Ignoramus skrev 2018-12-08 01:36:40 följande:
Okej. Lite exempel på strukturer: pojkar på dagis som blir retade för att de har klänning och vill leka med dockor eller hästar, eller för att de gillar att dansa. Pojkar som inte får någon uppmärksamhet när de är tysta och försiktiga, men däremot när de är bråkiga. Pojkar som lär sig att det är omanligt att gråta och att de behöver tuffa till sig. Pojkar som inte kan prata känslor utan blir utåtagerande istället.
Unga män som hela tiden hör att tjejer inte gillar snälla killar. Unga män som får lära sig att tjejen bara spelar svår när hon säger "nej". Att man faktiskt har rätt att ligga när man vill när man är i ett förhållande, och att det är okej - ibland nödvändigt - att tjata till sig sex. Som lär sig att om en tjej inte aktivt säger nej så är det fritt fram - oavsett om hon sover, är redlös eller för rädd för att säga nåt. Ja, osv. Naturligtvis blir män också offer för de här skadliga könsrollerna, och det är såklart väldigt synd om dem också. Speciellt de små pojkarna som inte har en chans att värna sig mot det. Vad jag inte förstår är varför ni i regel inte vill hoppa på det här tåget?
Som sagt, det är lättare att "ta skit" när man är högst upp i hierarkin. Med det sagt ska kvinnor naturligtvis inte heller komma med oanständiga kommentarer, men liksom att kvinnor också mördar, slåss och våldtar så gör de inte heller detta i samma utsträckning som männen.
Ja det är en struktur att pojkar blir retade om de leker med dockor. Men jag skrev att det finns inga strukturer som uppmunrar män att våldta, misshandla och mörda.
Den enda strukturen jag kan möjligen kan se som uppmuntrar våld är att kvinnor gillar s.k bad boys. Men den strukturen verkar det inte finnas nåt intresse att göra något åt.
Har rätt att ligga när man vill i ett förhållande? Det har jag aldrig hört någon säga. Däremot kryllar ju forumet av män som inte får ligga så det är ju rätt så uppenbart vem som bestämmer i verkligheten. När blir det tjat? Mannen som frågat en gång i veckan och fått nej 25 gånger, men får ett ja den 26:e har ju tjatat till sig sex.
Det finns inga strukturer som säger att det är fritt fram om kvinnan är redlös. o.s.v. Det är fake news. Det är en struktur att pojkar inte leker med dockor. Den har ju nästan alla upplevt. Men hur många tycker det är fritt fram att sätta på en redlös kvinna? De flesta är ju inte ens intresserade av sex med en redlös kvinna, hur bra är det sexet tror du?
Jag hoppar inte på ett tåg som påstår att män i allmänhet tycker det är fritt fram att våldta en redlös kvinna. ALDRIG. Fattar du inte det?
När det gäller taskiga kommentarer och nedsättande uttryck om män och deras utseende så är det kvinnorna som står för den absoluta merparten. Kvinnor är duktiga på att tala om för alla hur dålig deras man är, eller andra män. Liten kuk, dålig i sängen, rädd för det ena eller det andra. Orolig för det. Manboobs. Otränad. Fel kläder. Fel frisyr. Det tar aldrig slut på hur de spyr ur sig taskiga kommentarer. Att du inte ser detta beror kanske på att du är en del av den feminist-struktur som inte ens ser bad-boy-fenomenet.