Ignoramus skrev 2018-12-08 00:56:05 följande:
Varför är reaktionen på utlåtandet "män våldtar, hotar, slåss och mördar" inte "ja, herregud, hur ska vi göra för att stoppa det?" utan "hur vågar du dra alla över en kam?"
Alla kvinnor jag känner - ALLA - har fått ta så mycket skit av män och knappt ens reflekterat över det förrän de senaste fem-tio åren, eftersom det var så FULLKOMLIGT normaliserat. Det är KLART att killar kommer glida förbi och tafsa på högstadiet eller när du är ute och dansar med dina vänner. Det är klart att din äldre manliga kollega får komma med oanständiga anspelningar, det hör liksom till. Ja osv i all oändlighet.
Det finns inga strukturer som uppmuntrar män att våldta, misshandla och mörda. Isåfall rör du dig i mycket märkliga kretsar.
Annars brukar jag gärna diskutera vad vi gör åt denna typ av män. Lås in dem och kasta bort nyckeln så kan jag få fortsätta mitt liv i lugn och ro. Går det för sig?
Du och andra feminister misslyckas alltid att göra den där kopplingen från mord till att "ta skit" från det motsatta könet. Alla män jag känner har fått ta en massa skit ifrån kvinnor, men reflekterar väldigt sällan över det. Det ingår liksom i samhällskontraktet att man ska tåla det.
För mig är det en självklarhet att jag inte får komma med oanständiga anspelningar gentemot mina kollegor eller någon annan heller för den delen. Det är ett oacceptabelt beteende i min bok. Men varför är det okej för en kvinna att göra sådana anspelningar mot män?
Men när ska kvinnor börja erkänna hur de behandlar män i sina relationer. Det ändlösa skitsnacket kvinna till kvinna, är det okej. Eller de elaka skämten i halvstora sällskap?
När ska feminism 2.0 komma. Den riktiga jämställdheten där man även påtalar det som vissa kvinnor gör som är långt ifrån ett gott beteende gentemot män.