• Smiskmaskinen

Frågor till sexlösa män i förhållanden

Suttit och läst tråd efter tråd där mannen klagat på sexbrist i långa förhållanden. Jag har blivit nyfiken på ämnet och tänkte ställa lite frågor så ni kan utvecklas i livet, mina herrar. Så här kommer tre frågor:

Ger du henne orgasm?

När man är i förälskefasen skiter man oftast i vilket. All sex är bra så länge man får vara nära personen. Speciellt är det så här för tjejer. Nu menar jag inte att sexet får vara hur dåligt som helst men det behöver inte vara det bästa heller. 

Efter ett tag kommer hon bli less på att inte få komma. Sexet blir bara för din skull vilket kommer få hennes lust att avta. Tänk om du aldrig fick komma vid sex med din sambo, men andra tjejer skulle kunnat få dig att komma? Om du inte fått henne att skrika av njutning kan jag garantera att hennes ex gjorde det.

Läs på om kvinnliga orgasmer. Lägg fokus på hennes njutning. Sluka in all information du kommer åt, men berätta inget för henne. Hon kommer bara känna press när du väl ska testa nya grejer.  

Hur ser du ut?

Har du förändrats sen ni träffades för första gången? Om så är fallet, återgå till din tidigare look. Eller bli ännu snyggare. Styrketräna, deffa, köp nya kläder, rätta till din hållning. Om du börjar bli tunnhårig, raka av allt. Skaffa skäggstubb.   

Detta kommer göra att även andra kvinnor kommer finna dig attraktiv, vilket kommer få din frus lust att vakna samtidigt som du kommer ha lättare att hitta en ny ifall ni gör slut. Win-win.

Hur beter du dig?

Den här frågan är nog den viktigaste. Tjat om sex går fetbort. Sluta visa att du är frustrerad och försök istället visa att du inte bryr dig om sexbristen. Ta avstånd emotionellt och fysiskt. Börja ta hand om hushållet, ta hand om din smutstvätt, laga middag när du kan. Avlasta henne i hemmet, så hon stressar ner. Visa att du är aktiv. 

Men glöm inte att ni två också måste umgås. Lyssna på henne, avbryt inte mitt i meningen eller rättfärdiga henne. Se henne som en annan människa precis som du. Var ingen högljudd mansgris. Gå på utflykter tillsammans, gör saker som ni gjorde när ni dejtade. Bli inte bekväma.

Har jag glömt nåt?

• Svar på tråden Frågor till sexlösa män i förhållanden
  • New  Dawn
    theotherone skrev 2018-11-08 08:37:02 följande:

Jag håller absolut med om att det säkerligen är ångestframkallande att inte känna lust, inte veta varför, och samtidigt veta att det påverkar ens partner. Men jag tycker att man som ena parten i ett förhållande har ett ansvar att faktiskt försöka ta reda på varför man inte har lust.

Jo, men det kan vara väldigt svårt att göra själv, utan hjälp, om man tror att man bara "är" så. Har man ingen lust behöver man troligen ofta hjälp att nysta i känslorna.

Min fru har i princip alltid haft obefintlig lust, åtminstone i vårt förhållande.

Jag tycker det är märkligt att man väljer en partner som man är så olika. Om du tycker att sex är viktigt är det ju olämpligt att välja någon som inte tycker det, men förvänta sig att den ändrar sig.

. Hon vet inte vad hon tänder på (jag har frågat henne flera gånger och hon svarar alltid "jag vet inte"), hon vet inte vad jag tänder på (hon har aldrig frågat mig, på över 15 år). Hon har sagt att hon nog har ett komplicerat förhållande till sex, men hon har aldrig velat utforska närmare varför. Och varför skulle hon? Hon saknar inte sex, då finns det ingen anledning för henne att anstränga sig för att börja vilja ha det.

Hade mitt ex frågat mig vad jag tände på skulle jag inte kunnat svara. Ibland var jag kåt, men det var liksom inget speciellt med det, inget specifikt utlösande. Jag har tom lite svårt att svara på det idag, även om jag nog skulle komma på några saker som påverkar, men det är lite olika. För mig är det viktigaste är att det är kravlöst. Hon vågar nog inte fråga dig eftersom hon vet att hon inte kan leva upp till dina önskemål, så det blir bara jobbigt. Sedan kan jag tycka att det är angeläget att ta reda på vad ens partner tänder på, men om man har problem med sexlivet är det inte så lätt. Man måste lösa det känslomässiga knutarna först.

Alla former av försök från min sida att prata förutsättningslöst/söka hjälp kring varför vi har ett nästan obefintligt sexliv har hon bestämt avvisat. Hennes resonemang är att alla måste göra avkall på något inom ett förhållande och detta är det hon anser att jag behöver göra avkall på. Mitt behov av ett sexliv inom förhållandet har hon tolkat som att jag vill ha det perfekta förhållandet, vilket är en utopi enligt henne. Hon säger att alla hennes kvinnliga bekanta som också har  barn (vi har barn, det kan ibland bli barn trots att man bara ligger en, två gånger om året), är i samma situation. Så jag ska minsann inte klaga. Själv misstänker jag att hennes tjejkompisar sagt något i stil med att "med barn hinner man ju typ aldrig ligga längre", och de har syftat på att istället för en, två gånger i veckan så blir det numera någon enstaka gång i månaden. Detta är "aldrig" för dem. Men min fru tolkar "aldrig" som att de inte har sex alls numera (som det i princip är för oss). Men detta är bara vad jag tror.

det.

Det blir klart jobbigare när det gått så lång tid som 15 år. Det blir liksom mycket i bagaget. Har du frågat henne att hon skulle önska att hon hade mer lust?

Vad säger hon om/när du säger att du inte trivs i erat äktenskap som det är nu. Om du säger att du inte kan tänka dig fortsätta leva kvar i relationen som den är. Vad säger hon då?

Intim närhet har vi naturligtvis också provat. Hon tycker det är mysigt, men det ökar inte hennes lust. Jag kan ha "förspel" med henne i en timme, men det ger henne inga lustkänslor alls. Efter ett tag brukar hon också säga att hon även behöver få vara ifred/vara ensam ibland. Om jag gör A, vill hon efter ett tag ha B. När jag gör B kommer hon efter ett tag vilja ha A. Och så fortsätter det.

Njuter hon av denna närhet? "mysigt" är lite vagt begrepp. Vad njuter hon av? Jag njuter jättemycket av massor av saker som inte gör mig kåt. Tex smekningar på benen. Tycker hon att det är någon närhet, smekningar, kyssar är skönt överhuvudtaget? I så fall kan man njuta och känna efter och i så fall ta reda på var det är skönast (Tex vår på benen är det på utsidan, insidan, framsidan) . Är det så att hon ändå känner pressen att bli kåt när ni ha denna intima närhet? När jag pratar om intim närhet, menar jag att kunna smeka varandras kön utan att det måste leda till sex. Jag tror absolut inte sådant är självklart. Jag förstår inte din förklaring om A och B.

Detta med att hon vill vara ifred skulle kunna vara ett tecken på att hon upplever att närheten från dig är pockade och kravfylld. Det måste ni i så fall lösa, eller så har hon tappat känslorna för dig, så att all närhet känns fel och då finns inget att göra, då är det mer samtalet om att du inte trivs och inte kan tänka dig leva kvar i relationen som den är, som gäller.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Mittfel)
    Stokand skrev 2018-11-04 12:02:45 följande:

Du har helt rätt i hur rak och ärlig kommunikation kan uppfattas.

Jag menar inte plump och okänslig kommunikation.

Har du försökt att lite fint hinta honom om vad som är fel så får du tillslut vara väldigt tydlig.

Om det inte fungerar så får du kanske fundera på om det är rätt relation.

Det är ju bara du som kan avgöra hur viktigt sex är för dig i er relation.

Du måste dock fundera på vad du gör mot dig själv om du väljer att vara i ett förhållande där du har sex trots att du inte vill.

Jag hoppas för din skull att du löser detta för jag hade inte kunnat stanna i ett sådant förhållande.

Jag tror vi ommer lösa det han är alls inte omöjlig. Han är lite oerfaren möjligtvis och därmed lite ovetandes . men han gör så gott han kan och han är väldigt mån om att det ska vara skönt för mig och avbryter direkt när jag visar att det inte e skönt. Han försöker men han verkar inte ha riktig koll på hur han ska göra rent tekniskt verkar det som. 
  • Anonym (Mittfel)
    Anonym (H) skrev 2018-11-05 21:37:53 följande:
    Om sex är viktigt för dig, gör slut. Ni verkar inte ha någon bra fysisk/sexuell kemi mellan er. Om man upplever en man som otroligt attraktiv och skön att vara nära så spelar hans teknik mindre roll. Man är upphetsad och vill att det ska bli skönt och då säger man små saker så att han förstår vad han ska göra. På dig verkar det som att du bara vill att han ska visa vad han kan, så att du kan utvärdera om det duger. Låter också som att han inte är så lyhörd och inte sätter din njutning först. Dåliga förutsättningar.
    Nja o sex är viktigt och jag vet att jag borde vara mer rakt på och det hade jag vart omjag trodde han skulle ta det bra. jag tänder absolut på honom och kemin finns dr det är nog mest tekniken som blir fel mellan oss och när det är bra är det jätteskönt men sen råkar han glööma bort sig o vi slappnar av för mycket o då börjar jag spänna ig så får man börja om igen
  • Stokand
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-08 19:24:35 följande:

Jag tror vi ommer lösa det han är alls inte omöjlig. Han är lite oerfaren möjligtvis och därmed lite ovetandes . men han gör så gott han kan och han är väldigt mån om att det ska vara skönt för mig och avbryter direkt när jag visar att det inte e skönt. Han försöker men han verkar inte ha riktig koll på hur han ska göra rent tekniskt verkar det som. 

Jag hoppas det blir bra för er. Det är bara att fortsätta öva. Det lär ju bli roligare och roligare med tiden. ;)

Se till att göra honom till en expert. Vem vet, även du kanske lär dig något om dig och din njutning under tiden.

Lycka till.
  • Anonym (Mittfel)
    Stokand skrev 2018-11-08 21:42:07 följande:
    Jag hoppas det blir bra för er. Det är bara att fortsätta öva. Det lär ju bli roligare och roligare med tiden. ;)

Se till att göra honom till en expert. Vem vet, även du kanske lär dig något om dig och din njutning under tiden.

Lycka till.
    Ja jag hoppas verkligen det för han e en fin kille 

• Anonym (Mittfel)
    New Dawn skrev 2018-11-04 12:51:30 följande:
    Ja, visst kan det vara skönt att den andre tar upp något, men du kan inte bara vänta på det. Eftersom han inte tar upp det, måste du.

Okej. Du vill inte att själva sexet ska hålla på så länge. Jag antar att du menar samlaget. Jag tror detta är en typisk sak som kvinnor håller inne med, för det är så svårt. Ännu svårare blir det om det kommer fram flera år senare, då ni haft samlag regelbundet, och du då måste säga att du egentligen inte gillat det så mycket.

Prova ha sex utan samlag. Det kan öppna upp för nya känslor och till slut även längtan för samlag, då det inte längre är blir något centralt som styr all njutning.

Du kan inte ha sex för att det är synd om honom. Det är totalt fel och kommer leda till ett sexliv som bara går utför.
    Ja du har rätt i att det är just samlaget som är för långt. Jag försöker ersätta det med annat sex och det är oftast väldigt VÄLDIGT trevligt för oss båda. Det har vi haft med oss hela tiden och där e han grymt skicklig. Jag har tyckt det är helt tillräckligt för mig och vi hade faktiskt inte samlag alls i början. men till slut så kom vi fram till att vi iaf borde testa o det gick ändå bättre än jag trodde.I början. nu ere svårt o backa bandet liksom
  • New  Dawn
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-04 05:07:24 följande:

Jag vill absolut inte vara dum utan bara m undrar om du funderat på om din tjej verkligen njuter av sex. Sen jag träffade min kille så har jag faktisk också undvikit sex eftersom det aldrig blir särskilt bra . De gånger vi haft det e det enbart för hans skull. Fråga henne om du kan göra nåt bättre. Jag väntar själv intensivt på den frågan från min kille.

Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-08 22:16:01 följande:

Ja du har rätt i att det är just samlaget som är för långt. Jag försöker ersätta det med annat sex och det är oftast väldigt VÄLDIGT trevligt för oss båda. Det har vi haft med oss hela tiden och där e han grymt skicklig. Jag har tyckt det är helt tillräckligt för mig och vi hade faktiskt inte samlag alls i början. men till slut så kom vi fram till att vi iaf borde testa o det gick ändå bättre än jag trodde.I början. nu ere svårt o backa bandet liksom

Så du undviker sex, för de gånger ni haft det är det endast för hans skull, MEN han är grymt skicklig när ni har annat sex.

Vad du gör är dock att vänta (intensivt) på en fråga från din kille och undviker sex...

Skärp dig och berätta hur du vill ha det!
  • Anonym (Mittfel)
    New Dawn skrev 2018-11-09 10:06:04 följande:

Så du undviker sex, för de gånger ni haft det är det endast för hans skull, MEN han är grymt skicklig när ni har annat sex.

Vad du gör är dock att vänta (intensivt) på en fråga från din kille och undviker sex...

Skärp dig och berätta hur du vill ha det!

Ja det har du nog rätt i. Jag får väl göra det. Han e ju vuxen han måste ju kunna ta det liksom. Då har man iaf sagt det och han vet det och även om han kanske inte lyckas förändra nåt så kommer han ha större förståelse
  • New  Dawn
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-09 23:14:53 följande:

Ja det har du nog rätt i. Jag får väl göra det. Han e ju vuxen han måste ju kunna ta det liksom. Då har man iaf sagt det och han vet det och även om han kanske inte lyckas förändra nåt så kommer han ha större förståelse

Ja, och du är ju också vuxen.

Tror inte han blir besviken om du berättar att du tycker att han är grym på annat sex än samlag. Han är nog betydligt mer besviken om du inte säger nåt, utan bara ställer upp på något du inte gillar.
  • Anonym (H)
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-08 19:31:12 följande:

Nja o sex är viktigt och jag vet att jag borde vara mer rakt på och det hade jag vart omjag trodde han skulle ta det bra. jag tänder absolut på honom och kemin finns dr det är nog mest tekniken som blir fel mellan oss och när det är bra är det jätteskönt men sen råkar han glööma bort sig o vi slappnar av för mycket o då börjar jag spänna ig så får man börja om igen

Oavsett vad trådstarten skriver så handlar inte sex om att leverera orgasmer åt sin partner. Prova att smeka dig själv eller använda vibrator samtidigt som han knullar dig, dvs du tar ansvar för det tekniska. Han "bryr sig om din orgasm" på samma sätt som en kvinna bryr sig om mannens orgasm dvs genom att inte sluta sexa innan partnern har kommit.

Be om oralsex eller vad du nu gillar också, och låt honom träna, men döm inte ut honom för att han inte levererar i början av ett förhållande.
Svar på tråden Frågor till sexlösa män i förhållanden