Stokand skrev 2018-11-04 11:27:00 följande:
Sluta tassa runt problemet. Se till att ni har en rak och ärlig kommunikation med varandra. Om du inte är tydlig så kan du inte räkna med att han förstår. Det är ditt ansvar att förmedla dina tankar och känslor, han ska inte gissa vad du känner och tänker.
Ta ditt ansvar eller lämna honom ovetandes. Men klandra inte honom för ert dåliga sexliv... Det är snarare ditt fel.
Alltså det finns en annan aspekt av det och det är att jag anar att vissa grejer e lite känsliga för honom. Och jag måste känna honom lite bättre för att kunna veta det.
I min värld är det viktigt att inte göra varandra illa vare sig med flit eller av misstag.
Jag har väldigt svårt för folk som utövar taktlöshet och ibland ren hänsynslöshet och förnekar detta beteende genom att kalla det för att vara rak och ärlig. Att vara rak och ärlig i all ära men det ska inte få andra att må dåligt.
Vad gäller att ta sitt ansvar så har jag flera gånger sagt till honom under samlaget vid de tillfällen jag blivit tvungen och då ändras det. Jag skulle vilja få berätta för honom hur det känns att vara jag och få honom att förstå bättre vad han bör tänka på. Jag tror att han själv måste vara intresserad för att kunna ta det till sig så det är även därför jag avvaktar. I slutändan är det troligen inte så mycket han kan göra åt det men vi får väl se.