• Anonym (Barnlängtan)

Kommer soc ta mina barn?

Jag är så sugen på ett tredje barn nu när jag börjar komma upp i åldern, Jag är ensam vårdnadshavare till mina andra barn pga deras pappas alkohol och drogmissbruk och jag vill att alla mina barn ska vara helsyskon. Både skolan och soc vet om hans missbruk därför är jag lite rädd för att dom reagerar om jag blir gravid och dom får reda på att han är pappan eftersom mina andra barn inte träffat sin pappa på länge då han börjat missbruka dom senaste åren. Vågar jag skaffa ett till barn med mina barns pappa utan att riskera att soc tar mina andra barn? Inga dömmande kommentarer tack.

• Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?
  • Anonym (Barnlängtan)
    ThomasW skrev 2018-12-18 14:27:21 följande:

Men svara istället - Brukar du ha sex med ditt ex istället för att jobba

Det va INTE jag som skrev det. utan ett troll som gick in i tråden och kommenterade under nicknamnet : ( barnlängtan) trådstartaren) förmodligen för att provocera och röra till det i tråden. men personen är anmäld så snart kommer det inlägget att tas bort
  • EmberEyes
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 14:20:23 följande:
    Jag har anmält personen som du citerade eftersom hen låtsas vara jag
    Jag ber om ursäkt.

Jag är dock fortfarande nyfiken på varför det är så viktigt att barnen ska vara helsyskon? Känner du inte själv att du är redo att lägga denna mannen bakom dig och fortsätta leva ditt liv, finna en livspartner som funkar på alla plan och som vill vara en fadersfigur till dina nuvarande barn och en pappa till dina framtida barn? Tycker du verkligen att genetiken bakom barnen är viktigare än att de ska få växa upp med sunda förebilder?
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 14:25:06 följande:
    Det va INTE jag som skrev det. utan ett troll som gick in i tråden och kommenterade under nicknamnet : ( barnlängtan) trådstartaren) förmodligen för att provocera och röra till det i tråden. men personen är anmäld så snart kommer det inlägget att tas bort
    Hm. Skumt. Men frågorna kvarstår:

Hur försörjer du dig? Är du redan ett ärende hos Soc? Att skaffa ett barn till som ensamstående, vilka förutsättningar ger du dina barn? Ensamstående kan man bli under resans gång, men här väljer du aktivt att bli ensam med tre barn.
    Hur du försöljer dig hör till frågeställningen. Varför undrar du om Soc skulle ta dina barn?

• Anonym (anonym)

Vet socialtjänsten om att pappan är missbrukare lär de ju ha en del tankar om att du skaffar ett barn till med aktiv missbrukare.

• Anonym (Tyck)
    CitronTulo skrev 2018-12-18 13:33:56 följande:

Skulle det inte vara mer värt att få ditt tredje barn ihop med en vettig karl än en som du vet missbrukar och är en dålig far?? Att de inte blir helsyskon skulle jag tycka var mindre viktigt!

Tror inte att du behöver oroa dig för soc enbart pga av detta. Men tänker däremot att FK skulle kunna ha åsikter vad gäller underhållsstöd och bostadsbidrag (om du har det) om du får ett tredje barn ihop med en man som du menar att du inte längre bor ihop med eller är tillsammans med. Så var beredd på att det kan bli en utredning kring sånt.

Håller med , men undrar vad menar om FK: åsikter om bostadsbidrag och underhåll? Förutsatt att barnen inte omhändertagits, lär ju behoven öka och ingenting annat. Eller är det det du menar att ts ska oroa sig för?
  • nernu

Med tanke på att du har så extremt dåligt omdöme och inte kan prioritera barnens välmående före dina egna så finns det väl risk att du blir av med dem på ett eller annat sätt förr eller senare. Det är ingen pekpinne utan ett svar på din fråga om soc kommer ta dina barn.

• CitronTulo
    Anonym (Tyck) skrev 2018-12-18 14:42:49 följande:
    Håller med , men undrar vad menar om FK: åsikter om bostadsbidrag och underhåll? Förutsatt att barnen inte omhändertagits, lär ju behoven öka och ingenting annat. Eller är det det du menar att ts ska oroa sig för?
    Om TS får underhåll och bostadsbidrag baserat på att hon lever ensam med två barn så kan FK misstänka att detta är bidragsfusk om hon får ett tredje barn med samma pappa. Detta kan väcka misstankar om att de lever tillsammans men att pappan är skriven på annan adress för att hon ska få underhåll samt bostadsbidrag utbetalt från FK.
  • Anonym (Barnlängtan)
    CitronTulo skrev 2018-12-18 15:13:39 följande:

Om TS får underhåll och bostadsbidrag baserat på att hon lever ensam med två barn så kan FK misstänka att detta är bidragsfusk om hon får ett tredje barn med samma pappa. Detta kan väcka misstankar om att de lever tillsammans men att pappan är skriven på annan adress för att hon ska få underhåll samt bostadsbidrag utbetalt från FK.

Men nu är det ju inte så och det måste dom kunna bevisa och det kommer dom inte kunna göra med tanke på att det inte alls är så
  • CitronTulo
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 15:17:11 följande:
    Men nu är det ju inte så och det måste dom kunna bevisa och det kommer dom inte kunna göra med tanke på att det inte alls är så
    Det är bra att det inte är så! Och jag anklagade dig inte för något. Skrev det bara så att du är beredd på att det kan väcka misstankar hos FK och möjligen startas en utredning.
  • Anonym (Barnlängtan)
    Anonym (Herregud) skrev 2018-12-18 14:32:44 följande:

Hm. Skumt. Men frågorna kvarstår:

Hur försörjer du dig? Är du redan ett ärende hos Soc? Att skaffa ett barn till som ensamstående, vilka förutsättningar ger du dina barn? Ensamstående kan man bli under resans gång, men här väljer du aktivt att bli ensam med tre barn.

Hur du försöljer dig hör till frågeställningen. Varför undrar du om Soc skulle ta dina barn?

Jag har jobb och vi bor i hus så på den fronten är det helt ok. Det har jag redan skrivit i trådstatern, soc kan tycka det är misstänksamt att jag får ytterligare ett barn med barnens pappa. skolan gjorde en orosanmälan efter att äldste sonen berättade om att pappa dricker och luktar sprit så då blev soc inblandade och gjorde en utredning och vi kom fram till att jag ska ha barnen på heltid.
Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?