BF juli 2019 - stannar på FL
Hej!
Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv.
Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare.
Hej!
Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv.
Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare.
Skönt att blödning avstannat i alla fall.
Kan tänka mig att tiden går långsamt. Jag tänker på dig och håller tummarna så hårt jag kan! <3
Hej! En snart 27årig mamma joinar den här gruppen :)
Är gravid med mitt andra barn nu och är i vecka 6 (5+3), så nu hoppas jag bara att det håller sig kvar... Förlorade en son 15-10-15 i vecka 18.
Men min fina 6 ½ åring kommer nog bli förvånad när vi kan berätta om att ett syskon är påväg.
De enda symtom jag hittills haft är ömma Bröst, lite tröttare än vanligt och ovanligt för mig humörsvängningar och känslomässighet.
Jag är i vecka 5+2 så mitt är ju verkligen bara luft. Men det ser ut som att jag är i vecka 25 så fort jag äter något haha. Träningsbyxor är ju skönt. Jag tänkte köpa lite stickade strumpbyxor imorgon, så får jag gå lite mer med mjuka kjolar ett tag tills denna jättesvullnad lägger sig.
Hejhej,
Jag hoppar gärna in här, jag med. Plussade förra fredagen, har BF 20/7-19 enligt Preglife, v 6 (5+1) idag. Hade ett MF i juli i v 10 som blev extra jobbigt och utdraget med skrapning, menmen, ett nytt plus nu! Känns som att jag hade mer symtom i våras (innan MF) än vad jag har nu, men kommer kanske ihåg de senare veckorna (?).
Till alla som går/gått på tidigt vul: var bor ni? "fick" ni tid för vul lätt? När jag ringde och pratade med bm och bad och vul ville de inte boka in nåt innan jag har varit på inskrivningen (vilket dock är nu 22/11).
Grattis alla till plus, spännande att få följas åt
Grattis till plusset
Jag fick missfall i augusti och känner mig helt enkelt jätteorolig denna graviditeten. Frågade om VUL när jag bokade tid för inskrivning och fick som svar att remiss för det endast skrivs om särskilda anledningar föreligger. Så jag har bokat ett VUL privat hos min gynekolog. Det kostar som ett vanligt läkarbesök och ingår i högkostnadsskyddet. Bor i Malmö.
Jag var faktiskt på akuten ikväll eftersom jag blev så orolig över att jag har utomkveds, hade det i våras. Hon kunde se hinnsäcken i livmodern men ingenting i det. Hon sa att det var för att det var alldeles för tidigt så jag ska på nytt vul i slutet av nästa vecka.
Har inga symtom förutom lite molvärk som kommer och går.
Exakt så är det för mig med. Jag glömmer bort det och så blir jag superorolig när jag väl kommer på att jag har tagit flera positiva grav-tester men känner mig inte alls gravid. Så många man läser om som mår illa och har ömma bröst tidigt i graviditeten.
Hur långt är du gången?
Jag är i v 5+3.
Nej jag hade inte alls ont utan var bara så fruktansvärt orolig. Är glad att jag fick ett VUL så jag kan släppa rädslan över att det är utomkveds.
Jag är i v 5+3.
Nej jag hade inte alls ont utan var bara så fruktansvärt orolig. Är glad att jag fick ett VUL så jag kan släppa rädslan över att det är utomkveds.
Någon mer som har svårt att äta? Jag blir illamående när jag blir hungrig, och det var lika när jag väntade mina andra barn. Men den här gången har jag så himla svårt att äta! Kan vara sugen på något, men när jag väl äter det får jag kväljningar och mår illa. Det enda som funkar någorlunda är digestivekex, men det blir man ju inte vidare mätt på. Hur har ni andra det med illamåendet?
I övrigt stramar livmodern för jämnan, och tröttheten ska vi inte ens tala om... Är i v4+6 idag :)