• Anonym (Barnlängtan)

Kommer soc ta mina barn?

Jag är så sugen på ett tredje barn nu när jag börjar komma upp i åldern, Jag är ensam vårdnadshavare till mina andra barn pga deras pappas alkohol och drogmissbruk och jag vill att alla mina barn ska vara helsyskon. Både skolan och soc vet om hans missbruk därför är jag lite rädd för att dom reagerar om jag blir gravid och dom får reda på att han är pappan eftersom mina andra barn inte träffat sin pappa på länge då han börjat missbruka dom senaste åren. Vågar jag skaffa ett till barn med mina barns pappa utan att riskera att soc tar mina andra barn? Inga dömmande kommentarer tack.

• Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?
  • Anonym (Tyck)
    CitronTulo skrev 2018-12-18 15:13:39 följande:

Om TS får underhåll och bostadsbidrag baserat på att hon lever ensam med två barn så kan FK misstänka att detta är bidragsfusk om hon får ett tredje barn med samma pappa. Detta kan väcka misstankar om att de lever tillsammans men att pappan är skriven på annan adress för att hon ska få underhåll samt bostadsbidrag utbetalt från FK.

Nu är det ju inte så, så varför skulle ts vara orolig för det?
  • Solarn
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 15:23:23 följande:

Jag har jobb och vi bor i hus så på den fronten är det helt ok. Det har jag redan skrivit i trådstatern, soc kan tycka det är misstänksamt att jag får ytterligare ett barn med barnens pappa. skolan gjorde en orosanmälan efter att äldste sonen berättade om att pappa dricker och luktar sprit så då blev soc inblandade och gjorde en utredning och vi kom fram till att jag ska ha barnen på heltid.

Vill den tilltänkta pappan ha ett barn till när han inte ens klarar av att ta hand om dom han har?
  • Anonym (Barnlängtan)
    Solarn skrev 2018-12-18 15:33:44 följande:

Vill den tilltänkta pappan ha ett barn till när han inte ens klarar av att ta hand om dom han har?

Det tror jag inte. Vi har inte diskuterat det
  • Anonym (Tyck)
    CitronTulo skrev 2018-12-18 15:23:08 följande:

Det är bra att det inte är så! Och jag anklagade dig inte för något. Skrev det bara så att du är beredd på att det kan väcka misstankar hos FK och möjligen startas en utredning.

Okej, såg ditt svar här. Så du menar att ts egentligen inte har något att oroa sig för, du bara uttryckte dig lite illa?
  • Solarn
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 15:36:27 följande:
    Så hur tänker du då skaffa barn med honom?
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 15:23:23 följande:
    Jag har jobb och vi bor i hus så på den fronten är det helt ok. Det har jag redan skrivit i trådstatern, soc kan tycka det är misstänksamt att jag får ytterligare ett barn med barnens pappa. skolan gjorde en orosanmälan efter att äldste sonen berättade om att pappa dricker och luktar sprit så då blev soc inblandade och gjorde en utredning och vi kom fram till att jag ska ha barnen på heltid.
    Om du inte missköter dig finns det väl ingen anledning att Soc skulle ta dina barn i så fall? Men ditt tredje barn måste ha en pappa på pappret. För ni är väl inte gifta? Vill han ha ett barn till att betala underhåll för? För han betalar väl underhåll för de två barn han har?
  • Anonym (Mamma Klara)
    Solarn skrev 2018-12-18 15:38:11 följande:
    Så hur tänker du då skaffa barn med honom?
    Taskigt om hon ska försöka lura på honom ett barn till att betala underhåll för när han redan verkar ha det jobbigt med missbruk. 
  • Anonym (usch)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 15:36:27 följande:

Så du ska skaffa barn mot hans vilja? Det är varken rätt mot honom eller barnet.
  • Anonym (Fel)

Hur tänker du egentligen? Det är faktiskt synd om barn som växer upp med missbrukande föräldrar som struntar i barnet.

Jag fick barn när jag var ung med en kille som var alkoholist, jag fattade inte vidden av det då.

Jag bröt med pappan när barnet var drygt 1 år.

Pappan söp och var helt frånvarande från det att barnet var 13 år. Innan hade de i alla fall kontakt när pappan var nykter.

Nu är mitt barn nästan 40 år och brydde sig inte längre att pappan hållt sig nykter något år och plötsligt tog kontakt.

Hur kan du som vuxen, skaffa ytterligare 1 barn som inte har en närvarande pappa? För nu fattar du helt uppenbart att han är alkoholist och inte blir en nykter pappa den närmsta tiden.

• Solarn
    Anonym (Mamma Klara) skrev 2018-12-18 16:13:04 följande:
    Taskigt om hon ska försöka lura på honom ett barn till att betala underhåll för när han redan verkar ha det jobbigt med missbruk. 
    Det låter ju som att hon inte tagit med hans åsikt i beräkningarna alls.
Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?