• Anonym (Barnlängtan)

Kommer soc ta mina barn?

Jag är så sugen på ett tredje barn nu när jag börjar komma upp i åldern, Jag är ensam vårdnadshavare till mina andra barn pga deras pappas alkohol och drogmissbruk och jag vill att alla mina barn ska vara helsyskon. Både skolan och soc vet om hans missbruk därför är jag lite rädd för att dom reagerar om jag blir gravid och dom får reda på att han är pappan eftersom mina andra barn inte träffat sin pappa på länge då han börjat missbruka dom senaste åren. Vågar jag skaffa ett till barn med mina barns pappa utan att riskera att soc tar mina andra barn? Inga dömmande kommentarer tack.

• Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?
  • EmberEyes
    EmberEyes skrev 2018-12-18 14:30:34 följande:
    Jag ber om ursäkt.

Jag är dock fortfarande nyfiken på varför det är så viktigt att barnen ska vara helsyskon? Känner du inte själv att du är redo att lägga denna mannen bakom dig och fortsätta leva ditt liv, finna en livspartner som funkar på alla plan och som vill vara en fadersfigur till dina nuvarande barn och en pappa till dina framtida barn? Tycker du verkligen att genetiken bakom barnen är viktigare än att de ska få växa upp med sunda förebilder?
    Har du funderat på mina frågeställningar?
  • Anonym (Barnlängtan)
    EmberEyes skrev 2018-12-18 18:32:41 följande:

Har du funderat på mina frågeställningar?

min biologiska klocka tickar så jag har inte all tid i världen. att hitta en livspartner känns väldigt långsökt nu och som sagt så vill jag att alla barnen ska ha samma pappa, varför har jag förklarat tidigare i tråden.
  • EmberEyes
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 18:37:07 följande:
    min biologiska klocka tickar så jag har inte all tid i världen. att hitta en livspartner känns väldigt långsökt nu och som sagt så vill jag att alla barnen ska ha samma pappa, varför har jag förklarat tidigare i tråden.
    Nje, du har skrivit något flummigt om att du sörjer kärn-familjen, men det är inte direkt ett relevant argument, speciellt när valet står mellan "vilken frisk man som helst" och "missbrukare, men samma gener som syskonen".
  • Anonym (usch)

Varför räcker det inte med de barn du redan har?
  • Anonym (anonym)
    Du vill ge ännu ett barn en pappa med så mycket missbruk att inte heller detta barn kommer att kunna ha en pappa i sitt liv. 
  • Anonym (WTslayer)

Jag hoppas detta är en troll-tråd. Annars hoppas jag soc tar dina ungar för du låter puckad.
    På vilket sätt är det viktigt att barnen är helsyskon??? Skaffa barn med en fin och stöttande man istället om du nu prompt ska ha fler. Vore det inte bättre att vara mor och ta hand om de du redan har.

• Anonym (Barnsekreterare)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 12:57:27 följande:

Jag är så sugen på ett tredje barn nu när jag börjar komma upp i åldern, Jag är ensam vårdnadshavare till mina andra barn pga deras pappas alkohol och drogmissbruk och jag vill att alla mina barn ska vara helsyskon. Både skolan och soc vet om hans missbruk därför är jag lite rädd för att dom reagerar om jag blir gravid och dom får reda på att han är pappan eftersom mina andra barn inte träffat sin pappa på länge då han börjat missbruka dom senaste åren. Vågar jag skaffa ett till barn med mina barns pappa utan att riskera att soc tar mina andra barn? Inga dömmande kommentarer tack.

Nä, soc "tar" inte din barn för att du har dåligt omdöme i valet av fader så länge som barnen har det bra och får sina behov tillgodosedda hos dig. Vi har fullt upp med barn som faktiskt far illa.
    I övrigt är ditt resonemang och visar på väldigt dåligt omdöme. Du väljer en pappa med missbruk framför vilken välfungerade snubbe som helst.
  • Solarn
    Kan du svara på detta?
    Solarn skrev 2018-12-18 15:38:11 följande:
    Så hur tänker du då skaffa barn med honom?
    Eftersom du tror att den tilltänkta pappan inte är sugen på en till han inte får träffa.
  • Anonym (mor)
    Jag förstår din tankegång. Du vill ha ett barn till och det är ju bättre att du gör barn med din gamla man så alla barn är helsyskon......än att du har ngn kortare historia med en annan man. Bäst förstås om du träffar en kärlek men det snyter man ju inte ur näsan. Finns ju ett STORT värde i att barnen i en kull är helsyskon om nu det är ett alternativ.
  • Anonym (halvsyskon)

Har inte orkat läsa hela tråden.
    Reagerar bara på att du vill att barnen ska vara helsyskon.
    Jag har många syskon, bara en som är helsyskon.
    Inga skillnader mellan de andra som har annan mamma eller pappa.
    Känslomässigt kommer barnen inte att märka att en har en annan pappa om du inte gör en stor sak av det.
    Se hellre till att du har en bra pappa som kan vara med barnen.

Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?