BF juli 2019 - stannar på FL
Hej!
Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv.
Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. 
Hej!
Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv.
Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. 
Hej Lisa & GRATTIS!! :)
Jag hade BIM dagen efter dig (17) plussade 10/11.
Känner igen mig helt i det du beskriver, jag mår också prima! Löjligt ömma & onda bröst är det enda som påminner mig om att inte ta ett glas rött! Haha.
Lite ?träningsvärk? i magen tillochfrån & magen spänner ihop sig och blir stenhård när jag löper.. märkligt!
Har du ringt BM än? :)
Hej Lisa & GRATTIS!! :)
Jag hade BIM dagen efter dig (17) plussade 10/11.
Känner igen mig helt i det du beskriver, jag mår också prima! Löjligt ömma & onda bröst är det enda som påminner mig om att inte ta ett glas rött! Haha.
Lite ?träningsvärk? i magen tillochfrån & magen spänner ihop sig och blir stenhård när jag löper.. märkligt!
Har du ringt BM än? :)
Tack så mycket och grattis till dig också ????!! Då är vi väldigt nära varandra i BF!
Va skönt att det inte bara jag som har så små symtom. Man borde antagligen njuta men istället oroar man sig haha!
Ja jag ringde BM i måndags så ska ha första besöket 7/12 och sedan inskrivningssamtal med partnern 19/12. Har du fått några tider?
Har du funderat på när du ska göra det offentligt? ????
Tack snälla! Ja det måste vi verkligen vara :)
Åh vad kul! Och inte allt för långt kvar, känns som att det kommer bli mer verkligt när man varit där.
Ja jag ringde igår, fick första tiden nu på onsdag 28/11 & inskrivning 28/12 :)
Funderar massor på det där med att göra det offentligt, min sambo är sååå när med sin tvillingbror & jag är såå nära med min syster & vi har inte ens berättar för dem! Innan så fantiserade jag massor om hur vi skulle överraska just dem två men nu känns det mer läskigt så jag vet inte riktigt när vi ska våga!!
Hur tänker ni?
Jag är 42 när barnet föds. Jag ska göra NIPT privat som jag bekostar själv. Tycker inte att KUB är lika tillförlitligt. NIPT hittar 99% av de avvikelser man letar efter.
Heej allihopa! Jag följs gärna åt här om det går bra :) Plussade imorse, tror BF blir den 26e juli. Jag är 28 år och bor i Stockholm, detta var första riktiga försöket men har ett missfall i v 7 bakom mig. Den graviditeten kom som en överraskning men blev rätt ledsen när missfall var ett faktum. Håller nu alla tummar och tår för att det här håller i sig :)
Heej!
Jag plussade 17/11 på clearblue digital 1-2veckor. Har varit så orolig för missfall då jag har bruna flytningar och kommit lite blod när jag torkar mig vid två tillfällen, dock inte blod som vid mens utan ytterst lite. Imorse gjorde jag ett nytt test som visade +3, jag är så lättad! Första graviditeten för mig, därav all oro för missfall! Började bli lös i magen igår och idag på morgonen har jag fått gå på toaletten två gånger och är jättelös. Halsbränna och illamående annars inga andra direkta symtom. Någon som har liknande problem?
Jag är i väldigt liknande sits! Bf 30/7, 27 år, bor i stockholmsområdet och mf i v7 i augusti. Förra gången småblödde jag från bim, så var nervös/orolig genom hela. Denna gång blöder jag inte alls och har bestämt mig för att vara lycklig för graviditeten tills kroppen säger emot mig :)
Har ni fått några "cravings" än? Har varit sugen på nötkött ett par dagar nu, och trots att jag käkade två stora bitar igår var jag tvungen att traska iväg och köpa en stor bit till nu på morgonen, men det är jag inte särskilt förvånad över. Det är en sån där grej jag brukar bli sugen på, har varit det i flera andra graviditeter också. Idag fick jag dock plötsligt mjukost i tankarna också. Hade inte käkat det på säkert flera år, det är med andra ord inget jag brukar äta nu för tiden, så blev förvånad över ett så starkt plötsligt sug efter det. Var och köpte en stor tub innan och käkade upp hälften på inte ens en timme. Kom på mig själv med att till och med ha lust att slicka av mackan haha