inte att du inte har rätt i allt du säger om behovet av känslor osv; jag säger bara att jag har rätt
OCKSÅ. För att vi är alla olika.
New Dawn skrev 2019-02-23 14:28:26 följande:
va?!?!
Jag blandar inte ihop någonting alls.
Självklart kan man ha massor av andra relationsproblem, det har jag aldrig sagt emot, men vi pratar om sexuell frustration, och i en relation ger det nästan alltid mer eller mindre (känslomässiga) relationsproblem i längden.
Det du skrev var att sexuell frustration leder till känslomässiga problem. Det höll jag med om att det gör - på samma sätt som alla andra saker som är frustrerande/inte funkar i en relation leder till känslomässiga problem. Jag uppfattade det dock som att anledningen till att du tog upp detta var att du ville använda det som bevis för att sexet i
SIG är beroende av känslor - och
DET vände jag mig emot. Bara för att problem med något i en relation kan
leda till känslomässiga problem, så innebär det inte att grundproblemet i sig
SJÄLVT är känslobaserat. Om det inte var detta du menade så missförstod jag dig (fast då vet jag inte riktigt vad poängen med att öht ta upp det var).