• Smiskmaskinen

Frågor till sexlösa män i förhållanden

Suttit och läst tråd efter tråd där mannen klagat på sexbrist i långa förhållanden. Jag har blivit nyfiken på ämnet och tänkte ställa lite frågor så ni kan utvecklas i livet, mina herrar. Så här kommer tre frågor:

Ger du henne orgasm?

När man är i förälskefasen skiter man oftast i vilket. All sex är bra så länge man får vara nära personen. Speciellt är det så här för tjejer. Nu menar jag inte att sexet får vara hur dåligt som helst men det behöver inte vara det bästa heller. 

Efter ett tag kommer hon bli less på att inte få komma. Sexet blir bara för din skull vilket kommer få hennes lust att avta. Tänk om du aldrig fick komma vid sex med din sambo, men andra tjejer skulle kunnat få dig att komma? Om du inte fått henne att skrika av njutning kan jag garantera att hennes ex gjorde det.

Läs på om kvinnliga orgasmer. Lägg fokus på hennes njutning. Sluka in all information du kommer åt, men berätta inget för henne. Hon kommer bara känna press när du väl ska testa nya grejer.  

Hur ser du ut?

Har du förändrats sen ni träffades för första gången? Om så är fallet, återgå till din tidigare look. Eller bli ännu snyggare. Styrketräna, deffa, köp nya kläder, rätta till din hållning. Om du börjar bli tunnhårig, raka av allt. Skaffa skäggstubb.   

Detta kommer göra att även andra kvinnor kommer finna dig attraktiv, vilket kommer få din frus lust att vakna samtidigt som du kommer ha lättare att hitta en ny ifall ni gör slut. Win-win.

Hur beter du dig?

Den här frågan är nog den viktigaste. Tjat om sex går fetbort. Sluta visa att du är frustrerad och försök istället visa att du inte bryr dig om sexbristen. Ta avstånd emotionellt och fysiskt. Börja ta hand om hushållet, ta hand om din smutstvätt, laga middag när du kan. Avlasta henne i hemmet, så hon stressar ner. Visa att du är aktiv. 

Men glöm inte att ni två också måste umgås. Lyssna på henne, avbryt inte mitt i meningen eller rättfärdiga henne. Se henne som en annan människa precis som du. Var ingen högljudd mansgris. Gå på utflykter tillsammans, gör saker som ni gjorde när ni dejtade. Bli inte bekväma.

Har jag glömt nåt?

• Svar på tråden Frågor till sexlösa män i förhållanden
  • New  Dawn
    misil skrev 2018-11-03 12:21:07 följande:

Om man läser olika undersökningar så hamnar Sverige på en högst medioker placering även i Europa när det gäller sex.

Jag tycker frekvens säger väldigt lite, för olika grader av "ställa upp sex" ingår. Jag tror det är ganska stor skillnad på förväntningar om sexuella roller i olika länder i Europa.

Jag, personligen, hoppar oftare över sex i dag och det har ökat min njutning enormt. Förut hade jag sex även om jag inte var så sugen,och det berodde INTE på att min man tjatade eller pressade mig. Det var bara mer en indirekt förväntan/föreställning om sex. Jag fick oftast orgasm, även om det för ofta var lite krampaktigt
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Snstr

Fascinerande trådstart, om jag tillåts raljera lite över det oklara syftet (frågar du eller berättar du?).

Därmed inte sagt att du inte har dina poänger, är man som man missnöjd så är det bra saker att tänka på.

För att komplettera de insiktsfulla "frågorna", så är det väl så att man såväl som kvinna kan fråga sig om man ger sin partner fler anledningar till att avstå sex än att vilja ha mer sex, om det är rimligt att ens partner ska åtrå en "tills döden skiljer er åt" när man dekar ner sig. Till sist så kan man ju fråga sig själv om konstellationen är den rätta på lång sikt. "Allt är lätt i början".

• Anonym (.-.)
    New Dawn skrev 2018-11-03 12:40:21 följande:

Jag tycker frågorna kan fungera som någon typ av grund ändå, även om jag inte riktigt håller med om sista frågans beskrivning. Jag tror dock att det kan vara massor av andra anledningar. TS öppnar dock upp för fler frågor, så man kan ju bygga på. Det ber hen faktiskt om.

Det finns faktiskt en hel del män här på familjeliv som har fruar, eller sambos som inte kommer. Jag har påpekat att frun inte får orgasm men till män som kommer in och debatterar, men då förbises det ofta.

Som sagt....Det är inte frågorna jag som jag ställer mig undrande till......

Jag ser i tråden att det är fler än jag som reagerat på TS första inlägg
  • Anonym (Hmm)

Lite tråkigt, du utgår bara ifrån att det är mannens ansvar att det ska bli bra sex.

Jag har gjort/provat det mesta genom åren, hennes lust är obefintlig ändå. Läste om någon härinne som beskrev sin fru som att hon ville ha sex ofta och trodde att de hade sex ofta men det var bara i teorin och det blev aldrig någon förändring vad som än gjordes. Det stämmer på oss med.

Känns nästan som om svenska kvinnor håller på att bli asexuella.

• Anonym (Mittfel)
    Anonym (Hmm) skrev 2018-11-03 22:56:51 följande:

Lite tråkigt, du utgår bara ifrån att det är mannens ansvar att det ska bli bra sex.

Jag har gjort/provat det mesta genom åren, hennes lust är obefintlig ändå. Läste om någon härinne som beskrev sin fru som att hon ville ha sex ofta och trodde att de hade sex ofta men det var bara i teorin och det blev aldrig någon förändring vad som än gjordes. Det stämmer på oss med.

Jag vill absolut inte vara dum utan bara m undrar om du funderat på om din tjej verkligen njuter av sex. Sen jag träffade min kille så har jag faktisk också undvikit sex eftersom det aldrig blir särskilt bra . De gånger vi haft det e det enbart för hans skull. Fråga henne om du kan göra nåt bättre. Jag väntar själv intensivt på den frågan från min kille.
  • Stokand
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-04 05:07:24 följande:

Jag vill absolut inte vara dum utan bara m undrar om du funderat på om din tjej verkligen njuter av sex. Sen jag träffade min kille så har jag faktisk också undvikit sex eftersom det aldrig blir särskilt bra . De gånger vi haft det e det enbart för hans skull. Fråga henne om du kan göra nåt bättre. Jag väntar själv intensivt på den frågan från min kille.

Varför väntar du på att din kille ska fråga?

Är det inte bättre att bara säga vad du vill ha och hur han ska göra det.
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2018-11-03 22:56:51 följande:

Nej, hon borde också ta ansvar, men när det fungerar så, lever inte mannen i ett sexlöst förhållande, vilket denna tråd handlar om.

Du skriver att du provat det mesta, men har du försökt ta reda på hur hon känner och varför hon inte vill ha sex?

Om man ska "ta ansvar för ett bra sex", måste man först veta vad den andre vill. Om hon vill ha sex ca en gång per vecka, och att du tar initiativ, blir det en krock om du tror att hon måste ta initiativ för att visa att hon vill ha sex. Om du dessutom vill ha sex varannan dag, blir dina försök att få det så inte ett sätt att få till ett bra sexliv i hennes värld, för det är inte vad hon vill.

Har hon aldrig haft lust?

Som jag förstår det har hon ändå uttryckt att hon vill ha sex. Tror du att hon ljuger? Har ni överhuvudtaget pratat om varför det är så att hon vill, men att det sedan Inte blir av?
  • New  Dawn

Jag undrar också varför inte du säger något?

Varför i hela världen har du sex bara för hans skull? Tycker du inte att sex är till lika mycket för kvinnor?

Låter "tjurigt" att vänta på en fråga.

Hur skulle du vilja att erat sexliv förändrades?
  • Anonym (Hmm)
    Ok, förlåt, då misstolkade jag andemeningen i ditt inlägg.

Vi har pratat om det flera gånger, som jag skrev så vill hon ha sex och mer sex men det är bara i teorin för det blir aldrig av något sen om inte jag tar initiativet. Men jag har tröttnat på att vara ensidigt drivande i, jag vill det ska vara ömsesidigt.

Frågar du mig har vi ett uselt samliv, frågar du henne så är det helt okey eftersom hon tror vi har sex ofta men irl har vi det i stort sett aldrig.
  • Anonym (Hmm)
    New Dawn skrev 2018-11-04 10:14:48 följande:
    Nej, hon borde också ta ansvar, men när det fungerar så, lever inte mannen i ett sexlöst förhållande, vilket denna tråd handlar om.

Du skriver att du provat det mesta, men har du försökt ta reda på hur hon känner och varför hon inte vill ha sex?

Om man ska "ta ansvar för ett bra sex", måste man först veta vad den andre vill. Om hon vill ha sex ca en gång per vecka, och att du tar initiativ, blir det en krock om du tror att hon måste ta initiativ för att visa att hon vill ha sex. Om du dessutom vill ha sex varannan dag, blir dina försök att få det så inte ett sätt att få till ett bra sexliv i hennes värld, för det är inte vad hon vill.

Har hon aldrig haft lust?

Som jag förstår det har hon ändå uttryckt att hon vill ha sex. Tror du att hon ljuger? Har ni överhuvudtaget pratat om varför det är så att hon vill, men att det sedan Inte blir av?
    Se mitt svar ovan. Och ja vi har pratat om detta hur många gånger och år som helst.
Svar på tråden Frågor till sexlösa män i förhållanden