pump skrev 2022-10-25 08:49:33 följande:
Min hund kan man lita på.
Men så säger ju alla. Arbetsgivare säger det. Oss kan du lita på. Sedan så ser man hur det fungerar i verkligheten.
Här är ett citat från Hundstallet.
Varför kan så få av Hundstallshundarna bo med barn, andra hundar eller katter?
Det är den vanligaste frågan som vi får. Det korta svaret är att vi aldrig chansar. En del av våra hundar vet vi mycket om och känner till hela deras historia, medan vi kanske inte vet något alls om andra hundars bakgrund. Läs vårt långa svar på denna komplicerade fråga här.
Vi är alltid ärliga ? det kan ni lita på. Och vi gör alltid en bedömning vad som är bäst för varje enskild hund. För oss på Hundstallet handlar allt om trygghet och säkerhet, för hunden och för den blivande ägaren. Det är därför som vi är så noggranna. Vi vill göra allt vad vi kan för att matchningen ska bli så lyckad som möjligt. Vi vill ge varje hund ett ?för-alltid-hem? med mängder av trygghet och kärlek.
Men du kan ju inte dra alla över en kam.
Vi finns som respekterar att andra människor kan vara hundrädda och håller hunden kopplad.
Och vi finns som inte bara skulle släppa fram hunden till folk,hur gärna den än vill hälsa.
Men det finns ju även problem med folk som gärna går fram till hunden och försöker klappa den utan att ens fråga om det går bra.
Vad tycker du man ska göra åt andra människors bristande respekt?
För det är vad det ofta handlar om. Bristande respekt.
Sen finns det såklart hundägare som överhuvudtaget inte borde ha hund.
Men det är långt ifrån alla.
Så jag tycker du ska vara försiktig med att generalisera som du gör.
Vad gäller Hundstallet så tror jag att de vet vad de gör.
De får nog in en del hundar som har haft en jobbig bakgrund och behöver komma till någon som kan hantera dem på rätt sätt.
Så jag förstår inte varför du ens drar upp det?