• Anonym (Barnlängtan)

Kommer soc ta mina barn?

Jag är så sugen på ett tredje barn nu när jag börjar komma upp i åldern, Jag är ensam vårdnadshavare till mina andra barn pga deras pappas alkohol och drogmissbruk och jag vill att alla mina barn ska vara helsyskon. Både skolan och soc vet om hans missbruk därför är jag lite rädd för att dom reagerar om jag blir gravid och dom får reda på att han är pappan eftersom mina andra barn inte träffat sin pappa på länge då han börjat missbruka dom senaste åren. Vågar jag skaffa ett till barn med mina barns pappa utan att riskera att soc tar mina andra barn? Inga dömmande kommentarer tack.

• Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?
  • Anonym (usch)
    Anonym (halvsyskon) skrev 2018-12-19 07:03:38 följande:

Har inte orkat läsa hela tråden.

Reagerar bara på att du vill att barnen ska vara helsyskon.

Jag har många syskon, bara en som är helsyskon.

Inga skillnader mellan de andra som har annan mamma eller pappa.

Känslomässigt kommer barnen inte att märka att en har en annan pappa om du inte gör en stor sak av det.

Se hellre till att du har en bra pappa som kan vara med barnen.

Jag har också halvsyskon och håller med dig helt.
  • Anonym (mor)

Idag så har många ungar halvsyskon och det finns ju mammor som har barn med flera olika pappor. Blir ju så, särskilt om man börjar tidigt med barn är min tanke och inget fel med det. MEN om nu TS har två barn som är helsyskon och vill ha ett till barn med deras pappa så tycker jag det är ett bra val. Bättre än att hon lägger sig med en random snubbe och "lurar" honom.

• Anonym (usch)
    Anonym (mor) skrev 2018-12-19 07:19:25 följande:

Idag så har många ungar halvsyskon och det finns ju mammor som har barn med flera olika pappor. Blir ju så, särskilt om man börjar tidigt med barn är min tanke och inget fel med det. MEN om nu TS har två barn som är helsyskon och vill ha ett till barn med deras pappa så tycker jag det är ett bra val. Bättre än att hon lägger sig med en random snubbe och "lurar" honom.

Hon skriver ju att den tilltänkta pappan inte vill ha fler barn, alltså vill hon skaffa barn mot hans vilja. Som sagt, varför räcker det inte med de två barn hon har? Det sägs ofta att det är egoistiskt att inte skaffa barn, men den här tråden visar att det kan vara mycket mer egoistiskt att skaffa barn.
  • Anonym (Herregud)

Om du läser i tråden så är den tilltänka pappan vare sig tilltalad och enligt TS inte troligt intresserad av ett tredje barn. Du tycker alltså att det är ett bra val att försöka skaffa barn med en drogberoende som enligt utredning av soc är en sådan dålig förälder så han förlorat vårdnaden om sina befintliga barn. Att det skulle vara bättre än att lura någon random snubbe. Du kan inte tänka dig ett tredje alternativ? Att ge fan i att lura någon och att fokusera på de befintliga barnen?
  • Anonym (mor)
    Anonym (usch) skrev 2018-12-19 07:26:21 följande:
    Hon skriver ju att den tilltänkta pappan inte vill ha fler barn, alltså vill hon skaffa barn mot hans vilja. Som sagt, varför räcker det inte med de två barn hon har? Det sägs ofta att det är egoistiskt att inte skaffa barn, men den här tråden visar att det kan vara mycket mer egoistiskt att skaffa barn.
    För att det ÖHT ska bli möjligt för TS att få ett till barn med den mannen så måste hon självklart övertala honom! De har ju inget med varandra att göra vad jag förstår så det kan ju inte vara naturligt på minsta vis om hon försöker förföra honom plötsligt.
  • Anonym (usch)
    Anonym (mor) skrev 2018-12-19 08:16:18 följande:
    För att det ÖHT ska bli möjligt för TS att få ett till barn med den mannen så måste hon självklart övertala honom! De har ju inget med varandra att göra vad jag förstår så det kan ju inte vara naturligt på minsta vis om hon försöker förföra honom plötsligt.
    Hon kanske tänker ljuga om att hon använder skydd.
  • Anonym (J)

Men för HELVETE! Har du ens läst tråden? Skäms ta mig fan för att vara kvinna när man läser sånt här. Idioter till människor som hellre medvetet ger sitt barn en frånvarande missbrukare till ?pappa? än att ta lite eget jävla ansvar. Ni borde skämmas både du och ts. Stackars barn!
  • Anonym (mor)
    Anonym (Herregud) skrev 2018-12-19 08:10:06 följande:
    Om du läser i tråden så är den tilltänka pappan vare sig tilltalad och enligt TS inte troligt intresserad av ett tredje barn. Du tycker alltså att det är ett bra val att försöka skaffa barn med en drogberoende som enligt utredning av soc är en sådan dålig förälder så han förlorat vårdnaden om sina befintliga barn. Att det skulle vara bättre än att lura någon random snubbe. Du kan inte tänka dig ett tredje alternativ? Att ge fan i att lura någon och att fokusera på de befintliga barnen?
    Hon längtar efter ett barn till och tiden hastar. Kanske ska hon vara nöjd och sluta drömma MEN om hon nu absolut vill ha ett barn till så får hon väl övertala pappan till barnen om att ge henne det! Han ska ju inte i fortsättningen heller fungera som pappa men jag utgår från att TS är kvinna nog att ta hand om sin familj? Vore hon en slarvmaja så skulle hon skaffa barn hejvilt.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (mor) skrev 2018-12-19 11:04:14 följande:
    Hon längtar efter ett barn till och tiden hastar. Kanske ska hon vara nöjd och sluta drömma MEN om hon nu absolut vill ha ett barn till så får hon väl övertala pappan till barnen om att ge henne det! Han ska ju inte i fortsättningen heller fungera som pappa men jag utgår från att TS är kvinna nog att ta hand om sin familj? Vore hon en slarvmaja så skulle hon skaffa barn hejvilt.
    Är väl ett tecken på att vara en slarvmaja att försöka bli gravid med en missbrukare som inte är kapabel att vara far till de barn som redan finns. Somliga skaffar barn för att de tror att en förhållandet ska gå från dåligt till bra eller för att en missbrukare ska ta tag i missbruket när den ska bli förälder här vill Ts skaffa barn med någon som trots att han har 2 barn inte kan träffa sina barn pga missbruk
  • Anonym (Kim)

Tycker att det vittnar om osedvanligt dåligt omdöme att medvetet sätta barn till världen där man redan från början vet att pappan är inte är att räkna med.

Faktiskt så är det värre för ett barn och det påverkas mer negativt av att ha en missbrukande pappa än ingen pappa alls.

Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?