Kommer soc ta mina barn?
Ursäkta, men jag förstår inte hur du ens kan tänka tanken att skaffa ett till barn med en missbrukare. Hellre ett halvsyskon med en bra pappa än ett helsyskon med en oduglig pappa.
Ursäkta, men jag förstår inte hur du ens kan tänka tanken att skaffa ett till barn med en missbrukare. Hellre ett halvsyskon med en bra pappa än ett helsyskon med en oduglig pappa.
Det tror jag inte. Vi har inte diskuterat det
min biologiska klocka tickar så jag har inte all tid i världen. att hitta en livspartner känns väldigt långsökt nu och som sagt så vill jag att alla barnen ska ha samma pappa, varför har jag förklarat tidigare i tråden.
Har inte orkat läsa hela tråden.
Reagerar bara på att du vill att barnen ska vara helsyskon.
Jag har många syskon, bara en som är helsyskon.
Inga skillnader mellan de andra som har annan mamma eller pappa.
Känslomässigt kommer barnen inte att märka att en har en annan pappa om du inte gör en stor sak av det.
Se hellre till att du har en bra pappa som kan vara med barnen.
Idag så har många ungar halvsyskon och det finns ju mammor som har barn med flera olika pappor. Blir ju så, särskilt om man börjar tidigt med barn är min tanke och inget fel med det. MEN om nu TS har två barn som är helsyskon och vill ha ett till barn med deras pappa så tycker jag det är ett bra val. Bättre än att hon lägger sig med en random snubbe och "lurar" honom.
Ja inte är det en lysande idé men inte den sämsta i TS situation tycker jag. Är väl korkat att ta ihop det med en missbrukare och tro att man ska kunna rädda honom genom att föda honom ett barn? TS vet vad hon ger sig in i och huvudsaken är väl att inte hon missbrukar?