• Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-04 20:19:04 följande:

Läkaren har inga idéer alls, jag fick be honom om dessa tabletter. Han ville först inge ge mig några tabletter alls. Han var även tveksam till om dessa skulle hjälpa alls.

Att de inte hjälper dig kan bero på att du inte har brist på melatonin, vilket medför att Circadin eller melatonin inte har någon verkan.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-04 21:24:42 följande:

Jo jag är intresserad. Men orkar inte hålla på att byta läkare stup i ett och inte bli trodd av läkarvården. Har inget förtroende för läkare så länge det inte gäller fysiska sjukdomar så som cancer, brutet ben, blindtarmsinlammation eller liknande då kan de nog sitt jobb. Men sådant som inte syns genom prover, med blotta ögat, på röntgen eller liknande har jag i det fallet inget förtroende för läkarvården för.

Kanske fortfarande ett svar på detta;

Vad har du gjort i övrigt för att få ordning på sömnen? Stängt av telefon, dator, tv etc? Lagt dig i samma tid varje kväll och gått upp samma tid varje morgon?
  • Tiina87
    Annita skrev 2019-02-05 08:31:28 följande:

Kan man inte vara deltidssjukskriven och studera deltid, då? Det verkar lite vanskligt att balansera på gränsen för att få 100% CSN.

Normalt sätt nej. Men finns alltid undantag från regeln.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-05 21:23:08 följande:

Men skulle jag inte kunna ha sjukpenning i särskilda fall samtidigt som jag studerar på typ 50%?

Troligen inte.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-08 18:45:41 följande:

Jag använde bara Google på en liten del av hela provet innan jag kom på mitt misstag och slutade med Google. Men på det stora hela så var själva provet inte så svårt om man bortser den del som jag använde Google till.

Förstår du inte att man aldrig ska använda Google på prov?

För dig var provet uppenbarligen svårt.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-08 20:29:47 följande:

Jo nu inser jag det, men gjorde misstag på första delen jag gjorde. Jag har skrivit detta nu flera gånger vad är det du inte förstår? Resterande del fick jag ju hyfsade poäng på.

De flesta fpr hyfsade poäbg utan google.
  • Tiina87
    Anonym (kp) skrev 2019-02-08 20:30:54 följande:

Ja, TS förstår ju uppenbarligen det. Är man van att leta information automatiskt och inte ett dugg van vid prov... ja det blev väl någon felkoppling där som inte görs om. Man måste inte gå på om det.

Nej, ts förstår inte test ska tas utan olovliga hjälpmedel. Men så har ta svårigheter med många saker i livet så det är inte så konstigt.
  • Tiina87
    Anonym (kp) skrev 2019-02-08 20:49:20 följande:

Samma sak som att du inte förstår att du går på för hårt( inte enbart här). Vi har alla lite problem med vissa saker. Tycker inte att TS ska behöva upprepa ursäkt på en sån oväsentlig detalj i tråden.

Jag ser faktiskt inte problemet då jag i ett stressat/trött/whatever ögonblick hade säkert kunna gjort samma sak. Det skulle inte kunnat hänt på ett riktigt nationellt prov hursomhelst.

Nej, jag går inte för hört fram. Om du tycker det få stå för dig.

Gör man ett prov, testprov etc så vet att man inte får använda ex Google. Dessutom gör man inte de under stress.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-08 21:21:15 följande:

Hur ska man kunna veta det om man inte från början får veta vad och vilka hjälpmedel som är/inte är tillåtna? Jag har ju som sagt inte gjort så många prov i mitt liv och dessutom var det massor med år sedan, jag kan inte komma ihåg exakt hur ett vi gjorde proven när jag var 15 år. Det var ju 15 år sedan.

Är man vuxen så vet man (ska veta normalt) att Google inte är ett tillåtet hjälpmedel.

Jag tror knappast ni fick googla eller använda böcker, fusklappar etc...
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?