Inlägg från: Anonym (Herregud) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Herregud)

Kommer soc ta mina barn?

Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 14:25:06 följande:
    Det va INTE jag som skrev det. utan ett troll som gick in i tråden och kommenterade under nicknamnet : ( barnlängtan) trådstartaren) förmodligen för att provocera och röra till det i tråden. men personen är anmäld så snart kommer det inlägget att tas bort
    Hm. Skumt. Men frågorna kvarstår:

Hur försörjer du dig? Är du redan ett ärende hos Soc? Att skaffa ett barn till som ensamstående, vilka förutsättningar ger du dina barn? Ensamstående kan man bli under resans gång, men här väljer du aktivt att bli ensam med tre barn.
    Hur du försöljer dig hör till frågeställningen. Varför undrar du om Soc skulle ta dina barn?

• Anonym (Herregud)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 15:23:23 följande:
    Jag har jobb och vi bor i hus så på den fronten är det helt ok. Det har jag redan skrivit i trådstatern, soc kan tycka det är misstänksamt att jag får ytterligare ett barn med barnens pappa. skolan gjorde en orosanmälan efter att äldste sonen berättade om att pappa dricker och luktar sprit så då blev soc inblandade och gjorde en utredning och vi kom fram till att jag ska ha barnen på heltid.
    Om du inte missköter dig finns det väl ingen anledning att Soc skulle ta dina barn i så fall? Men ditt tredje barn måste ha en pappa på pappret. För ni är väl inte gifta? Vill han ha ett barn till att betala underhåll för? För han betalar väl underhåll för de två barn han har?
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (mor) skrev 2018-12-19 07:19:25 följande:

Idag så har många ungar halvsyskon och det finns ju mammor som har barn med flera olika pappor. Blir ju så, särskilt om man börjar tidigt med barn är min tanke och inget fel med det. MEN om nu TS har två barn som är helsyskon och vill ha ett till barn med deras pappa så tycker jag det är ett bra val. Bättre än att hon lägger sig med en random snubbe och "lurar" honom.

Om du läser i tråden så är den tilltänka pappan vare sig tilltalad och enligt TS inte troligt intresserad av ett tredje barn. Du tycker alltså att det är ett bra val att försöka skaffa barn med en drogberoende som enligt utredning av soc är en sådan dålig förälder så han förlorat vårdnaden om sina befintliga barn. Att det skulle vara bättre än att lura någon random snubbe. Du kan inte tänka dig ett tredje alternativ? Att ge fan i att lura någon och att fokusera på de befintliga barnen?
Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?