Inlägg från: Anonym (Tyck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tyck)

Kommer soc ta mina barn?

CitronTulo skrev 2018-12-18 13:33:56 följande:

Skulle det inte vara mer värt att få ditt tredje barn ihop med en vettig karl än en som du vet missbrukar och är en dålig far?? Att de inte blir helsyskon skulle jag tycka var mindre viktigt!

Tror inte att du behöver oroa dig för soc enbart pga av detta. Men tänker däremot att FK skulle kunna ha åsikter vad gäller underhållsstöd och bostadsbidrag (om du har det) om du får ett tredje barn ihop med en man som du menar att du inte längre bor ihop med eller är tillsammans med. Så var beredd på att det kan bli en utredning kring sånt.

Håller med , men undrar vad menar om FK: åsikter om bostadsbidrag och underhåll? Förutsatt att barnen inte omhändertagits, lär ju behoven öka och ingenting annat. Eller är det det du menar att ts ska oroa sig för?
  • Anonym (Tyck)
    CitronTulo skrev 2018-12-18 15:13:39 följande:

Om TS får underhåll och bostadsbidrag baserat på att hon lever ensam med två barn så kan FK misstänka att detta är bidragsfusk om hon får ett tredje barn med samma pappa. Detta kan väcka misstankar om att de lever tillsammans men att pappan är skriven på annan adress för att hon ska få underhåll samt bostadsbidrag utbetalt från FK.

Nu är det ju inte så, så varför skulle ts vara orolig för det?
  • Anonym (Tyck)
    CitronTulo skrev 2018-12-18 15:23:08 följande:

Det är bra att det inte är så! Och jag anklagade dig inte för något. Skrev det bara så att du är beredd på att det kan väcka misstankar hos FK och möjligen startas en utredning.

Okej, såg ditt svar här. Så du menar att ts egentligen inte har något att oroa sig för, du bara uttryckte dig lite illa?
Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?