• Kajsa123

Varför är män så lättkränkta?

Något jag ständigt förundras över är hur så många män i olika forum generellt är så lättkränkta? Det är klart att man kan ha olika åsikter om saker och ting, men det kan man väl ha utan att bli aggressiv och kränkt? Vad kommer denna ilska ifrån egentligen?

• Svar på tråden Varför är män så lättkränkta?
  • Ignoramus

Jag tror inte det. Vi hade kunnat använda tillhyggen för att orsaka skada, men vi gör det inte.

Ok men ta fenomenet med incels då. Där har vi en grupp män som blir förbittrade på kvinnor för att de inte får ligga trots att de tycker sig ha rätt till det, bara för att andra får. Och istället för att leta efter anledningen hos sig själv så vänds det till ett hat mot kvinnosläktet. Varför finns det inte en motsvarande kvinnlig gruppering?

Ja precis, du har använt det i ett nedsättande syfte. För att det tydligen är en kvinnlig egenskap att kasta dåligt, och då är det negativt. Det är precis det här jag menar med ett undermedvetet kvinnoförakt.

Den demokratiske pratkvarnen skrev 2018-12-08 18:19:58 följande:

Varför inte bara köpa den mest sannolika förklaringen? Om kvinnor varit fysiskt starkare än män så hade det varit kvinnan som stått för de flesta morden. Bara för att du älskar att prata om strukturer som inte finns så betyder det inte att allt kan förklaras med dessa.

Kan du då inte bara erkänna att den dominerande strukturen är att inte köra upp flaskor i redlösa kvinnors underliv? Att det finns avarter som gör detta iallafall har ingenting att göra med vem som leker med dockor på dagis.

Nä, jag har aldrig ifrågasatt om en kvinnlig polis kan sitt jobb. Varför skulle jag det? Snarare tvärtom. En kvinna som väljer att bli polis är förmodligen väldigt bra på sitt jobb.

Ja, kärring kan ha varit ett ord jag i min ungdom använt i nedsättande syfte gentemot andra män. Män kastar ju generellt bättre än kvinnor p.g.a av fysisk styrka. Så är det ju bara.

Finns både män och kvinnor som blir elaka och insisterande i olika sammanhang. Varför göra det till en masfråga?

Nej tycker inte min dotter var fjantig när hon gillade Bieber.

Det är inte min sak att säga ifrån när andra uppför sig illa. Du tycker ju själv inte det är nåt fel när kvinnor förtalar män på tjejträffar, så varför begär du att jag ska säga ifrån om någon kallar en annan man för kärring?

Exemplen du tar upp är ingenting som jag skulle drömma om att säga idag, men jag kan för mitt liv inte se att det skulle vara kvinnorhat. Dåligt beteende kan man ha utan att hata kvinnor för det.

• Ignoramus

Hehe meningen om mental koma livet ut var det bästa jag hört på hela veckan.

nihka skrev 2018-12-08 19:20:39 följande:

Och det spelar ingen roll hur många hundra gånger den här typen av element kastas ut av upprätthållningen, så krälar man tillbaka.

Det finns en vanföreställning där om att kvinnor är emotionella och irrationella stackars varelser som dras till dåliga män och att snälla män blir utan kvinnor.

The warped logic blir då att riktiga douchebags tror att kvinnor vänder dem ryggen för att kvinnor inte dras till snälla killar.  

Wake up skulle ju vara så enormt plågsamt att man väljer att leva i mental koma livet ut.

Som svar på TS fråga: Dessa män som inte verkar ha så mycket kontakt med kvinnor söker sig till ett kvinnodominerat forum och släpper ut sina agressioner. Det går till och med så långt ibland att de startar trådar och kräver svar på varför kvinnor (radikalfeminister förstås) har gaddad ihop sig mot dem så de inte får sex på krogen om de inte håller inne med vad de tycker.

Som sagt, wake up skulle ju vara så enormt plågsamt att man väljer att leva i mental koma livet ut.

• oanonym
    Ignoramus skrev 2018-12-08 19:20:49 följande:

Jag tror inte det. Vi hade kunnat använda tillhyggen för att orsaka skada, men vi gör det inte.

Ok men ta fenomenet med incels då. Där har vi en grupp män som blir förbittrade på kvinnor för att de inte får ligga trots att de tycker sig ha rätt till det, bara för att andra får. Och istället för att leta efter anledningen hos sig själv så vänds det till ett hat mot kvinnosläktet. Varför finns det inte en motsvarande kvinnlig gruppering?

Ja precis, du har använt det i ett nedsättande syfte. För att det tydligen är en kvinnlig egenskap att kasta dåligt, och då är det negativt. Det är precis det här jag menar med ett undermedvetet kvinnoförakt.

Kvinnor har överlag lättare att få sex än män. Det är nog anledningen till det du tar upp.

Kvinnor kan mycket lättare, än män, tjäna pengar på sex. ( heterosexuell sex ) Kvinnor ?behöver? inte betala för sex.
  • nihka
    Ignoramus skrev 2018-12-08 19:20:49 följande:

Det här kan ju bara en man göra. Förstås

">

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • oanonym
    nihka skrev 2018-12-08 19:33:09 följande:

Det här kan ju bara en man göra. Förstås ">

Yes. Och i samma film så dricker en kvinna en man under bordet i en shottävling.

Och hon använder sig av sin sexighet för att försöka fly.
  • nihka
    oanonym skrev 2018-12-08 19:40:20 följande:
    Yes. Och i samma film så dricker en kvinna en man under bordet i en shottävling.

Och hon använder sig av sin sexighet för att försöka fly.
    Och jag som trodde att det bara var Lara Croft som klarade den kombon Skrattande
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • den demokratiske professorn
    pyssel skrev 2018-12-08 18:39:10 följande:
    Den frasen blir inte sannare ju fler gånger den upprepas. Kvinnor är inte tystare än de män som inte röstar SD. Det är en demokratifråga, och kvinnofråga i synnerhet, att ha invändningar mot religiöst kvinnoförtryck - islam. Men du kanske inte är så intresserad av de debattörerna, de är ju oftast kvinnor.
    Feminismen vill såklart bara angripa svenska män som gillar att arbeta, gå på puben och se på fotboll. Där har du en riktigt ond man. Islamska terrorister är däremot inget bekymmer.
    Ignoramus skrev 2018-12-08 18:56:07 följande:

Att män mår dåligt har ingenting att göra med feminismen. Lite provocerande att skylla mäns psykiska ohälsa på feminister, när vi tvärtom vill att män ska få mycket bättre möjligheter att komma i kontakt med sina känslor (och även kunna förmedla dem verbalt).

Ja, men kvinnor blir också psykiskt misshandlade av män, och det är dessutom vanligare. Men ja, givetvis inte ok åt något håll.

Att det skulle vara vanligare att kvinnor misshandlar män psykiskt tror jag inte ett dugg på. Kanske enligt någon tillrättalagd undersökning för sådana finns det massor av, men knappast i verkligheten.
  • oanonym
    nihka skrev 2018-12-08 19:55:55 följande:

Och jag som trodde att det bara var Lara Croft som klarade den kombon

Nej, att använda sig av sin sex appeal är nog bland det första som kvinnan upptäckte.

Män är lättlurade på den fronten.
    nihka skrev 2018-12-08 19:20:39 följande:
    Och det spelar ingen roll hur många hundra gånger den här typen av element kastas ut av upprätthållningen, så krälar man tillbaka.

Det finns en vanföreställning där om att kvinnor är emotionella och irrationella stackars varelser som dras till dåliga män och att snälla män blir utan kvinnor.

The warped logic blir då att riktiga douchebags tror att kvinnor vänder dem ryggen för att kvinnor inte dras till snälla killar.  Tomte

Wake up skulle ju vara så enormt plågsamt att man väljer att leva i mental koma livet ut.

Som svar på TS fråga: Dessa män som inte verkar ha så mycket kontakt med kvinnor söker sig till ett kvinnodominerat forum och släpper ut sina agressioner. Det går till och med så långt ibland att de startar trådar och kräver svar på varför kvinnor (radikalfeminister förstås) har gaddad ihop sig mot dem så de inte får sex på krogen om de inte håller inne med vad de tycker.

Som sagt, wake up skulle ju vara så enormt plågsamt att man väljer att leva i mental koma livet ut.
    Ptja,

En notering från verkligheten är ju att riktigt dåliga män har exakt noll problem med att hitta kvinnor som dras till dem. Beundrarbreven till mördare är ju bara toppen av ett isberg.

Svar på tråden Varför är män så lättkränkta?