• Smiskmaskinen

Frågor till sexlösa män i förhållanden

Suttit och läst tråd efter tråd där mannen klagat på sexbrist i långa förhållanden. Jag har blivit nyfiken på ämnet och tänkte ställa lite frågor så ni kan utvecklas i livet, mina herrar. Så här kommer tre frågor:

Ger du henne orgasm?

När man är i förälskefasen skiter man oftast i vilket. All sex är bra så länge man får vara nära personen. Speciellt är det så här för tjejer. Nu menar jag inte att sexet får vara hur dåligt som helst men det behöver inte vara det bästa heller. 

Efter ett tag kommer hon bli less på att inte få komma. Sexet blir bara för din skull vilket kommer få hennes lust att avta. Tänk om du aldrig fick komma vid sex med din sambo, men andra tjejer skulle kunnat få dig att komma? Om du inte fått henne att skrika av njutning kan jag garantera att hennes ex gjorde det.

Läs på om kvinnliga orgasmer. Lägg fokus på hennes njutning. Sluka in all information du kommer åt, men berätta inget för henne. Hon kommer bara känna press när du väl ska testa nya grejer.  

Hur ser du ut?

Har du förändrats sen ni träffades för första gången? Om så är fallet, återgå till din tidigare look. Eller bli ännu snyggare. Styrketräna, deffa, köp nya kläder, rätta till din hållning. Om du börjar bli tunnhårig, raka av allt. Skaffa skäggstubb.   

Detta kommer göra att även andra kvinnor kommer finna dig attraktiv, vilket kommer få din frus lust att vakna samtidigt som du kommer ha lättare att hitta en ny ifall ni gör slut. Win-win.

Hur beter du dig?

Den här frågan är nog den viktigaste. Tjat om sex går fetbort. Sluta visa att du är frustrerad och försök istället visa att du inte bryr dig om sexbristen. Ta avstånd emotionellt och fysiskt. Börja ta hand om hushållet, ta hand om din smutstvätt, laga middag när du kan. Avlasta henne i hemmet, så hon stressar ner. Visa att du är aktiv. 

Men glöm inte att ni två också måste umgås. Lyssna på henne, avbryt inte mitt i meningen eller rättfärdiga henne. Se henne som en annan människa precis som du. Var ingen högljudd mansgris. Gå på utflykter tillsammans, gör saker som ni gjorde när ni dejtade. Bli inte bekväma.

Har jag glömt nåt?

• Svar på tråden Frågor till sexlösa män i förhållanden
  • Anonym (Mittfel)
    New Dawn skrev 2018-11-10 09:07:28 följande:
    Ja, och du är ju också vuxen.

Tror inte han blir besviken om du berättar att du tycker att han är grym på annat sex än samlag. Han är nog betydligt mer besviken om du inte säger nåt, utan bara ställer upp på något du inte gillar.
    Ja sant. Han har nog dessutom ett bra hum om vad problemet är redan tror jag
  • Anonym (Mittfel)
    Anonym (H) skrev 2018-11-11 08:54:34 följande:
    Oavsett vad trådstarten skriver så handlar inte sex om att leverera orgasmer åt sin partner. Prova att smeka dig själv eller använda vibrator samtidigt som han knullar dig, dvs du tar ansvar för det tekniska. Han "bryr sig om din orgasm" på samma sätt som en kvinna bryr sig om mannens orgasm dvs genom att inte sluta sexa innan partnern har kommit.

Be om oralsex eller vad du nu gillar också, och låt honom träna, men döm inte ut honom för att han inte levererar i början av ett förhållande.
    Ja som det är nu så är det så orgasmerna fixas. Dvs utan "knull" och jag är absolut inte i behov av orgasm via just att han är inne i mig. Men jag kan sakna just det från tidigare förhållanden. Nu inser jag ju naturligtvis att jag valt honom trots att jag ganska direkt insåg att det nog skulle bli annorlunda. Det e lite det som gör att jag drar mig från att ta upp det för han har reagerat väldigt konstigt när jag berört ömnet tidigare. typp blev tyst o verkade nästan ledsen. 
  • New  Dawn
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-12 22:10:51 följande:

Ja som det är nu så är det så orgasmerna fixas. Dvs utan "knull" och jag är absolut inte i behov av orgasm via just att han är inne i mig. Men jag kan sakna just det från tidigare förhållanden. Nu inser jag ju naturligtvis att jag valt honom trots att jag ganska direkt insåg att det nog skulle bli annorlunda. Det e lite det som gör att jag drar mig från att ta upp det för han har reagerat väldigt konstigt när jag berört ömnet tidigare. typp blev tyst o verkade nästan ledsen. 

Dina inlägg känns märkliga. Du kanske behöver repetera vad du skrivit tidigare.

Du skriver initialt att du intensivt väntar på frågan om han kan göra något bättre. Du skriver att du inväntar ett mer "dedikerat samt" l kring det. Du skriver att du tror att ni kommer att lösa det här för han är inte omöjlig. Du beskriver att han "glömmer bort sig". Du skriver också att du kunde klara dig utan samlag och bara ha annat sex, men nu är det just det du saknar... Herregud. Den killen har det inte lätt!
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Smiskmaskinen
    Hur insåg du det? Storlek på redskapet eller hans teknik?
  • Anonym (Mittfel)
    New Dawn skrev 2018-11-13 11:12:17 följande:

Dina inlägg känns märkliga. Du kanske behöver repetera vad du skrivit tidigare.

Du skriver initialt att du intensivt väntar på frågan om han kan göra något bättre. Du skriver att du inväntar ett mer "dedikerat samt" l kring det. Du skriver att du tror att ni kommer att lösa det här för han är inte omöjlig. Du beskriver att han "glömmer bort sig". Du skriver också att du kunde klara dig utan samlag och bara ha annat sex, men nu är det just det du saknar... Herregud. Den killen har det inte lätt!

Ja kg förstår att det kan verka förvirrat men min inställning till det dedikerade samtalet har delvis förändrats av kommentarerna jag har fått här. Dvs jag chansar på att han tar det på allvar om jag drar upp det på allvar. initialt tänkte jag att han inte skulle förstå om han inte själv tog steget till samtal. Att han tar det på allvar är en förutsättning för att han inte ska glömma av sig tror jag. I nuläget klarar jag mig utan och om sexet fortsätter på detta sätt utan att bli bättre på jag lina gärna avstå. MEN jag saknar vanligt sex iaf. Hoppas det tätare ut några frågetecken.
  • Anonym (Mittfel)
    Smiskmaskinen skrev 2018-11-13 17:18:19 följande:

Hur insåg du det? Storlek på redskapet eller hans teknik?

Åsynen av butrustningen ja
  • New  Dawn
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-13 19:43:42 följande:

Jaha, så det är storleken som är problemet. Väldigt intressant att du skriver att du tror att ni kommer att lösa detta "för han är inte omöjlig"... Dessutom undrar jag hur du ser att ett dedikerat samtal om hans kukstorlek ska se ut.(!)

Du undviker sex för när ni har det har du det bara för hans skull. Du väntar dock på att han ska fråga om han kan göra något bättre. Du skriver att du vill att han ska vara mer lyhörd och komma ihåg vad som funkat. Problemet är att du inte vill ha samlag, eller i alla fall mycket kortare, för det ger inget. Han är dock grymt skicklig på "annat sex" och det är egentligen tillräckligt för dig.... Men(?) ... du saknar "vanligt sex" (!)

Du vill att han ska ta det på allvar och ville därför först att han skulle ta upp det själv, men nu tänker du att han kanske tar det på "allvar" fast du tar upp det.

Stackars kille.
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-13 19:42:47 följande:

Ja kg förstår att det kan verka förvirrat men min inställning till det dedikerade samtalet har delvis förändrats av kommentarerna jag har fått här. Dvs jag chansar på att han tar det på allvar om jag drar upp det på allvar. initialt tänkte jag att han inte skulle förstå om han inte själv tog steget till samtal. Att han tar det på allvar är en förutsättning för att han inte ska glömma av sig tror jag. I nuläget klarar jag mig utan och om sexet fortsätter på detta sätt utan att bli bättre på jag lina gärna avstå. MEN jag saknar vanligt sex iaf. Hoppas det tätare ut några frågetecken.

Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (H)

Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-13 19:43:42 följande:

Aha, vad tror du han skulle tycka om att använda en dildo på dig då och då för att ge dig chansen till vaginalorgasmer, om det är det som är problemet? Bara det finns en stark attraktion så borde det mesta gå att lösa rent tekniskt. Om båda förstår problemet och är lösningsinriktade. Förstår om du tänker dig för innan du tar samtalet. Undrar hur man själv hade tagit att partnern påtalade att man var för stor där nere jämfört med hans tidigare partners...
  • Anonym (Mittfel)
    New Dawn skrev 2018-11-14 09:21:19 följande:

Jaha, så det är storleken som är problemet. Väldigt intressant att du skriver att du tror att ni kommer att lösa detta "för han är inte omöjlig"... Dessutom undrar jag hur du ser att ett dedikerat samtal om hans kukstorlek ska se ut.(!)

Du undviker sex för när ni har det har du det bara för hans skull. Du väntar dock på att han ska fråga om han kan göra något bättre. Du skriver att du vill att han ska vara mer lyhörd och komma ihåg vad som funkat. Problemet är att du inte vill ha samlag, eller i alla fall mycket kortare, för det ger inget. Han är dock grymt skicklig på "annat sex" och det är egentligen tillräckligt för dig.... Men(?) ... du saknar "vanligt sex" (!)

Du vill att han ska ta det på allvar och ville därför först att han skulle ta upp det själv, men nu tänker du att han kanske tar det på "allvar" fast du tar upp det.

Stackars kille.

Haha ok. Du har väl en poäng. Men jag e inte fullt så knäpp i verkligheten. Lite men inte helt.
  • Anonym (Mittfel)
    Anonym (H) skrev 2018-11-14 14:35:33 följande:

Aha, vad tror du han skulle tycka om att använda en dildo på dig då och då för att ge dig chansen till vaginalorgasmer, om det är det som är problemet? Bara det finns en stark attraktion så borde det mesta gå att lösa rent tekniskt. Om båda förstår problemet och är lösningsinriktade. Förstår om du tänker dig för innan du tar samtalet. Undrar hur man själv hade tagit att partnern påtalade att man var för stor där nere jämfört med hans tidigare partners...

Jo dildos kan va ett alternativ även om man kanske föredrar the real real. Helst skulle jag bara vilja att han kom på nåt sätt som gjorde det mindre smärtsamt.
  • Anonym (H)
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-16 23:16:44 följande:

Jo dildos kan va ett alternativ även om man kanske föredrar the real real. Helst skulle jag bara vilja att han kom på nåt sätt som gjorde det mindre smärtsamt.

Jag har nog missat vad som är problemet, kan du skriva ut det i klartext???
  • Anonym (Mittfel)
    Anonym (H) skrev 2018-11-17 11:49:05 följande:

Jag har nog missat vad som är problemet, kan du skriva ut det i klartext???

Ja. Problemet är att jag får väldigt ont när vi har sex. Och efteråt känns det väldigt mörbultad m8nst sagt
  • Anonym (H)
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-17 17:58:05 följande:

Ja. Problemet är att jag får väldigt ont när vi har sex. Och efteråt känns det väldigt mörbultad m8nst sagt

Aha måste ha blandat ihop med ngn annan tråd där det klagades på för liten utrustning :)
  • Anonym (Esmeralda)
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-17 17:58:05 följande:

Hade du en tråd om att du träffat en kille som ville ha samlag i flera timmar? Att han försöker vara uthållig men i själva verket blir du torr o får ont så därför har ni bara sex nån gång i månaden?

Vi har heller inte penetrerande sex. Han får mig att komma med hjälp av en vibrator några gånger först sen runkar eller suger jag honom.

Visst är det skönt men jag saknar penetrerandet o att njuta av det tillsammans. Detta har jag tagit upp många ggr men får aldrig nått svar. Det har liksom blivit en vana som är svår att bryta.

Sex är för många ett känsligt ämne att diskutera öppet, men i ditt fall så tror kag att du kan få honom att förstå om du bara förklarar konsekvenserna av ert sexliv.
  • Anonym (Mittfel)
    Anonym (Esmeralda) skrev 2018-11-19 18:03:38 följande:

Hade du en tråd om att du träffat en kille som ville ha samlag i flera timmar? Att han försöker vara uthållig men i själva verket blir du torr o får ont så därför har ni bara sex nån gång i månaden?

Vi har heller inte penetrerande sex. Han får mig att komma med hjälp av en vibrator några gånger först sen runkar eller suger jag honom.

Visst är det skönt men jag saknar penetrerandet o att njuta av det tillsammans. Detta har jag tagit upp många ggr men får aldrig nått svar. Det har liksom blivit en vana som är svår att bryta.

Sex är för många ett känsligt ämne att diskutera öppet, men i ditt fall så tror kag att du kan få honom att förstå om du bara förklarar konsekvenserna av ert sexliv.

Nähä jag älskar långvarigt sex så det hade varit en blessing minst sagt. När vi ska ha sex e det mer som att han e för stor helt enkelt. Han verkar dessutom ha rätt stora komplex över att han e så stor.. Han ville typ ha lampan släckt i början o varje gång jag sagt nåt om storleken så försöker han vifta bort det.
  • Wagner
    Smiskmaskinen skrev 2018-11-01 18:01:34 följande:

Suttit och läst tråd efter tråd där mannen klagat på sexbrist i långa förhållanden. Jag har blivit nyfiken på ämnet och tänkte ställa lite frågor så ni kan utvecklas i livet, mina herrar. Så här kommer tre frågor:

Ger du henne orgasm?

När man är i förälskefasen skiter man oftast i vilket. All sex är bra så länge man får vara nära personen. Speciellt är det så här för tjejer. Nu menar jag inte att sexet får vara hur dåligt som helst men det behöver inte vara det bästa heller. 

Efter ett tag kommer hon bli less på att inte få komma. Sexet blir bara för din skull vilket kommer få hennes lust att avta. Tänk om du aldrig fick komma vid sex med din sambo, men andra tjejer skulle kunnat få dig att komma? Om du inte fått henne att skrika av njutning kan jag garantera att hennes ex gjorde det.

Läs på om kvinnliga orgasmer. Lägg fokus på hennes njutning. Sluka in all information du kommer åt, men berätta inget för henne. Hon kommer bara känna press när du väl ska testa nya grejer.  

Hur ser du ut?

Har du förändrats sen ni träffades för första gången? Om så är fallet, återgå till din tidigare look. Eller bli ännu snyggare. Styrketräna, deffa, köp nya kläder, rätta till din hållning. Om du börjar bli tunnhårig, raka av allt. Skaffa skäggstubb.   

Detta kommer göra att även andra kvinnor kommer finna dig attraktiv, vilket kommer få din frus lust att vakna samtidigt som du kommer ha lättare att hitta en ny ifall ni gör slut. Win-win.

Hur beter du dig?

Den här frågan är nog den viktigaste. Tjat om sex går fetbort. Sluta visa att du är frustrerad och försök istället visa att du inte bryr dig om sexbristen. Ta avstånd emotionellt och fysiskt. Börja ta hand om hushållet, ta hand om din smutstvätt, laga middag när du kan. Avlasta henne i hemmet, så hon stressar ner. Visa att du är aktiv. 

Men glöm inte att ni två också måste umgås. Lyssna på henne, avbryt inte mitt i meningen eller rättfärdiga henne. Se henne som en annan människa precis som du. Var ingen högljudd mansgris. Gå på utflykter tillsammans, gör saker som ni gjorde när ni dejtade. Bli inte bekväma.

Har jag glömt nåt?

Ovanstående råd, från en slav.

De som "anstränger" sig för att få knulla, d.v.s. kryper för kvinnan, anpassar sig efter henne, för att få stoppa in den, är underdåniga, visar på sin slavmentalitet.

Herre-mentalitet visar man däremot på när man väljer när man vill knulla, och då gör man det självfallet bara med kvinnor som uppenbarligen ger uttryck för en sådan önskan. Däremot knullar en herre inte en kvinna bara för att HON vill det. En man som knullar varenda kvinna som säger ja, är en slav.

Sex handlar och ska bara handla om, egoism. Såväl kvinnan som mannen ska knulla för att de VILL det, inte för att partnern vill.

På samma sätt är kvinnans orgasm, kvinnans business, och mannens, mannens.

Det där altruistiska snacket om "att ge partnern" njutning, är förljuget. Så fungerar inte mänskliga relationer.

Analogi: När man ger en person en present, så gör man det för att man själv vill och får ut någonting av det, och man blir glad när mottagaren blir glad. Ren egoism alltså.
  • Maximus Decimus
    Smiskmaskinen skrev 2018-11-01 18:01:34 följande:

Ger du henne orgasm?

Hur ser du ut?

Hur beter du dig?

Har jag glömt nåt?

Hej!

Jag befinner mig just nu i den beskrivna situationen och har läst en del självhjälpsböcker av bla Michelle Weiner-Davis, Bettina Arndt och Pat Love. Tyvärr visar forskningen att naturen spelar oss ett spratt i längre förhållanden. Det spelar således ingen roll om svaren är ja - bra - exemplariskt, ca 40% av förhållandena kommer dit till slut.

Jag tror det vara Bettina Arndt som hävdade att för att en kvinna ska få tillbaks sin sexlust (per automatik, dvs utan att ta tag i det själv) i ett förhållande där lusten svalnat krävs en av två saker: En ny partner eller den uppenbara risken att förlora den man är med.

Det är således mer komplicerat än din trådstart tycks mena, jag vill också säga att du har helt korrekta punkter men tyvärr inte lösningen på problemet.

Avslutningsvis vill jag bara reflektera kring denna mening:
    "Sluta visa att du är frustrerad och försök istället visa att du inte bryr dig om sexbristen"

Det fungerar under ett kortare tag, det fungerar dock dåligt då motparten inte upplever sexbrist som ett problem. Jag själv har dragit på mig en depression pga detta problem, innan jag och min fru nu på allvar börjat ta tag i det. Andra skulle nog ha flyttat eller sökt närhet någon annanstans. Men det är inte några alternativ för mig då allt annat fungerar och vi har två barn som förtjänar sina föräldrar. Jag hoppas vi kan lösa det bara.

Svar på tråden Frågor till sexlösa män i förhållanden