Anonym (chockad!) skrev 2020-04-14 10:11:38 följande:
Länge sedan man hörde av alla! Hur går det?
Här är lillan drygt 7 månader och det är full fart!! Inte en lugn stund. Har senast veckorna kommit in i nån jättetråkig period dock där hon är väldigt gnällig, missnöjd, tjurig, kramsjuk och väldigt närhetstörstande. PÅ detta har hon också kommit in i den berömda "blyga" perioden då hon börjar gråta åt alla som tittar på henne typ haha haha
Var på 7 mån kontroll för ca 2 v sedan och hennes fontanell är ihopväxt. Det var den redan vid 5 månader, tyvärr, så nu är vi lite nojiga. De sa att vi måste vara uppmärksamma på förändring på huvudform, beteende och utveckling, men svårt tycker jag. Nån annan vars barn är samma?
Hej, lite sent svar men men.
Vad läskigt att själv behöva bedöma angående fontanellen! När ska dom helst växa ihop annars då?
Tycker allt verkligen blir roligare och roligare varje vecka! Jag har börjat inse att det nog var kolik sonen hade första tiden, och jag mådde fruktansvärt dåligt. Nu har allt vänt och det är underbart att vara med honom :)
Han är nu precis över 7 månader korrigerat och så otroligt framåt, pigg och vaken. För 1,5 vecka sen började han krypa och nu ställer han sig upp mot precis alla möbler, inte en lugn stund, phu! Han älskar mat och får alltid sitta och plocka med egna bitar av vår mat när vi äter, mycket populärt.