• Smiskmaskinen

Frågor till sexlösa män i förhållanden

Suttit och läst tråd efter tråd där mannen klagat på sexbrist i långa förhållanden. Jag har blivit nyfiken på ämnet och tänkte ställa lite frågor så ni kan utvecklas i livet, mina herrar. Så här kommer tre frågor:

Ger du henne orgasm?

När man är i förälskefasen skiter man oftast i vilket. All sex är bra så länge man får vara nära personen. Speciellt är det så här för tjejer. Nu menar jag inte att sexet får vara hur dåligt som helst men det behöver inte vara det bästa heller. 

Efter ett tag kommer hon bli less på att inte få komma. Sexet blir bara för din skull vilket kommer få hennes lust att avta. Tänk om du aldrig fick komma vid sex med din sambo, men andra tjejer skulle kunnat få dig att komma? Om du inte fått henne att skrika av njutning kan jag garantera att hennes ex gjorde det.

Läs på om kvinnliga orgasmer. Lägg fokus på hennes njutning. Sluka in all information du kommer åt, men berätta inget för henne. Hon kommer bara känna press när du väl ska testa nya grejer.  

Hur ser du ut?

Har du förändrats sen ni träffades för första gången? Om så är fallet, återgå till din tidigare look. Eller bli ännu snyggare. Styrketräna, deffa, köp nya kläder, rätta till din hållning. Om du börjar bli tunnhårig, raka av allt. Skaffa skäggstubb.   

Detta kommer göra att även andra kvinnor kommer finna dig attraktiv, vilket kommer få din frus lust att vakna samtidigt som du kommer ha lättare att hitta en ny ifall ni gör slut. Win-win.

Hur beter du dig?

Den här frågan är nog den viktigaste. Tjat om sex går fetbort. Sluta visa att du är frustrerad och försök istället visa att du inte bryr dig om sexbristen. Ta avstånd emotionellt och fysiskt. Börja ta hand om hushållet, ta hand om din smutstvätt, laga middag när du kan. Avlasta henne i hemmet, så hon stressar ner. Visa att du är aktiv. 

Men glöm inte att ni två också måste umgås. Lyssna på henne, avbryt inte mitt i meningen eller rättfärdiga henne. Se henne som en annan människa precis som du. Var ingen högljudd mansgris. Gå på utflykter tillsammans, gör saker som ni gjorde när ni dejtade. Bli inte bekväma.

Har jag glömt nåt?

• Svar på tråden Frågor till sexlösa män i förhållanden
  • FreshLinen
    New Dawn skrev 2018-11-04 15:05:17 följande:

Visst kan det bero på att kärleken och attraktionen försvunnit, men så kan det vara från mannens sida också. Hans känslor kanske också svalnat. Män som vill ha sex behöver inte alltid älska kvinnan. Han kan ibland bara vilja ha sex i största allmänhet. Jag tror många sexproblem egentligen är mer kärleksproblem. Jag har sårt att se att man älskar någon, men ändå inte vill ha någon närhet. Då är det inte bara ett sexlustproblem.

Jag vet hur du tänker. Det har vi debatterat förr. Du anser att problemen ligger i kvinnans sexuella natur.

Först och främst fungerar inte alla som du, men de som gör det bör berätta hur de fungerar, för de nya män de ingår relation med. Dvs att de har svårt att känna sexlust efter några år. Då vet han vad han ger sig in i. En del är inte medvetna om det, men personer som du, som har saken klar för sig, borde berätta tidigt, eller helt enkelt inte inleda långvariga fasta relationer.

Jag tror att vissa kvinnor, som tröttnar på sex, skulle kunna fortsätta ha lust om sexlivet var tillräckligt skönt. Om man tex får så sköna orgasmer som jag, kan man inte vara utan det. Det blir en drog och en längtan.

Jo vi har diskuterat detta förr du o jag, men ändå verkar du ha misstolkat.

Du har fel i att jag är en sån person. Jag hade fantastisk sex med mitt ex. Det var tack vare honom som kag vågade öppna mig sexuellt o har den relationen till sex jag har idag. Och vi var ihop länge. Men sista åren slutade hag tända på honom som du vet. Men kag trodde att det var fel på mig. Först kroppsligt men sen psykiskt. Och han spädde på det väldans. Jag mådde skit. Hade vi sex så fick jag orgasm o det var skönt men känslan före och efter var ren ångest. Jag var överlycklig de gångerna kag hade mågot att skylla på så jag slapp ha press på mig.

För att korta ner inlägget så hade jag inte den blekaste aning om att jag älskade att ha sex egentligen. Det förstod jag mär jag träffade min nuvarande sambo! Plötsligt kände jag spontan kåthet, jag Ville ta på honom, sitta nära o kramas osv.

Kvinnor har lätt för att lura sig själv. Medvetet o omedvetet. Och det gäller inte bara sex utan andra saker som uppvaktni g, städhjälp osv. Man hittar bortförklaringar till mannens o ens egna beteende.

Du new dawn kanske inte kan relatera till minskad lust pga attraktion?
  • New  Dawn
    FreshLinen skrev 2018-11-04 15:27:38 följande:

Jo vi har diskuterat detta förr du o jag, men ändå verkar du ha misstolkat.

Du har fel i att jag är en sån person. Jag hade fantastisk sex med mitt ex. Det var tack vare honom som kag vågade öppna mig sexuellt o har den relationen till sex jag har idag. Och vi var ihop länge. Men sista åren slutade hag tända på honom som du vet. Men kag trodde att det var fel på mig. Först kroppsligt men sen psykiskt. Och han spädde på det väldans. Jag mådde skit. Hade vi sex så fick jag orgasm o det var skönt men känslan före och efter var ren ångest. Jag var överlycklig de gångerna kag hade mågot att skylla på så jag slapp ha press på mig.

För att korta ner inlägget så hade jag inte den blekaste aning om att jag älskade att ha sex egentligen. Det förstod jag mär jag träffade min nuvarande sambo! Plötsligt kände jag spontan kåthet, jag Ville ta på honom, sitta nära o kramas osv.

Kvinnor har lätt för att lura sig själv. Medvetet o omedvetet. Och det gäller inte bara sex utan andra saker som uppvaktni g, städhjälp osv. Man hittar bortförklaringar till mannens o ens egna beteende.

Du new dawn kanske inte kan relatera till minskad lust pga attraktion?

Jag förstår att du tappade attraktionen till ditt ex. Du beskrev honom följande i din tråd:

"Jag har både fibromyalgi, hjärtfel, och depressioner. Men allt det fick jag för att jag levde med en jävul till man. I nästan 15år stod jag ut med allt möjligt, som du kanske inte kan föreställa dig,"

Du beskrev också att han klagade på att han inte ens kunde städa pga sexuell frustration.

Jag har svårt att se kärleken. Jag fattar inte att du INTE tyckte att det var relationen och kärleken som brast. För dig handlade allt om sexlust och attraktion. Obegripligt.

Du skriver först att du hade fantastiskt sex med ditt ex och att det var han som fick dig att öppna dig sexuellt och anledningen att du har så bra relation till sex som du har i dag.(!)

Några rader nedan skriver du att du inte hade den blekaste aning om att du älskade ha sex. (?) Det förstod du när du träffade din nuvarande sambo( Samma sak igen?! !) Plötsligt kände du spontan kåthet och Ville ta på honom, sitta nära o kramas osv.

Du uttrycker på samma sätt om ditt ex som din nuvarande! Snacka om att lura sig själv. Har du berättat för din nuvarande man att du antagligen kommer tappa lusten till sex om några år.

Jag, personligen, vill inte ha närhet med den jag inte älskar, (eller känner mig älskad av) och då blir sexet lidande. Jag tappar lusten till närhet om jag inte älskar. Jag tappar också lusten om jag inte känner mig älskad. Den icksexuella närheten måste funka om sexet ska vara bra.

Jag tror inte orgasmer ensamt duger. Vill man inte vara nära varandra och får ångest, hjälper det givetvis inte tillfälliga känslor av orgasm. Jag personligen kan inte få jättesköna orgasmer om jag inte trivs med närheten. Däremot kan behovet av sex finnas kvar och jag kan ha sex och få orgasm pga en inre drift, men kärlekslösa relationer kan, för mig, inte räddas av driften att vilja ha sex. Tomheten finns ändå.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • FreshLinen
    New Dawn skrev 2018-11-04 16:03:51 följande:

Jag förstår att du tappade attraktionen till ditt ex. Du beskrev honom följande i din tråd:

"Jag har både fibromyalgi, hjärtfel, och depressioner. Men allt det fick jag för att jag levde med en jävul till man. I nästan 15år stod jag ut med allt möjligt, som du kanske inte kan föreställa dig,"

Du beskrev också att han klagade på att han inte ens kunde städa pga sexuell frustration.

Jag har svårt att se kärleken. Jag fattar inte att du INTE tyckte att det var relationen och kärleken som brast. För dig handlade allt om sexlust och attraktion. Obegripligt.

Du skriver först att du hade fantastiskt sex med ditt ex och att det var han som fick dig att öppna dig sexuellt och anledningen att du har så bra relation till sex som du har i dag.(!)

Några rader nedan skriver du att du inte hade den blekaste aning om att du älskade ha sex. (?) Det förstod du när du träffade din nuvarande sambo( Samma sak igen?! !) Plötsligt kände du spontan kåthet och Ville ta på honom, sitta nära o kramas osv.

Du uttrycker på samma sätt om ditt ex som din nuvarande! Snacka om att lura sig själv. Har du berättat för din nuvarande man att du antagligen kommer tappa lusten till sex om några år.

Jag, personligen, vill inte ha närhet med den jag inte älskar, (eller känner mig älskad av) och då blir sexet lidande. Jag tappar lusten till närhet om jag inte älskar. Jag tappar också lusten om jag inte känner mig älskad. Den icksexuella närheten måste funka om sexet ska vara bra.

Jag tror inte orgasmer ensamt duger. Vill man inte vara nära varandra och får ångest, hjälper det givetvis inte tillfälliga känslor av orgasm. Jag personligen kan inte få jättesköna orgasmer om jag inte trivs med närheten. Däremot kan behovet av sex finnas kvar och jag kan ha sex och få orgasm pga en inre drift, men kärlekslösa relationer kan, för mig, inte räddas av driften att vilja ha sex. Tomheten finns ändå.

Kortfattat: jag älskade inte exet. Så enkelt är svaret! Kärlek existerade inte. Det var min första riktiga förhållande. Jag visste inte bättre.

Vi hade fantastisk sex flera år, men jag kände aldrig den spontana kåtheten o närhetstörsten som kag gör nu.

Min sambo o jag var vänner innan vi blev ett par. Han vet mycket väl om hur mitt förra förhållande var. Han kan inte fatta att exet kunde vara så blind att han inte förstod att det var ?slut? flera år innan. Skulle jag mot förmodan tappa lusten igen så har vi redan kommit lverrens om att sära på oss innan båda får ångest över det.

Jag gör inte om samma misstag en gång till!
  • New  Dawn
    FreshLinen skrev 2018-11-04 16:53:29 följande:

Kortfattat: jag älskade inte exet. Så enkelt är svaret! Kärlek existerade inte. Det var min första riktiga förhållande. Jag visste inte bättre.

Vi hade fantastisk sex flera år, men jag kände aldrig den spontana kåtheten o närhetstörsten som kag gör nu.

Min sambo o jag var vänner innan vi blev ett par. Han vet mycket väl om hur mitt förra förhållande var. Han kan inte fatta att exet kunde vara så blind att han inte förstod att det var ?slut? flera år innan. Skulle jag mot förmodan tappa lusten igen så har vi redan kommit lverrens om att sära på oss innan båda får ångest över det.

Jag gör inte om samma misstag en gång till!

Ja, men då var det ju KÄRLEKEN som var problemet. Jag tycker det är viktigt att fundera på vilka bakomliggande känslor som egentligen är problemet... och det är olika.

Ibland kanske man inte ens är rätt för varandra. Jag tror det är lättare att det blir fel när man träffas unga. Finns tom statistik som visar att par som träffas senare har bätte förutsättningar.

Ibland kan tom lusten minska, just pga att kärleken från den som vill ha sex är för låg.

Jag tycker det är både tråkigt och märkligt att du dömer ut kvinnors sexlust och påstår att den försvinner efter några år, men ändå tror på din egen.(!) Nu (plötsligt,) tror du inte att det kommer bli så för dig, vilket ju egentligen strider mot det du skrev först. Varför är din nuvarande relation ett undantag?

Du skriver att du inte fick naturlig sexlust i din första relation. Så funkar du.

Jag, som motsats till dig, kunde ha sex trots att kärleken brast, just pga min inre drift...Däremot blev det inte gångbart i längden, när känslorna och kärleken saknades.

För andra kanske det är just sexkvaliteten som är problemet. Jag har läst om kvinnor som vill ha närhet, tom hångla ibland, men inte uppskattar sexet som sådant.

Jag tycker det är ganska avgörande hur man känner för annan närhet, även om inte heller det säger allt.
  • Anonym (Hmm)
    FreshLinen skrev 2018-11-04 14:35:04 följande:

Eller så är hon inte attraherad av dig längre. Hon ser inte dig som en sexuell varelse mer. Du är kanske en bra förälder, bra man i lvrigt, bra vän, bekväm att bo med, bra förhållandematwrial etc.

Eller så är hon den typen av person som är lojal o inte bryter upp familjen/förhållandet i första taget. Hon stannar så länge ingen annan uppvaktar henne, först då kanske hon börjar fundera.

Jag garanterar att hon hade haft sex med en ny man om ni bryter upp. Sen kanske hon tröttnar efter några år. Och då börjar det om igen. Så tror Jag att kvinnor fungerar.

Kan nog mycket väl vara som du skriver. Det kanske är så för mig också och inte bara henne.

Att man har sex med en ny partner är ju också rätt givet, och mycket sex också men det ser jag inget märkligt mer utan rätt självklart.
  • Anonym (Hmm)
    New Dawn skrev 2018-11-04 13:44:41 följande:

Om man ska utgå ifrån detta, låter det som att hon vill ha mer sex, men att du ska ta initiativ, men du vill däremotvinte det.

Hon kanske skulle trivas bättre med någon som tyckte om att initiera sex.

Sedan kan det ju helt enkelt vara att ni har olika uppfattning vad som är lagom frekvens. Ingen av er vill möta varandra. Låter som att både de sexuella preferenserna är olika, och kommunikationen är usel.

Jag tar gärna intiativ men inte år ut och år in. Det får inte bli enkelriktat. Ska man ha ett samliv så måste det till ett engagemang från båda.

Klart vi har olika uppfattning om vad som är lagom. Hon tror att vi har sex ofta fast vi i stort sett aldrig har det. Hon vill ha sex ofta och vill ändra på sig men gör det aldrig.

Jag vill inte kalla kommunikationen usel men den leder inte till något. Mycket snack men lite verkstad.
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2018-11-04 23:37:55 följande:

Jag tar gärna intiativ men inte år ut och år in. Det får inte bli enkelriktat. Ska man ha ett samliv så måste det till ett engagemang från båda.

Klart vi har olika uppfattning om vad som är lagom. Hon tror att vi har sex ofta fast vi i stort sett aldrig har det. Hon vill ha sex ofta och vill ändra på sig men gör det aldrig.

Jag vill inte kalla kommunikationen usel men den leder inte till något. Mycket snack men lite verkstad.

Nej, du kanske inte vill ta initiativ jämt, så det är inget alternativ för dig, men det kan vara ett alternativ för andra. Tex är det ofta så i olika grader av D/s relationer. Vissa behöver "starthjälp" för att få igång lusten. Hon måste dock vilja detta och förmedla det.

Låter märkligt att hon tycker att ni har sex ofta, fast ni aldrig har det. Det är inte ens något att diskutera. Om ni inte haft sex på flera månader kan hon omöjligt säga att det är ofta.

Okej, så hon vill ändra på sig...men då bör ni prata om varför hon inte gör det. Alltså vilka känslor som ligger bakom.

Om det handlar om sex och sexlust, så kanske det är så att hon inte har tillräckligt med lust för att våga. Det kan vara svårt att ta initiativ om man måste backa. Då riskerar hon att du blir besviken och frustrerad. Ni borde prata hur ni hanterar dessa situationer. Ska hon tex bara tillfredställa dig då, eller blir du bara avtänd då? Hur skulle det funka om ni kunde ha initim närhet utan att det behöver leda till sex tex.

Med tanke på ditt svar till FreshLinen är det troligt att det finns större känslomässiga problem mellan er. Alltså att hon, du, eller båda, egentligen inte längre älskar varandra. Inte tillräckligt i alla fall. Sådant är svårt att prata om, men om relationen inte är bra måste man, förr eller senare, göra det. Då kan man vara ganska rak och säga att man inte trivs i relationen för att man inte känner sig älskad. Man kan berätta att man känner distans, tomhet, eller liknande. Dock bör du fundera på varför DU vill leva kvar i relationen. Älskar du henne.(på rätt sätt). Fundera på varför du vill stanna i relationen. Är det för hus, ekonomi, för det sociala livet, barn, eller svårigheter att hitta någon annan, ligger svaret i era sexuella problem delvis där...Om svaret dessutom blir detsamma för henne finns det ingen chans i världen att ni ska få igång ett levande sexliv.
  • FreshLinen
    New Dawn skrev 2018-11-04 18:21:28 följande:

Ja, men då var det ju KÄRLEKEN som var problemet. Jag tycker det är viktigt att fundera på vilka bakomliggande känslor som egentligen är problemet... och det är olika.

Ibland kanske man inte ens är rätt för varandra. Jag tror det är lättare att det blir fel när man träffas unga. Finns tom statistik som visar att par som träffas senare har bätte förutsättningar.

Ibland kan tom lusten minska, just pga att kärleken från den som vill ha sex är för låg.

Jag tycker det är både tråkigt och märkligt att du dömer ut kvinnors sexlust och påstår att den försvinner efter några år, men ändå tror på din egen.(!) Nu (plötsligt,) tror du inte att det kommer bli så för dig, vilket ju egentligen strider mot det du skrev först. Varför är din nuvarande relation ett undantag?

Du skriver att du inte fick naturlig sexlust i din första relation. Så funkar du.

Jag, som motsats till dig, kunde ha sex trots att kärleken brast, just pga min inre drift...Däremot blev det inte gångbart i längden, när känslorna och kärleken saknades.

För andra kanske det är just sexkvaliteten som är problemet. Jag har läst om kvinnor som vill ha närhet, tom hångla ibland, men inte uppskattar sexet som sådant.

Jag tycker det är ganska avgörande hur man känner för annan närhet, även om inte heller det säger allt.

Hur kan något man inte saknar vara ett problem?

Att du orkar vända på varje sten du hittar?!

Allt du skriver om mitt liv är helt snurrigt. Jag orkar inte förklara för dig fler gånger.
  • New  Dawn
    FreshLinen skrev 2018-11-05 09:38:52 följande:

Hur kan något man inte saknar vara ett problem?

Att du orkar vända på varje sten du hittar?!

Allt du skriver om mitt liv är helt snurrigt. Jag orkar inte förklara för dig fler gånger.

Vad menar du med att det man inte saknar inte kan vara något problem. Jag är lite osäker på vad du menar här.

Menar du att det inte var något problem att du inte ville ha sex i din förra relation? Du har ju beskrivit ångesten kring sex och hur du vände ut och in på dig själv. Ditt ex var missnöjd osv.

Menar du att det inte var något problem att det inte fanns kärlek? Du verkar ju nöjd med att ni lämnade varandra, så nog hade ni problem i relationen. Plötsligt var det inget problem för dig i din förra relation för du saknade inget?!?!?

Nej, man kan ju göra som dig. Inte vända på någon sten alls utan helt sonika skriva hurcdu tror att kvinnor sexualitet fungerar. Att man tänder på någon ny sedan tappar attraktionen och tröttnar. Träffar någon ny osv.

Det märkliga är att du beskriver att just detta hänt dig, men ändå att du inte fungerar så, som du beskriver att kvinnor gör. Du uttrycker dig snurrigt.
Svar på tråden Frågor till sexlösa män i förhållanden