• naano

BF juli 2019 - stannar på FL

Hej!

Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv. 

Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. Solig

• Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL
  • LoveEver
    Kinan skrev 2018-11-21 11:12:23 följande:

Å tack för ditt svar. Man blir så nojjig när man googlar. Minns du om du blödde något efter cellprovtagningen - jag tänker att man väl har lite mer lättblödande tapp som gravid?

Nej jag hade bara typ en liten liten mini droppe på trosksyddet men det var så litet så det syntes knappt.
    Kinan skrev 2018-11-21 11:17:36 följande:

Låter tufft med illamåendet. Finns ju heller inte jättemkt att göra åt saken även om det väl är bra att småäta lite och hålla ett jämt blodsocker etc. Mitt illamående är än så länge (v. 5+2) hanterbart men kännbart sedan några dagar tillbaka. Jag fryser däremot som galning. Jag fryser mycket i vanliga fall också men nu skakar jag verkligen så fort jag går utanför dörren. Hoppas det ger sig snart och att den där "gravidvärmen" infinner sig. Trött är man ju också konstant hehe. Oj vad man längtar tills detta är förbi och utbytt mot sparkar och bebishicka :)

Aa fy alltså detta är inget roligt alls.

Småäter gör jag hela tiden haha alltså jag blir verkligen sugen på allt möjligt men sen äter jag bara lite så nu är det massa öppna olika chipspåsar, godis ocb burkar med olika saker. Maten är också väldigt varierande tog fram massa kotletter igår som jag skulle göra med potatisgratäng. Slutade med att jag åt räkor med quinoa långt innan mannen kom hem kunde verkligen inte hålla mig (äter alltid tillsammans när mannen kommit hem från jobb) så fick ställa mig sen och laga maten åt honom när jag var mätt och belåten :))

Och nu blir man sugen på kotlett eftersom man pratar om det så nu blir det till att värma rester från igår HAHAHA fy vad kroppen spelar med en :)))

Men som du säger Oj vad jag längtar tills detta illamående och frossan och tröttheten går över till värme sparkar och magmys <3
  • Ida3434
    Tokigsnart skrev 2018-11-20 18:04:18 följande:
    Förstår det, vilken känsla! E verkligen jätte glad för din skull nu hoppas ja att även jag får sådant bra nyhet i morgon :)
    Hur har det gått idag? 
  • Ida3434

Är i V 6 ( 5+3 ) och mitt hög ligger på 6000. Någon som vet om det är normalt? ska lämna nytt imorgon

• Tokigsnart
    Ida3434 skrev 2018-11-21 18:05:47 följande:

Hur har det gått idag? 

Det gick bra, det ligger i livmodern men för tidigt att se något mer så ska dit nästa onsdag igen på ett nytt vul

Hur går det för dig?
  • Ida3434
    Tokigsnart skrev 2018-11-21 18:27:15 följande:
    Det gick bra, det ligger i livmodern men för tidigt att se något mer så ska dit nästa onsdag igen på ett nytt vul

Hur går det för dig?
    Jag ska på nytt vul nästa torsdag så jag vet inte så mycket ännu. Ska lämna nytt hcg imorgon. 

Vad kunde de se på dig idag? Endast hinnsäcken? 
  • SmulanochKexet
    Ida3434 skrev 2018-11-21 18:06:36 följande:

Är i V 6 ( 5+3 ) och mitt hög ligger på 6000. Någon som vet om det är normalt? ska lämna nytt imorgon

Googlade på hcG nivå, enligt denna bild så skulle jag våga påstå att det är normalt. Sedan är ju iofs spannet i den veckan stor. Men jag gissar på bra värde :)

• Tokigsnart
    Ida3434 skrev 2018-11-21 18:55:55 följande:

Jag ska på nytt vul nästa torsdag så jag vet inte så mycket ännu. Ska lämna nytt hcg imorgon. 

Vad kunde de se på dig idag? Endast hinnsäcken? 

Ja,precis bara hinnsäcken men hon sa att det är så väldigt tidigt och vet ju inte exakt vilken dag det vart till så nästa onsdag sa hon att hon förväntar sig att se gulesäcken.. och sen ville hon boka in ett till för att se att hjärtat börjar slå men hennes kommentar var SO FAR SO GOOD :)

Men såg de endast hinnsäcken hos dig med?
  • Ida3434
    SmulanochKexet skrev 2018-11-21 19:20:45 följande:
    Googlade på hcG nivå, enligt denna bild så skulle jag våga påstå att det är normalt. Sedan är ju iofs spannet i den veckan stor. Men jag gissar på bra värde :)

tack så mycket. Är så fruktansvärt orolig att det inte ska gå vägen
  • Ida3434
    Tokigsnart skrev 2018-11-21 19:38:11 följande:
    Ja,precis bara hinnsäcken men hon sa att det är så väldigt tidigt och vet ju inte exakt vilken dag det vart till så nästa onsdag sa hon att hon förväntar sig att se gulesäcken.. och sen ville hon boka in ett till för att se att hjärtat börjar slå men hennes kommentar var SO FAR SO GOOD :)

Men såg de endast hinnsäcken hos dig med?
    ja precis, det var bara hinnsäcken de såg i måndags när vi var på gynakuten. Hon sa innan undersökningen att hon förmodligen inte kommer kunna se något pga att det är för tidigt. 

Känner inga som helst grav-symtom (har haft lite mensvärk en kort stund tidigare idag) annars är jag precis som vanligt. Känns som jag bara hittar på att jag har en graviditet i kroppen :(
  • Jossantossan

Åh! Känner igen mig så mycket. Har varit där, testat mig i v 6, där de enbart sett hinnesäck, sedan gulsäck och sedan försvann allt. Därför såååå orolig den här ggn. Är i v 5 nu. Var på VUL för en vecka sen, pga utebliven mens, (länge), då såg de enbart hinnsäcken. Ska tillbaks 3/12, för att se om det utveklats den här ggn!

Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL