• naano

BF juli 2019 - stannar på FL

Hej!

Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv. 

Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. Solig

• Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL
  • SweetDelight

Grattis till alla nya i tråden Solig

Är det någon annan som är extremt uppsvullen?
    Min mage är supersvullen och ännu värre blir det när jag äter. Och äter jag gör väldigt ofta eftersom jag är hungrig konstant. Jag kan inte knäppa majoriteten av mina byxor. Kan inte komma ihåg att jag hade detta problemet med sonen...  

• LoveEver
    Tokigsnart skrev 2018-11-17 18:18:13 följande:

Ja,jag hoppas det e ett litet mirakel där inne <3

Tack snälla!

Hur mår du i din grav?

Jag mår lite till och från .. illamåendet visar sig lite dä och då sån tur är så kräks jag inte utan bara får illamående lite titt som tätt..

All mat reklamer de visar på tv (förutom hamburgare) ..jag får titta blrt för det börjar vattnas i munnen jag vill ha ALLT.

Annars har det vart lungt nu i några dagar. Har haft lite mollvärk förut och växtvärk och det har jag kännt av lite idag.

Frysattacker kan jag få också då hjälper bara ett varmt bad !

Annars mår jag bra :) har även börjat "känna av" i vissa positioner man för sig i så känner jag att det tar emot i magen så det är kul att man känner att man är gravid inom sig :))

Hur mår du och vad känner du ?
  • LoveEver
    SweetDelight skrev 2018-11-17 19:41:27 följande:

Gud vad härligt. Såklart man vill se bebis två gånger om man får möjlighet till det :D Kan tänka mig att längtan är enorm <3 

Ja verkligen :))

Hur var det hade du skrivit in dig hos bm ?
  • kaniner

Hej alla! Jag plussade i tisdags, har haft en strulig livmoder hela livet men jag och min man har inte känt att ivf/behandling varit för oss men haft regelbunden mens nu 1,5år och nu så var det plötsligt inte strulig mens utan en graviditet!!! Bf 4juli enligt Preglife. Ska till bm på måndag:) så orolig, glad och oförstående till att min livmoder plötsligt mår bra efter 29år tsm!

Gifte oss i maj och varit ihop i 10år, han är 36år. Går allt vägen så är det vårt första barn.

• Selmans
    SweetDelight skrev 2018-11-17 19:47:53 följande:

Grattis till alla nya i tråden Solig

Är det någon annan som är extremt uppsvullen?
    Min mage är supersvullen och ännu värre blir det när jag äter. Och äter jag gör väldigt ofta eftersom jag är hungrig konstant. Jag kan inte knäppa majoriteten av mina byxor. Kan inte komma ihåg att jag hade detta problemet med sonen...  

JA! Är så enormt svullen alltså. Gasperioden slår hårt alltså. Bara kvällarna dock. Hade ju varit trevligt om det var en bebis som skapade kulan, men nu när det är mest luft känns det sådär, haha! Får tänka att det ändå är graviditeten som syns.
  • Kumminsilver
    Ida3434 skrev 2018-11-17 14:17:46 följande:

Endast molvärk hittills. Varit extra trött o frusen också men vet inte om det har med graviditeten att göra. Är lite orolig för att jag inte känner mer.

Hur känner du dig? :)

Tycker jag känner av en ?full? känsla i livmodern men bara vissa dagar och vissa stunder. Har haft ömma bröst till och från vissa dagar också. I övrigt inget. Förra veckan kände jag mer molvärk och illamående, inte längre... Är så orolig så fort jag inte känner av något alls. Har nu de senaste dagarna märkt att min livmodertapp gått från att vara väldigt högt upp och mjuk, till stenhård och lägre (känner den när jag stoppar upp progesteron)... Det känns inte alls bra. Den ska vara just hög, stängd och mjuk under graviditet. Ligger faktiskt och smågråter av oro och kan inte sova pga detta. Vill inte gå igenom ännu ett missfall :(
  • Tokigsnart
    LoveEver skrev 2018-11-17 23:40:11 följande:

Jag mår lite till och från .. illamåendet visar sig lite dä och då sån tur är så kräks jag inte utan bara får illamående lite titt som tätt..

All mat reklamer de visar på tv (förutom hamburgare) ..jag får titta blrt för det börjar vattnas i munnen jag vill ha ALLT.

Annars har det vart lungt nu i några dagar. Har haft lite mollvärk förut och växtvärk och det har jag kännt av lite idag.

Frysattacker kan jag få också då hjälper bara ett varmt bad !

Annars mår jag bra :) har även börjat "känna av" i vissa positioner man för sig i så känner jag att det tar emot i magen så det är kul att man känner att man är gravid inom sig :))

Hur mår du och vad känner du ?

Ja,super härligt när man ändå känner att man e gravid, man längtar ju galet till att det syns och känns :)

Jo,men jag kan oxå må illa då och då speciellt av vissa parfym dofter, sen har jag öma bröst vårter och molvärk samt som du säger vid vissa positioner så tar det emot. Sen tyvärr så har jag ont till och från i ljumsken/ skinkan på höger sida när jag går eller står för länge!

Så jag hoppas det inte blir värre med det

Hade du barn sen innan?
  • Ida3434
    Kumminsilver skrev 2018-11-18 01:08:31 följande:
    Tycker jag känner av en ?full? känsla i livmodern men bara vissa dagar och vissa stunder. Har haft ömma bröst till och från vissa dagar också. I övrigt inget. Förra veckan kände jag mer molvärk och illamående, inte längre... Är så orolig så fort jag inte känner av något alls. Har nu de senaste dagarna märkt att min livmodertapp gått från att vara väldigt högt upp och mjuk, till stenhård och lägre (känner den när jag stoppar upp progesteron)... Det känns inte alls bra. Den ska vara just hög, stängd och mjuk under graviditet. Ligger faktiskt och smågråter av oro och kan inte sova pga detta. Vill inte gå igenom ännu ett missfall :(
    Ush, jag vet hur det är att oroa sig. Hade ett utomkvedshavandeskap i våras och har man haft det en gång så är det större risk att man får det igen. Eftersom jag hade svåra smärtor och blödningar väldigt tidigt ( innan bim ) förra gången så hoppas jag inte det är det denna gången för jag har varken ont eller blödningar. Är däremot rädd att graviditeten har stannat eller att det ska bli missfall. Vi får helt enkelt hålla tummarna. Jag hoppas det går fort till nästa torsdag så lär vi båda få mer information om hur det står till där inne. Kram på dig 
  • frökenBea

Hej!

Jag hoppar in här också.

Jag är 37 år. Har tre tjejer sen innan, 17, 15 & 8 år med en annan pappa.

Så nu väntar jag och sambon mitt fjärde och hans första barn :) så spännande!

Jag mår väl hyfsat. Men är så trött och frusen. Har varit i flera veckar, känt mig sjuk liksom.

Också lite lätt illamående lite hela tiden.

Gud vad den första tiden är dryg :/

Bf är enligt senaste mensen 19 juli.

• redoförbebis
    SweetDelight skrev 2018-11-17 19:27:58 följande:

Hoppas hoppas!! <3

Hur är det med dig nu? Har blödningarna avtagit? 

Blödde egentligen endast ordentligt då på torsdag en stund, under natten och fredag kom det bara rostbrunt på pappret, 2 små koagel/slem trådar kom också, sen slutade det. Hade molvärk natten till lördag och sen det har kommit och gått lite..men har IBS och varit oroog i magen enda sen början och nu ät det ju ännu värre av stressen, så har lite svårt att skilja på vad som är vad! HcG var 18000 i fredags så de menade att det iaf stämmer med veckorna osv, om det nu har nån betydelse bet jag ju inte.

Är rädd för att hoppas och fredag känns väldigt långt borta just nu..
Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL