Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Frågor till sexlösa män i förhållanden

Lite tråkigt, du utgår bara ifrån att det är mannens ansvar att det ska bli bra sex.

Jag har gjort/provat det mesta genom åren, hennes lust är obefintlig ändå. Läste om någon härinne som beskrev sin fru som att hon ville ha sex ofta och trodde att de hade sex ofta men det var bara i teorin och det blev aldrig någon förändring vad som än gjordes. Det stämmer på oss med.

Känns nästan som om svenska kvinnor håller på att bli asexuella.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-04 05:07:24 följande:
    Jag vill absolut inte vara dum utan bara m undrar om du funderat på om din tjej verkligen njuter av sex. Sen jag träffade min kille så har jag faktisk också undvikit sex eftersom det aldrig blir särskilt bra . De gånger vi haft det e det enbart för hans skull. Fråga henne om du kan göra nåt bättre. Jag väntar själv intensivt på den frågan från min kille.
    Ok, förlåt, då misstolkade jag andemeningen i ditt inlägg.

Vi har pratat om det flera gånger, som jag skrev så vill hon ha sex och mer sex men det är bara i teorin för det blir aldrig av något sen om inte jag tar initiativet. Men jag har tröttnat på att vara ensidigt drivande i, jag vill det ska vara ömsesidigt.

Frågar du mig har vi ett uselt samliv, frågar du henne så är det helt okey eftersom hon tror vi har sex ofta men irl har vi det i stort sett aldrig.
  • Anonym (Hmm)
    New Dawn skrev 2018-11-04 10:14:48 följande:
    Nej, hon borde också ta ansvar, men när det fungerar så, lever inte mannen i ett sexlöst förhållande, vilket denna tråd handlar om.

Du skriver att du provat det mesta, men har du försökt ta reda på hur hon känner och varför hon inte vill ha sex?

Om man ska "ta ansvar för ett bra sex", måste man först veta vad den andre vill. Om hon vill ha sex ca en gång per vecka, och att du tar initiativ, blir det en krock om du tror att hon måste ta initiativ för att visa att hon vill ha sex. Om du dessutom vill ha sex varannan dag, blir dina försök att få det så inte ett sätt att få till ett bra sexliv i hennes värld, för det är inte vad hon vill.

Har hon aldrig haft lust?

Som jag förstår det har hon ändå uttryckt att hon vill ha sex. Tror du att hon ljuger? Har ni överhuvudtaget pratat om varför det är så att hon vill, men att det sedan Inte blir av?
    Se mitt svar ovan. Och ja vi har pratat om detta hur många gånger och år som helst.
  • Anonym (Hmm)
    FreshLinen skrev 2018-11-04 14:35:04 följande:

Eller så är hon inte attraherad av dig längre. Hon ser inte dig som en sexuell varelse mer. Du är kanske en bra förälder, bra man i lvrigt, bra vän, bekväm att bo med, bra förhållandematwrial etc.

Eller så är hon den typen av person som är lojal o inte bryter upp familjen/förhållandet i första taget. Hon stannar så länge ingen annan uppvaktar henne, först då kanske hon börjar fundera.

Jag garanterar att hon hade haft sex med en ny man om ni bryter upp. Sen kanske hon tröttnar efter några år. Och då börjar det om igen. Så tror Jag att kvinnor fungerar.

Kan nog mycket väl vara som du skriver. Det kanske är så för mig också och inte bara henne.

Att man har sex med en ny partner är ju också rätt givet, och mycket sex också men det ser jag inget märkligt mer utan rätt självklart.
  • Anonym (Hmm)
    New Dawn skrev 2018-11-04 13:44:41 följande:

Om man ska utgå ifrån detta, låter det som att hon vill ha mer sex, men att du ska ta initiativ, men du vill däremotvinte det.

Hon kanske skulle trivas bättre med någon som tyckte om att initiera sex.

Sedan kan det ju helt enkelt vara att ni har olika uppfattning vad som är lagom frekvens. Ingen av er vill möta varandra. Låter som att både de sexuella preferenserna är olika, och kommunikationen är usel.

Jag tar gärna intiativ men inte år ut och år in. Det får inte bli enkelriktat. Ska man ha ett samliv så måste det till ett engagemang från båda.

Klart vi har olika uppfattning om vad som är lagom. Hon tror att vi har sex ofta fast vi i stort sett aldrig har det. Hon vill ha sex ofta och vill ändra på sig men gör det aldrig.

Jag vill inte kalla kommunikationen usel men den leder inte till något. Mycket snack men lite verkstad.
  • Anonym (Hmm)
    New Dawn skrev 2018-11-05 09:33:41 följande:
    Nej, du kanske inte vill ta initiativ jämt, så det är inget alternativ för dig, men det kan vara ett alternativ för andra. Tex är det ofta så i olika grader av D/s relationer. Vissa behöver "starthjälp" för att få igång lusten. Hon måste dock vilja detta och förmedla det.

Låter märkligt att hon tycker att ni har sex ofta, fast ni aldrig har det. Det är inte ens något att diskutera. Om ni inte haft sex på flera månader kan hon omöjligt säga att det är ofta.

Okej, så hon vill ändra på sig...men då bör ni prata om varför hon inte gör det. Alltså vilka känslor som ligger bakom.

Om det handlar om sex och sexlust, så kanske det är så att hon inte har tillräckligt med lust för att våga. Det kan vara svårt att ta initiativ om man måste backa. Då riskerar hon att du blir besviken och frustrerad. Ni borde prata hur ni hanterar dessa situationer. Ska hon tex bara tillfredställa dig då, eller blir du bara avtänd då? Hur skulle det funka om ni kunde ha initim närhet utan att det behöver leda till sex tex.

Med tanke på ditt svar till FreshLinen är det troligt att det finns större känslomässiga problem mellan er. Alltså att hon, du, eller båda, egentligen inte längre älskar varandra. Inte tillräckligt i alla fall. Sådant är svårt att prata om, men om relationen inte är bra måste man, förr eller senare, göra det. Då kan man vara ganska rak och säga att man inte trivs i relationen för att man inte känner sig älskad. Man kan berätta att man känner distans, tomhet, eller liknande. Dock bör du fundera på varför DU vill leva kvar i relationen. Älskar du henne.(på rätt sätt). Fundera på varför du vill stanna i relationen. Är det för hus, ekonomi, för det sociala livet, barn, eller svårigheter att hitta någon annan, ligger svaret i era sexuella problem delvis där...Om svaret dessutom blir detsamma för henne finns det ingen chans i världen att ni ska få igång ett levande sexliv.
    Vi lever ett trygg och säkert liv, svaret är nog våra sexuella problem som vi troligen aldrig kommer att lösa eftersom vi kanske aldrig når fram till problemets kärna riktigt. Jag tror inte heller faktiskt att vi ska få igång ett levande sexliv eftersom hon lever i en helt annan värld i hur vårt samliv fungerar jämfört med verkligheten.

Kanske är det så när jag tänker efter att vi har nog alltid haft olika aptit på detta med sex. Jag alltid långt mer och hon alltid långt mer sparsam.
  • Anonym (Hmm)
    theotherone skrev 2018-11-06 08:40:11 följande:

Det finns säkerligen hundratals anledningar om varför den ena parten i ett förhållande tröttnar på att ligga med den andra. I vissa fall beror det kanske på att partnern inte ger tillräckligt mycket (eller rätt) uppmärksamhet, inte tar hand om sitt eget utseende, eller tar ansvar för hushållet i samma utsträckning.

Men jag förstår inte riktigt varför vissa har så svårt att acceptera att i vissa fall så beror det inte alls på att den som vill ha sex gör för lite/för mycket/fel i förhållandet. Ibland beror det faktiskt på att den ena partnern tappar lusten helt på egen hand, utan att det skulle bero på den andre.

Jag, och säkerligen många med mig, lever i förhållanden där vi känner att vi vridit fullständigt ut och in på oss själva och provat allt för att få intresset att vakna igen hos våra partners, men det går inte. Och de hävdar bestämt att det inte handlar om brist på kärlek, det handlar helt och hållet om brist på lust. Utan att kunna definiera varför. Och det man inte saknar, anstränger man sig inte för att få tillbaka...

Precis, kan också känna att detta men få vågar erkänna det.
Svar på tråden Frågor till sexlösa män i förhållanden