Inlägg från: Anonym (usch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (usch)

Kommer soc ta mina barn?

Ursäkta, men jag förstår inte hur du ens kan tänka tanken att skaffa ett till barn med en missbrukare. Hellre ett halvsyskon med en bra pappa än ett helsyskon med en oduglig pappa.

• Anonym (usch)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 13:51:01 följande:
    Att vara utan pappa påverkar barn väldigt negativt , mer än vad många tror. mina barn har telefonkontakt med sin pappa nästan varje dag. tänk dom stackars barnen som blir till genom insemination som frågar om sin pappa hela tiden och vill träffa honom, se hur han ser ut och hur han är? Jag tycker faktiskt att insemination är mer egoistiskt eftersom barnens pappa finns med i bilden och dom har kontakt även fast dom inte träffar varandra.
    Hellre ingen pappa alls än en pappa som är en dålig förebild.
  • Anonym (usch)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 15:36:27 följande:

Det tror jag inte. Vi har inte diskuterat det

Så du ska skaffa barn mot hans vilja? Det är varken rätt mot honom eller barnet.
  • Anonym (usch)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 18:37:07 följande:

min biologiska klocka tickar så jag har inte all tid i världen. att hitta en livspartner känns väldigt långsökt nu och som sagt så vill jag att alla barnen ska ha samma pappa, varför har jag förklarat tidigare i tråden.

Varför räcker det inte med de barn du redan har?
  • Anonym (usch)
    Anonym (halvsyskon) skrev 2018-12-19 07:03:38 följande:

Har inte orkat läsa hela tråden.

Reagerar bara på att du vill att barnen ska vara helsyskon.

Jag har många syskon, bara en som är helsyskon.

Inga skillnader mellan de andra som har annan mamma eller pappa.

Känslomässigt kommer barnen inte att märka att en har en annan pappa om du inte gör en stor sak av det.

Se hellre till att du har en bra pappa som kan vara med barnen.

Jag har också halvsyskon och håller med dig helt.
  • Anonym (usch)
    Anonym (mor) skrev 2018-12-19 07:19:25 följande:

Idag så har många ungar halvsyskon och det finns ju mammor som har barn med flera olika pappor. Blir ju så, särskilt om man börjar tidigt med barn är min tanke och inget fel med det. MEN om nu TS har två barn som är helsyskon och vill ha ett till barn med deras pappa så tycker jag det är ett bra val. Bättre än att hon lägger sig med en random snubbe och "lurar" honom.

Hon skriver ju att den tilltänkta pappan inte vill ha fler barn, alltså vill hon skaffa barn mot hans vilja. Som sagt, varför räcker det inte med de två barn hon har? Det sägs ofta att det är egoistiskt att inte skaffa barn, men den här tråden visar att det kan vara mycket mer egoistiskt att skaffa barn.
  • Anonym (usch)
    Anonym (mor) skrev 2018-12-19 08:16:18 följande:
    För att det ÖHT ska bli möjligt för TS att få ett till barn med den mannen så måste hon självklart övertala honom! De har ju inget med varandra att göra vad jag förstår så det kan ju inte vara naturligt på minsta vis om hon försöker förföra honom plötsligt.
    Hon kanske tänker ljuga om att hon använder skydd.
  • Anonym (usch)
    Anonym (anonym) skrev 2018-12-19 13:31:12 följande:
    Är väl ett tecken på att vara en slarvmaja att försöka bli gravid med en missbrukare som inte är kapabel att vara far till de barn som redan finns. Somliga skaffar barn för att de tror att en förhållandet ska gå från dåligt till bra eller för att en missbrukare ska ta tag i missbruket när den ska bli förälder här vill Ts skaffa barn med någon som trots att han har 2 barn inte kan träffa sina barn pga missbruk
    Eller hur! Så tragiskt att vissa tänker med underlivet och inte bryr sig om ifall mannen de vill skaffa barn med är bra pappamaterial eller inte.
  • Anonym (usch)
    Anonym (mor) skrev 2018-12-19 13:58:33 följande:

Ja inte är det en lysande idé men inte den sämsta i TS situation tycker jag.  Är väl korkat att ta ihop det med en missbrukare och tro att man ska kunna rädda honom genom att föda honom ett barn? TS vet vad hon ger sig in i och huvudsaken är väl att inte hon missbrukar?

Just därför att ts vet vad hon ger sig in i är det extra tragiskt. Hon struntar uppenbarligen i allt annat bara hon får följa sina instinkter.
Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?