LiCh skrev 2019-01-09 09:31:24 följande:
Några frågor som jag funderat på, iom att det är första gången så vet man ju typ inget....
Har ni gravidförsäkringar? I så fall vilken? Bör man ha en?
Sedan läste jag på Bvc att de rekommenderas att man vaccinerar sig i mitten av graviditeten emot influensa då man har högre känslighet/mottaglighet för detta. Har ni gjort/tänkt göra det?
Alla dessa barnklubbar, libero, pampers osv är det lönt att gå med i nån sån eller är det "bara" reklam? (tänker på de som delar ut sån barnbox med lite gratisgrejor m.m.)
Jag har inte skaffat nån försäkring än, men vet att mitt bolag har gratis som sedan övergår i en barnförsäkring när barnet fötts. Men tror inte de börjar gälla försen efter vecka 20 nån gång, så ingen panik än.
Har inte vaccinerat mig med någon av de andra barnen (med första blev jag rekommenderad att vaccinera mig mot fågelinfluensan, men jag tyckte vaccinet var för osäkert så jag avstod) och kommer inte göra den här gången heller.
Jag var med i både Libero och pampers med de andra barnen, tycker väl inte att de där gratisboxarna är så mkt att hurra för, men man får en del rabattkuponger på blöjor senare som är användbara. Boxarna brukar innehålla små prover på olika produkter, kan iofs vara bra när man är förstagångsförälder att få prova olika innan man vet vad man gillar =)