Ignoramus skrev 2018-12-08 01:25:51 följande:
Nja, man kan inte bortse från privilegerade grupper i det här sammanhanget. Det är mycket mer osmakligt att män hatar kvinnor, när de dessutom diskriminerar, förtrycker, hotar, våldtar och dödad dem. Vad leder manshat till? Arga krönikor, på sin höjd. Och ska vi tala om fullkomligt legitimt hat så kan vi ju lite snabbt kika i sagda skribents inkorg. Efter varje publikation svämmar den över av kränkta män som kommer med EXTREMT, hårresande grova hot och personangrepp. I princip samtliga borde lagföras; ingen gör det. Och det ironiska är att männen protesterar mot det hon skriver, det finns inget strukturellt kvinnoförtryck och hon är en ***** **** som borde straff******* som ens antydde något sådant.
Det är inte ett fåtal. Nästan alla har nedblodade händer i den här frågan, det är bara att de allra mest extrema ("fåtalet" som du säger) har satt ribban så jäääävla lågt att de övriga kan snubbla över den och säga "jamen jag våldtar minsann inte, I'm not the bad guy here!" men ändå krydda vardagen med hur mycket slentriansexism som helst utan att ens vara medveten om det.
"Arga krönikor på sin höjd". Manshat, mansförakt och fördommar gentemot män är vad som gör att män som aldrig gjort någon nått ont redan har en könsbunden skuld att bevisa sig annorlunda. Många försöker och offrar därmed tid och resurser de kunde lagt på sin egen utveckling.
Fördommarna ligger också till grund för att kvinnan vinner varje rättslig konflikt och i de allra flesta fall berövar män deras ägodelar, vårdnaden om barn och inflytande över deras liv framöver.
Rättssamhället existerar för kvinnor beskydd och jag säger inte emot, de behöver det. Men rättsväsendet i sin outgrundliga felaktighet friar för ofta våldtäktsmän medan det dömmer till favör för kvinnan ifall män är oskyldiga.
Cirkulerade nyligen en artikel på facebook om en kvinna i usa som blivit dömd till 10 års fängelse för att felaktigt anklagat ett antal män för våldtäkt i syfte att profitera på det.
Vet att exemplen är få men jag liksom många andra är fullkomligt övertygade om att här finns ett mörkertal. Män är i regel inte lika villiga att avslöja när någon de litat till förstört för dom eller i sin snedvridna syn på sin manlighet inte vågar berätta om sådant de upplevt för att det ses ned på.
Har själv blivit manipulerad och förlorat allt jag ägt till 2 kvinnor och liknande historier finns i min bekantskapskrets. Skillnaden här är att ingen tycker sådant är ett problem. Det är inte belyst och gör man inte det antar jag att det kommer som en chock att män som vid nått tillfälle menat väl fått sina egna liv förstört och blivit bittra.
Hur länge är det rimligt att individer som aldrig gjort någon illa ska betala av andras skuld för att de råkar dela kön? Och har man ändå haft riktigt dåliga erfarenheter när man försökt, varför har då dessa män inte rätt att känna sig kränkta?