New Dawn skrev 2018-11-04 15:05:17 följande:
Visst kan det bero på att kärleken och attraktionen försvunnit, men så kan det vara från mannens sida också. Hans känslor kanske också svalnat. Män som vill ha sex behöver inte alltid älska kvinnan. Han kan ibland bara vilja ha sex i största allmänhet. Jag tror många sexproblem egentligen är mer kärleksproblem. Jag har sårt att se att man älskar någon, men ändå inte vill ha någon närhet. Då är det inte bara ett sexlustproblem.
Jag vet hur du tänker. Det har vi debatterat förr. Du anser att problemen ligger i kvinnans sexuella natur.
Först och främst fungerar inte alla som du, men de som gör det bör berätta hur de fungerar, för de nya män de ingår relation med. Dvs att de har svårt att känna sexlust efter några år. Då vet han vad han ger sig in i. En del är inte medvetna om det, men personer som du, som har saken klar för sig, borde berätta tidigt, eller helt enkelt inte inleda långvariga fasta relationer.
Jag tror att vissa kvinnor, som tröttnar på sex, skulle kunna fortsätta ha lust om sexlivet var tillräckligt skönt. Om man tex får så sköna orgasmer som jag, kan man inte vara utan det. Det blir en drog och en längtan.
Jo vi har diskuterat detta förr du o jag, men ändå verkar du ha misstolkat.
Du har fel i att jag är en sån person. Jag hade fantastisk sex med mitt ex. Det var tack vare honom som kag vågade öppna mig sexuellt o har den relationen till sex jag har idag. Och vi var ihop länge. Men sista åren slutade hag tända på honom som du vet. Men kag trodde att det var fel på mig. Först kroppsligt men sen psykiskt. Och han spädde på det väldans. Jag mådde skit. Hade vi sex så fick jag orgasm o det var skönt men känslan före och efter var ren ångest. Jag var överlycklig de gångerna kag hade mågot att skylla på så jag slapp ha press på mig.
För att korta ner inlägget så hade jag inte den blekaste aning om att jag älskade att ha sex egentligen. Det förstod jag mär jag träffade min nuvarande sambo! Plötsligt kände jag spontan kåthet, jag Ville ta på honom, sitta nära o kramas osv.
Kvinnor har lätt för att lura sig själv. Medvetet o omedvetet. Och det gäller inte bara sex utan andra saker som uppvaktni g, städhjälp osv. Man hittar bortförklaringar till mannens o ens egna beteende.
Du new dawn kanske inte kan relatera till minskad lust pga attraktion?